💬
Logga in
Fuska.se

Psp Custom Firmware, Skadligt?

19 svar · startad

Nivå 0 · Nykomling
Trådstartare #1

Tjao gubbz, om man installerar ett custom firmware på PSP, kan det skada PSPt på något vis?

Nivå 0 · Nykomling

Det som kan hända om du gör fel är att ditt PSP blir brickat. Det blir låst, går inte att använda.

Annars kan du lämna in det hos PSXCARE så flashar dem det åt dig, du kan lämna in det även fast det är brickat.

Nivå 0 · Nykomling
Trådstartare #3

Ahaja, tack :) Är det stor chans att det blir brickat?

Jag vet inte om jag vågar göra det själv!

Senast ändrad:

Nivå 0 · Nykomling

Vet inte. Har inte PSP. Det där är bara vad jag fått fram när jag ställt frågor på olika forum. Ska nämligen köpa ett PSP på måndag och flasha.

18 Jan 2009
↗ till inlägget

Ahaja, tack :) Är det stor chans att det blir brickat?

Jag vet inte om jag vågar göra det själv!

Ja, om du gör det själv så är det mer chans att du brickar det än att du klarar det,
19 Jan 2009
Nivå 0 · Nykomling

och på de nyare versionerna av 2000 som min kompis har köpt så har de ändrat modekort så att man inte kan flasha

Ja, jäkla Sony vettu. Men det är bara om du får typ version 3.71 när du köper det.(PSP alltså)

↗ till inlägget

och på de nyare versionerna av 2000 som min kompis har köpt så har de ändrat modekort så att man inte kan flasha

Ja, Sony är riktigt envisa.

Hursomhelst har hört att TheCheater har sagt i ett ämne jag startade för längesen då sa han att det var skadligt :huh:

Tror att det är det.

Senast ändrad:

31 Jan 2009
Nivå 0 · Nykomling

jag har alltid kört med custom firmware på min psp iaf å det funkar fint

Nivå 0 · Nykomling
↗ till inlägget

Vet inte. Har inte PSP. Det där är bara vad jag fått fram när jag ställt frågor på olika forum. Ska nämligen köpa ett PSP på måndag och flasha.

bara du är medveten om att du inte kan uppgradera till cfw på det nyaste pspt. Bara på på första pspt och psp slim går det

Nivå 0 · Nykomling

Man kan inte installera CFW på något av de nya PSP som görs (3004 och Slim). De har moderkorten v3 som förhindrar att man kan nedgradera till 1.50 för att sedan installera CFW. Tror det var något sånt.

1 Feb 2009

Det är bara 3000. 2000 med version 3.71 som inte går!!!!

Senast ändrad:

3 Feb 2009
Nivå 0 · Nykomling

Jo man kan visst flasha/chippa dom nya moderkorten. Jag har det hehe ^^ haha suckers ;)

Nä men allvarligt det går men behövs lite bra tänkning ;) Själv har glömt bort, men hittade ett guide på google nånstans och det funka på den nya PSP 3000.

PS: Fast att flasha kan bricka din PSP men inte chippa för chippen kan man stänga av lätt ;)

Nivå 0 · Nykomling

Skulle du kunna länka guiden eller verkligen ta reda på om ditt moderkort är v. 3? För överallt har jag hört att det inte går.

4 Feb 2009

Ja, för det går inte.

5 Feb 2009
Nivå 0 · Nykomling

Hmm Ska försöka hitta den och ju det går...

NEJ! Det går inte.

6 Feb 2009
Nivå 0 · Nykomling

Asså om ni ska hålla på så där f*n så vill jag inte äns hitta åt dom som är sega och säger att det inte går...

Nivå 0 · Nykomling
↗ till inlägget
Jepp, man kan gå in på vilken proffs hemsida om modning. Alla säger det samma: V. 3 GÅR INTE ATT FLASHA!

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in