Gäst Justfiwi Skrivet 19 Januari 2009 Rapport Dela Skrivet 19 Januari 2009 Hejsan! Jag har en gammal stationär med typ 768MB ram, GE 6600 grafikkort, Celeron processor som bara står och samlar damm. Funderar därför att bara skaffa Linux bara för att testa, och jag har skaffat Ubuntu. Tycker det verkar okej, men undrar. Är det den bästa Linux versionen, tycker ni? Eller finns det en lättare version, alltså utan några grafiska effekter? Man ska typ bara kunna surfa, chatta och skriva i OpenOffice. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 19 Januari 2009 Rapport Dela Skrivet 19 Januari 2009 Ubuntu är nog den mest lättanvända för nya användare, men jag är inte så erfaren inom det området. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Vitdom Skrivet 20 Januari 2009 Rapport Dela Skrivet 20 Januari 2009 Om du gillar Ubuntu och vill ha en med lite färre effekter o.s.v kan du ju pröva Xubuntu som bygger på Ubuntu. Hemsida för Xubuntu: http://www.xubuntu.org/ Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
D48 Skrivet 20 Januari 2009 Rapport Dela Skrivet 20 Januari 2009 fy f*n för linux... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Justfiwi Skrivet 20 Januari 2009 Rapport Dela Skrivet 20 Januari 2009 fy f*n för linux...Anmäld... Men Xubuntu verkar bra tycker jag Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
D48 Skrivet 20 Januari 2009 Rapport Dela Skrivet 20 Januari 2009 fy f*n för linux...Anmäld... Men Xubuntu verkar bra tycker jag det är bara krångel med linux. när jag hade installerat skiten så va det ngt med mitt grafik-kort och jag sökte hjälp på ett linux forum men f*n det hjälpte inte, så jag gick tillbaka till xP ;) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Justfiwi Skrivet 20 Januari 2009 Rapport Dela Skrivet 20 Januari 2009 fy f*n för linux... Anmäld... Men Xubuntu verkar bra tycker jag det är bara krångel med linux. när jag hade installerat skiten så va det ngt med mitt grafik-kort och jag sökte hjälp på ett linux forum men f*n det hjälpte inte, så jag gick tillbaka till xP ;) Jahapp, men nu vill jag i alla fall ha Linux så du behöver inte komma med meningslösa argument, okej? Så, något om Xubuntu? Systemkrav? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst 55_66 Skrivet 20 Januari 2009 Rapport Dela Skrivet 20 Januari 2009 Jepp. Ubuntu. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
prophet Skrivet 20 Januari 2009 Rapport Dela Skrivet 20 Januari 2009 fy f*n för linux... Anmäld... Men Xubuntu verkar bra tycker jag det är bara krångel med linux. när jag hade installerat skiten så va det ngt med mitt grafik-kort och jag sökte hjälp på ett linux forum men f*n det hjälpte inte, så jag gick tillbaka till xP ;) Du fattar inte linux, därför tycker du att det suger. Jag tycker att det suger för att det inte finns någon spelkompabilitet alls till det. (WINE SUGER!) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Justfiwi Skrivet 20 Januari 2009 Rapport Dela Skrivet 20 Januari 2009 Jepp. Ubuntu.Inte Xubuntu, varför inte? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
D48 Skrivet 21 Januari 2009 Rapport Dela Skrivet 21 Januari 2009 (redigerat) fy f*n för linux... Anmäld... Men Xubuntu verkar bra tycker jag det är bara krångel med linux. när jag hade installerat skiten så va det ngt med mitt grafik-kort och jag sökte hjälp på ett linux forum men f*n det hjälpte inte, så jag gick tillbaka till xP ;) Jahapp, men nu vill jag i alla fall ha Linux så du behöver inte komma med meningslösa argument, okej? Så, något om Xubuntu? Systemkrav? Systemkrav Xubuntu finns för PC miljö, 32 samt 64 bitar CDn behöver 128 MB RAM för att köras, 192MB RAM för installation. En standardinstallation behöver minst 1.5 GB ledigt hårddiskutrymme. det är ju perfekt till datorer med sämre prestanda. Redigerat 21 Januari 2009 av Fatal1tyPro Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Vitdom Skrivet 21 Januari 2009 Rapport Dela Skrivet 21 Januari 2009 Lägger till två meningar till systemkraven: För den alternativa installations CDn behöver du endast 64 MB RAM vid installationen. När installerat kan Xubuntu köras med 192 MB RAM, men det är starkt rekommenderat att ha minst 256 MB RAM. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.