Hoppa till innehåll

10000 Rpm Hdd


ELF
 Dela

Rekommendera inlägg

Jag har väntat, väntat och väntat på att 10000 rpm hårddiskar ska bli billigare. Men nej då, inget händer. Den enda normalstora hårddisken som räcker för operativsystem, spel och program ligger på 300 GB och kostar 2800-3000 kr. Händer det inget med utvecklingen av 10000 rpm hårddiskar eller är det bara jag som är otålig?

Undrar hur lång tid det tar innan den kostar 500 kr...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har väntat, väntat och väntat på att 10000 rpm hårddiskar ska bli billigare. Men nej då, inget händer. Den enda normalstora hårddisken som räcker för operativsystem, spel och program ligger på 300 GB och kostar 2800-3000 kr. Händer det inget med utvecklingen av 10000 rpm hårddiskar eller är det bara jag som är otålig?

Undrar hur lång tid det tar innan den kostar 500 kr...

10k rpm är overrated.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har väntat, väntat och väntat på att 10000 rpm hårddiskar ska bli billigare. Men nej då, inget händer. Den enda normalstora hårddisken som räcker för operativsystem, spel och program ligger på 300 GB och kostar 2800-3000 kr. Händer det inget med utvecklingen av 10000 rpm hårddiskar eller är det bara jag som är otålig?

Undrar hur lång tid det tar innan den kostar 500 kr...

10k rpm är overrated.

 

Varför? Man märker ju skillnad på en 5400 rpm hdd och en 7200 rpm hdd...

 

Får jag fråga? Vad är rpm?
Revolution Per Minute

Kan lägga till att det inte är Rounds Per Minute som många tror.

Redigerat av TheDarkElf
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

sedan finns ju SSD diskar, https://www.inet.se/datorkomponenter/haardd...a--mlc/4303332/ 1700kr för 64gb, vet inte hur snabba dom är men vet att det är en bra bit över prestandan hos en 10000rpm

På tok för lite utrymme för 1700 kr och vad jag har läst mig till så ska dom inte ha så lång livslängd.

 

Här kan jag också skriva lite fakta...

SSD står för Solid State Drive. Det heter alltså inte SSD disk. För på engelska skulle det bli Solid State Drive Drive (SSDD).

SSD är inte en HDD som många säger. Många säger SSD hårddisk. Har även sett att SSD ligger under kategorin Hårddiskar på en del internetbutiker. Det är fel. Det borde ligga under kategorin SSD eller så borde SSD och HDD ligga under kategorin Lagringsmedia.

Redigerat av TheDarkElf
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...