Som titelns antyder
Vad Är Normal Laptop Temperatur?
Tittade runt lite på olika sidor efter att ha sökt på google...ser ut som dom flesta säger mellan 50-60. Inte så bra över 70 dock.
↗ till inläggetHmm... för min ligger på typ 73 :(Tittade runt lite på olika sidor efter att ha sölt på google...ser ut som dom flesta säger mellan 50-60. Inte så bra över 70 dock.
Kan man typ byta fläkt på laptops?
Dammsug fläkten så sänker sig temperaturen mycket.
Det finns kylplattor också, ungefär som en matta man har underlaptopen, finns på teknikmagasinet vet jag. Finns med fläkt för runt 350kr tror jag.
Min gamla laptop var oftast runt 70 när den var som varmast... Men den blev aldrig överhettad.
Men damsuga kommer nog inte hjälpa, den är ca en månad gammal.
Men finns det möjlighet att byta fläkt på den, alltså typ gå till ett företag som kan göra det åt en?
Skulle typ kunna tänka mig att köpa en fläkt upp mot 600:-
Kylplatta, kanske skulle vara ett alternativ när man är hemma. Men är först och främst sugen på en fungerande fläkt.
Temperaturen ligger som sagt runt lite över 70 C och det känns en aning för varmt, trots att det är en laptop.
Eller är de konstruerade för att klara den temperaturen?
↗ till inläggetstår väl vad den klarar i manualen??Men damsuga kommer nog inte hjälpa, den är ca en månad gammal.
Men finns det möjlighet att byta fläkt på den, alltså typ gå till ett företag som kan göra det åt en?
Kylplatta, kanske skulle vara ett alternativ när man är hemma. Men är först och främst sugen på en fungerande fläkt.
Temperaturen ligger som sagt runt lite över 70 C och det känns en aning för varmt, trots att det är en laptop.
↗ till inläggetHar inte hittat något sådant, får väll leta igenom den *senare*↗ till inläggetstår väl vad den klarar i manualen??Men damsuga kommer nog inte hjälpa, den är ca en månad gammal.
vad har du för dator? man kan ju gå in på tillverkarens sida och läsa...
↗ till inläggetHmm... Asus X56TA-någotvad har du för dator? man kan ju gå in på tillverkarens sida och läsa...
det beror på datorn, min bärbara kan lätt komma upp i 70-80 grader, och jag skulle med stor säkerhet kunna steka ett ägg på fläktutblåset. dock läste jag en en grabb som hade gjort ett kylarplatta i sten, HAN fick ner tempen till omkring 20 grader..
och damsuga en dator är inte så frukansvärt smart. en bärbar är minst lika känslig för statisk elektrisitet som en vanlig dator, och dammsugaren är ökänd för att paja mångas datorer
↗ till inläggetSamt att vad ska du liksom kunna damsuga, bara fläktutblåsed ^^det beror på datorn, min bärbara kan lätt komma upp i 70-80 grader, och jag skulle med stor säkerhet kunna steka ett ägg på fläktutblåset. dock läste jag en en grabb som hade gjort ett kylarplatta i sten, HAN fick ner tempen till omkring 20 grader..
och damsuga en dator är inte så frukansvärt smart. en bärbar är minst lika känslig för statisk elektrisitet som en vanlig dator, och dammsugaren är ökänd för att paja mångas datorer
Men kan man byta fläkt i en laptop?
Man kan byta fläkt i en laptop, oftast är det ganska bökigt men det går som sagt. Skulle ändå rekommendera att du går och köper tryckluft på burk och blåser ur fläktarna även om den är ny. Även om den är ny så kan den ha hunnit dragit i sig en hel del damm. Jag skulle iaf prova det först och främst.
↗ till inläggetJo, men min fläkt är typ konstig. Om jag sitter i klassrummet och pluggar, då går den på helvarv och surrar som ett jetflygplan. Men om jag typ sitter och spelar eller något, då går den tyst. Vafalls?Man kan byta fläkt i en laptop, oftast är det ganska bökigt men det går som sagt. Skulle ändå rekommendera att du går och köper tryckluft på burk och blåser ur fläktarna även om den är ny. Även om den är ny så kan den ha hunnit dragit i sig en hel del damm. Jag skulle iaf prova det först och främst.