Gäst Justfiwi Skrivet 23 Januari 2009 Rapport Dela Skrivet 23 Januari 2009 Som titelns antyder Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Apex Skrivet 23 Januari 2009 Rapport Dela Skrivet 23 Januari 2009 (redigerat) Tittade runt lite på olika sidor efter att ha sökt på google...ser ut som dom flesta säger mellan 50-60. Inte så bra över 70 dock. Redigerat 23 Januari 2009 av Parkour Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Justfiwi Skrivet 23 Januari 2009 Rapport Dela Skrivet 23 Januari 2009 Tittade runt lite på olika sidor efter att ha sölt på google...ser ut som dom flesta säger mellan 50-60. Inte så bra över 70 dock.Hmm... för min ligger på typ 73 :(Kan man typ byta fläkt på laptops? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Mîhker Skrivet 23 Januari 2009 Rapport Dela Skrivet 23 Januari 2009 Dammsug fläkten så sänker sig temperaturen mycket. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 23 Januari 2009 Rapport Dela Skrivet 23 Januari 2009 Det finns kylplattor också, ungefär som en matta man har underlaptopen, finns på teknikmagasinet vet jag. Finns med fläkt för runt 350kr tror jag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Garone Skrivet 23 Januari 2009 Rapport Dela Skrivet 23 Januari 2009 Min gamla laptop var oftast runt 70 när den var som varmast... Men den blev aldrig överhettad. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Justfiwi Skrivet 23 Januari 2009 Rapport Dela Skrivet 23 Januari 2009 Men damsuga kommer nog inte hjälpa, den är ca en månad gammal. Men finns det möjlighet att byta fläkt på den, alltså typ gå till ett företag som kan göra det åt en? Skulle typ kunna tänka mig att köpa en fläkt upp mot 600:- Kylplatta, kanske skulle vara ett alternativ när man är hemma. Men är först och främst sugen på en fungerande fläkt. Temperaturen ligger som sagt runt lite över 70 C och det känns en aning för varmt, trots att det är en laptop. Eller är de konstruerade för att klara den temperaturen? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
D48 Skrivet 24 Januari 2009 Rapport Dela Skrivet 24 Januari 2009 Men damsuga kommer nog inte hjälpa, den är ca en månad gammal. Men finns det möjlighet att byta fläkt på den, alltså typ gå till ett företag som kan göra det åt en? Skulle typ kunna tänka mig att köpa en fläkt upp mot 600:- Kylplatta, kanske skulle vara ett alternativ när man är hemma. Men är först och främst sugen på en fungerande fläkt. Temperaturen ligger som sagt runt lite över 70 C och det känns en aning för varmt, trots att det är en laptop. Eller är de konstruerade för att klara den temperaturen? står väl vad den klarar i manualen?? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Justfiwi Skrivet 24 Januari 2009 Rapport Dela Skrivet 24 Januari 2009 Men damsuga kommer nog inte hjälpa, den är ca en månad gammal. Men finns det möjlighet att byta fläkt på den, alltså typ gå till ett företag som kan göra det åt en? Skulle typ kunna tänka mig att köpa en fläkt upp mot 600:- Kylplatta, kanske skulle vara ett alternativ när man är hemma. Men är först och främst sugen på en fungerande fläkt. Temperaturen ligger som sagt runt lite över 70 C och det känns en aning för varmt, trots att det är en laptop. Eller är de konstruerade för att klara den temperaturen? står väl vad den klarar i manualen?? Har inte hittat något sådant, får väll leta igenom den *senare* Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
D48 Skrivet 24 Januari 2009 Rapport Dela Skrivet 24 Januari 2009 vad har du för dator? man kan ju gå in på tillverkarens sida och läsa... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Justfiwi Skrivet 24 Januari 2009 Rapport Dela Skrivet 24 Januari 2009 vad har du för dator? man kan ju gå in på tillverkarens sida och läsa...Hmm... Asus X56TA-något Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
xantanos Skrivet 26 Januari 2009 Rapport Dela Skrivet 26 Januari 2009 det beror på datorn, min bärbara kan lätt komma upp i 70-80 grader, och jag skulle med stor säkerhet kunna steka ett ägg på fläktutblåset. dock läste jag en en grabb som hade gjort ett kylarplatta i sten, HAN fick ner tempen till omkring 20 grader.. och damsuga en dator är inte så frukansvärt smart. en bärbar är minst lika känslig för statisk elektrisitet som en vanlig dator, och dammsugaren är ökänd för att paja mångas datorer Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.