Dig och Water Pulse skadar lika mycket och du har bara en vatten-attack annars, precis som du har bara en mark-attack. MEN, om du har bara specialattacker på Sableye blir den vanliga attacken meningslös och du kan EV-träna resten. När du har Dig så har du en attack som använder den vanliga attacken som du annars kunde strunta i. Du har ju t.o.m. tagit en natur som sänker den vanliga attacken så då blir Dig sämre än Water Pulse.
Skapar Det Mest Ultimata Teamet Någonsin
↗ till inläggetjag har snorlax earthquake ockås det är två ground. jag förstår vart du vill komma, men det är verkligen TOTALT meningslöst att ha fler än en attack av samma typ, eftersom då kommer man alltid prioritera den bättre och strunta i den sämre, så då kan man lika gärna ha 3 attacker. men jag tror inte att sebleye kommer att skada med med fullt EV-träning i water pulse än med super effective med dig som det är nu.. eller? dessutom är väl water pulse en water attack? sebleye är ju dark och ghost? och då går ju fortfarande water attacker på den vanliga attacken?Dig och Water Pulse skadar lika mycket och du har bara en vatten-attack annars, precis som du har bara en mark-attack. MEN, om du har bara specialattacker på Sableye blir den vanliga attacken meningslös och du kan EV-träna resten. När du har Dig så har du en attack som använder den vanliga attacken som du annars kunde strunta i. Du har ju t.o.m. tagit en natur som sänker den vanliga attacken så då blir Dig sämre än Water Pulse.
Alla typer är indelade i vanlig och special, Attack höjer skadan med vanliga attacker och Special Attack höjer skadan med specialattacker och motsvarande, fast skyddande, med Defence och Special Defence.
Typerna som är normala är:
Normal
Fighting
Poison
Ground
Flying
Bug
Rock
Ghost
Steel
Typerna som är speciala är:
Fire
Water
Electric
Grass
Ice
Psychic
Dragon
Dark
Om du har en pokémon med hög Special Attack och låg Attack så är det mycket bättre att ha attacker som är speciella än dom som är vanliga. Har du aldrig tänkt på att Slaking skadas mer av Psychic eller Waterfall än om man använder Earthquake trots att Earthquake har högre basskada? Det beror på att Slaking har jättelåg Special Defence
↗ till inläggetok, för jag har alltid antagit att special attacken bara räknas på de typer av attacker som e samma som användaren. men då hänger jag med... men om jag ger sableye en water attack så behöver jag byta ut en water mot en ground någon annanstans.Alla typer är indelade i vanlig och special, Attack höjer skadan med vanliga attacker och Special Attack höjer skadan med specialattacker och motsvarande, fast skyddande, med Defence och Special Defence.
Typerna som är normala är:
Normal
Fighting
Poison
Ground
Flying
Bug
Rock
Ghost
Steel
Typerna som är speciala är:
Fire
Water
Electric
Grass
Ice
Psychic
Dragon
Dark
Om du har en pokémon med hög Special Attack och låg Attack så är det mycket bättre att ha attacker som är speciella än dom som är vanliga. Har du aldrig tänkt på att Slaking skadas mer av Psychic eller Waterfall än om man använder Earthquake trots att Earthquake har högre basskada? Det beror på att Slaking har jättelåg Special Defence
ok, räknade om och kom fram till att förlusten ground mot water inte va så farlig. och water pulse istället för dig gjorde teamet 1,26% starkare... men det är en sak jag fortfarande inte fattar, vf får man 1,5x skadebonus om man använde "special attacker"? borde inte det automatiskt räknas in i attackens power?
Du får 1.5x skadebonus när attacken är samma typ som Pokémonen som använder attacken.
↗ till inläggetok, bra, för jag la inte till skadebonusar på alla special attacker när jag räknade om. skönt, då slipper jag fixa det.Du får 1.5x skadebonus när attacken är samma typ som Pokémonen som använder attacken.
Om nån ska bort av Hypno och Girafirig så tycker jag Hypno vet ej varför min intuition säger bara det,vid Snorlax-fronten ska han vid fight attack ha Dynamicpunch för den är stark och förvirrar motståndaren vid RSE ska Snorlax EV-tränas i sp.atk och du kanske skulle byta ut Medicham för jag tror inte att den är så himla bra annars är teamet bra :lol:
Snorlax tycker jag ska ha maxxad Hp och sp.def
↗ till inläggetMedicham är bra, vill du att jag ska ta bort den får du motivera. motivera gärna EV-träningen också.Om nån ska bort av Hypno och Girafirig så tycker jag Hypno vet ej varför min intuition säger bara det,vid Snorlax-fronten ska han vid fight attack ha Dynamicpunch för den är stark och förvirrar motståndaren vid RSE ska Snorlax EV-tränas i sp.atk och du kanske skulle byta ut Medicham för jag tror inte att den är så himla bra annars är teamet bra :lol:
Jag tycker att Snorlax ska EV-tränas i sp.atk för att den bara har attacker som är av typen special :)
det har du rätt i. fixar det nån gång.
Edit: så nu har jag ändrat det, fler tips? ni hjälper mig verkligen.
↗ till inläggetdet har du rätt i. fixar det nån gång.
Okej byt ut Fire Punch mot Calm Mind istället och EV-träna den i båda formerna av atk
↗ till inläggetsnorlax? vf skulle jag? den är asbra som den är.↗ till inläggetdet har du rätt i. fixar det nån gång.
Okej byt ut Fire Punch mot Calm Mind istället och EV-träna den i båda formerna av atk
↗ till inläggetsnorlax? vf skulle jag? den är asbra som den är.↗ till inläggetdet har du rätt i. fixar det nån gång.
Vadå snorlax?
↗ till inlägget↗ till inläggetdet har du rätt i. fixar det nån gång.
snorlax? vf skulle jag? den är asbra som den är.
Vadå snorlax?
du menar medicham?
↗ till inlägget↗ till inläggetdet har du rätt i. fixar det nån gång.
snorlax? vf skulle jag? den är asbra som den är.
Vadå snorlax?
du menar medicham?
Ja
medicham kommer jag inte byta ut, den är bra som den är, men har just upptäckt ett problem, muk har båda de attacker som är supereffektiva mot water, vilket gör att allt hänger på Muk om jag möter en vattenpokemon. jag flyttar därför muk's thunderbolt till snorlax och snorlax ice beam blir en ice punch på muk. kommentarer på detta byte?
jag bytte också ut Kingdra's mimic mot toxic.
EDIT: har nu gjort en del större ändignar i mitt GSC-team, mycket bättre än innan, eller?