💬
Logga in
Fuska.se

Sverige Har Inte Krigat I 150-152 År.

44 svar · startad

Nivå 7 · Fuskare
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Havsytan stiger

En stor andel av djur- och växtarterna dör ut

Kraftigt ökat regn i vissa områden och minskat i andra

Större öknar

Minskade spannmålsskördar

Nya sjöfartsleder och andra handelsvägar

Glaciärer smälter bort

Sjukdomar får andra utbredningsområden

_

Av de förvärrande faktorerna bekymrar sig klimatforskarna allra mest för en framtida upptining av permafrosten i Arktis. Man beräknar att det i den permafrosten finns ca 1 000 miljarder ton koldioxid bundet i organiskt material. Därtill tillkommer ca 70 miljarder ton metan i norra Sibirien som är en mycket starkare växthusgas än koldioxid. Permafrosten har varit intakt ända sedan senaste istiden avslutades för 10 000-11 000 år sedan och den anses binda mer växthusgaser än vad världens träd och växter gör tillsammans. De senaste åren har det kommit tecken på att permafrosten redan har börjat tina och det kan bli förödande för jordens klimat.

_

Datormodeller pekar på att havisen kommer fortsätta att minska i framtiden, även om teorierna skiljer sig om när Norra Ishavet kommer att bli isfritt under en sommarsäsong. En studie pekar på att det kan komma att ske före år 2015, medan en annan tror att det kan komma att ske mellan år 2040 och 2100.[1] När detta händer kommer det att bli den första gången på mer än 700 000 år.

Om all is på Grönland skulle smälta skulle havsnivån stiga med sju meter.

Ja men visst är det?

Speciellt när jag inte har någon anledning till att säga emot? Bad bara om en simpel källa & så drar du igång och gnäller? :] & ändå så postade du ingen källa utan bara en massa "fakta".

Senast ändrad:

Nivå 6 · Fuskare
Trådstartare #22

Oh hej har varit inaktiv på tråden.

Eftersom att jag inte orkar att läsa allt så undrar

jag vad vi pratar om nu?

Nivå 2 · Novis

Det finns inga krig i världen, det är terrorism. Sen finns det ju fler teorier där inte bara solen ska slockna.

Senast ändrad:

13 Dec 2008
Nivå 15 · Mästerfuskare Moderator Moderator

Tror och hoppas att vi aldrig kommer medverka i något krig.

Nivå 5 · Fuskare

Vet Inte

Nivå 3 · Lärling

Ja, för att jag felix, 11år muckar krig med er, svenskar ( jag är från Finland )

XD =)

Nivå 2 · Novis
↗ till inlägget

Ja, för att jag felix, 11år muckar krig med er, svenskar ( jag är från Finland )

XD =)

Låter ju logiskt =P
Nivå 5 · Fuskare

Även om vi skulle vilja gå ut i krig hade vi inte kunnat. Det hade väl tagit ca. en vecka för utländska styrkor att ta över Sverige.

14 Dec 2008
Nivå 9 · Veteranfuskare

↗ till inlägget

Det finns inga krig i världen, det är terrorism. Sen finns det ju fler teorier där inte bara solen ska slockna.

terrorism och krig hänger ihop

Senast ändrad:

15 Dec 2008
Nivå 2 · Novis
↗ till inlägget

Även om vi skulle vilja gå ut i krig hade vi inte kunnat. Det hade väl tagit ca. en vecka för utländska styrkor att ta över Sverige.

Man vet ju inte hur Sverige kan förändras på 50 år.

↗ till inlägget

terrorism och krig hänger ihop

Det skulle jag inte påstå. Det är stor skillnad.

Men jag vet faktiskt inte vad jag tycker om topicfrågan, antagligen nej.

Senast ändrad:

Nivå 4 · Lärling

konflikten usa - irak/afghanistan eller israel - palestina, är det terrorism?

Nivå 5 · Fuskare
↗ till inlägget

Vekling Sverige kommer aldrig kriga mer.

Vad menar du? Att det är bra med krig?

17 Dec 2008
Nivå 9 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

ehm ja,Afghanistan kriget börja de ju pga 9/11.och israel vs palestina är ren terror.

vad gäller Irak så var SH ingen trevlig prick heller(använde vit fosfor och gas för att döda tror det var kurder för att några inte tyckte om honom.

.

sen inträffar väl det lite terrordåd då och då runt om i världen som oftast beror på ett på gående lr avslutat krig.

Nivå 8 · Veteranfuskare

Vår civilisation är fortfarande väldigt ung, mycket kan hända på ett par tusen år.

18 Dec 2008
Nivå 6 · Fuskare
Trådstartare #35

Tänk så börjar Sverige att kriga igen?

Men jag tror inte att vi kommer att kriga igen efter

som att vi är ett fredligt land.

Nivå 4 · Lärling
↗ till inlägget
↗ till inlägget

ehm ja,Afghanistan kriget börja de ju pga 9/11.och israel vs palestina är ren terror.

vad gäller Irak så var SH ingen trevlig prick heller(använde vit fosfor och gas för att döda tror det var kurder för att några inte tyckte om honom.

.

sen inträffar väl det lite terrordåd då och då runt om i världen som oftast beror på ett på gående lr avslutat krig.

"israel vs palestina är ren terror" -likväl ett krig, de flesta krig innebär "ren terror" och förödelse så isf skulle alla krig kallas terrorism istället.
19 Dec 2008
Nivå 10 · Veteranfuskare

Blattarna i rosengård vs. Polisen, bomber är inblandade, atm.

http://www.youtube.com/watch?v=j2ZX-wGfqFE

Rätt sjukt tycker jag.

Nivå 8 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

Blattarna i rosengård vs. Polisen, bomber är inblandade, atm.

http://www.youtube.com/watch?v=j2ZX-wGfqFE

Rätt sjukt tycker jag.

Idioter, skjut dem.
Nivå 13 · Mästerfuskare

tror inte Sverige kommer kriga mer, för det första finns det inte iaf i dagens läge något större intresse för Sverige, så det finns inget att ta över, nu kommer säkert massor hoppa på mig och säga "öh vi har järnmalm, öh vi har skog, öh vi har blalblabla" men det skiter jag i. vi har inte olja och det är prioritet ett. och även om något land skulle vilja ta över vårat land skulle de inte starta krig eftersom våra makthavre redan är uppköpta och korrumperade av USA, det är därför vi har en sådan amerikanisering av samhället.

Senast ändrad:

20 Dec 2008
Nivå 10 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

tror inte Sverige kommer kriga mer, för det första finns det inte iaf i dagens läge något större intresse för Sverige, så det finns inget att ta över, nu kommer säkert massor hoppa på mig och säga "öh vi har järnmalm, öh vi har skog, öh vi har blalblabla" men det skiter jag i. vi har inte olja och det är prioritet ett. och även om något land skulle vilja ta över vårat land skulle de inte starta krig eftersom våra makthavre redan är uppköpta och korrumperade av USA, det är därför vi har en sådan amerikanisering av samhället.

Tror dock att vi svennar har lite mer i hjärnan än amerikaner.

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in