Gäst Mindtwistah Skrivet 29 December 2008 Rapport Skrivet 29 December 2008 Jo, varje gång jag byter internet, eller ens drar ut sladden och in igen, så loggas jag ut från en massa sidor automatiskt. Hur kan stoppa detta? Hur kan jag göra så att jag är inloggad direkt, även om jag byter internet? Jag vet att det går, då på vissa sidor så loggas jag inte ut automatiskt och är därför fortfarande inloggad om jag är inne på internet hos en kompis till exempel. Har det att göra med cookies? Vad ska jag göra? Och jag använder Firefox. Citera
Apex Skrivet 29 December 2008 Rapport Skrivet 29 December 2008 Vissa sidor tillexmpel fuska.se har ju en funktion där du kan välja logga in automatisk eller vad det nu står. Då sparas ju en cookie med din inloggnings information på datorn. Citera
Gäst Mindtwistah Skrivet 29 December 2008 Rapport Skrivet 29 December 2008 Vissa sidor tillexmpel fuska.se har ju en funktion där du kan välja logga in automatisk eller vad det nu står. Då sparas ju en cookie med din inloggnings information på datorn.Jag har dem funktionerna på, men loggas ändå ut vid byte av internet Citera
TheGreatest Skrivet 29 December 2008 Rapport Skrivet 29 December 2008 har du kollat dina inställningar? finns ju såna rensa känslig data varje gång du loggar ut och liknande. Citera
PunkArne Skrivet 29 December 2008 Rapport Skrivet 29 December 2008 (redigerat) Jag förstår inte vad du menar med "byta internet". Men för att säga något förnuftigt: Dina kakor är bundna (på servern) till din IP-adress för att göra kakorna icke stöldbegärliga. Redigerat 29 December 2008 av PunkArne Citera
Gäst Mindtwistah Skrivet 31 December 2008 Rapport Skrivet 31 December 2008 Jag förstår inte vad du menar med "byta internet". Men för att säga något förnuftigt: Dina kakor är bundna (på servern) till din IP-adress för att göra kakorna icke stöldbegärliga.Jag menar att jag väldigt ofta är hos min kompis med min dator, och använder därför hans internet. Jag "byter" alltså internet, från mitt till min kompis. TheGreatest: Jag ska checka så att allting är på "spara cookies" eller liknande Citera
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.