Hoppa till innehåll

Ekonomikrisen Vs Globala Uppvärmningen


Ryssfemma
 Dela

Rekommendera inlägg

  • Svar 47
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

endå så går dom här två problemen ihop ganska bra ;) för man vill ju stoppa den globala uppvärmingen och det gör man ju enklast med att sluta åka bil och slösa med allt annat. fast så kommer ju andra ikläm som arbetare som gör bilar och sånt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Ubuntu

fast så kommer ju andra ikläm som arbetare som gör bilar och sånt.

Finns ju kollektiv trafik. Och på somrarna kan man ju dessutom cykla, människor nuförtiden är så lata "det är ju 3km till jobbet så långt kan jag ju inte cykla!"
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag vägrar åka kollektivtrafik.

Det är vad jag kallar svensk dumhet...varför skulle u inte åka kollektivt? för att du är så mycket bättre än alla andra och därför måste åka bil när du ska någonstans? Eller hur menar du?

 

Soad_token

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

för att du är så mycket bättre än alla andra och därför måste åka bil när du ska någonstans?

 

...............

Japp, att jag inte vill åka buss betyder att jag anser mig bättre än andra. Tillbe mig ni dödliga.

 

Varför då? Det är miljövänligt, man träffar många människor man inte ser alltid annars etc..

 

Miljövänligt, en mindre bil av 800,000,000 bilar som finns i världen.

Som om man är social på bussarna?

 

Få se.

Jag slipper ta mig till busshållplatser till fot.

Jag slipper ta med pengar.

Jag slipper alla skrikiga ungar/högljudda tonåringar/"förståndshandikappade" (var någon gång när någon spottade på golvet i bussen?!)

Jag slipper vara beroende av var alla busshållplatser är.

 

Tack, jag håller mig undan bussar.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Ubuntu

Jag slipper ta mig till busshållplatser till fot.

Jag slipper ta med pengar.

Jag slipper alla skrikiga ungar/högljudda tonåringar/"förståndshandikappade" (var någon gång när någon spottade på golvet i bussen?!)

Jag slipper vara beroende av var alla busshållplatser är.

 

Tack, jag håller mig undan bussar.

Är det så farligt att gå några meter? :P Pengar är ju inget problem, bara skappa busskort. Annars kan jag förstå dig även om jag tycker att det är värt det.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag slipper ta mig till busshållplatser till fot.

Jag slipper ta med pengar.

Jag slipper alla skrikiga ungar/högljudda tonåringar/"förståndshandikappade" (var någon gång när någon spottade på golvet i bussen?!)

Jag slipper vara beroende av var alla busshållplatser är.

 

Tack, jag håller mig undan bussar.

Är det så farligt att gå några meter? :P Pengar är ju inget problem, bara skappa busskort. Annars kan jag förstå dig även om jag tycker att det är värt det.

 

Några meter är det då inte...

Alltså, pengarna är egentligen inget större problem, jag tål bara inte tanken på att sitta i en skitig buss som inte kör dit jag vill bara för att spara några gram koldioxid.

Det vore inte så bra om alla tänkte som jag, men så är det för mig.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag slipper ta mig till busshållplatser till fot.

Jag slipper ta med pengar.

Jag slipper alla skrikiga ungar/högljudda tonåringar/"förståndshandikappade" (var någon gång när någon spottade på golvet i bussen?!)

Jag slipper vara beroende av var alla busshållplatser är.

 

Tack, jag håller mig undan bussar.

Är det så farligt att gå några meter? :P Pengar är ju inget problem, bara skappa busskort. Annars kan jag förstå dig även om jag tycker att det är värt det.

 

Några meter är det då inte...

Alltså, pengarna är egentligen inget större problem, jag tål bara inte tanken på att sitta i en skitig buss som inte kör dit jag vill bara för att spara några gram koldioxid.

Det vore inte så bra om alla tänkte som jag, men så är det för mig.

 

Nu vet jag inte vart du bor, men det brukar vara så att man inte kan parkera i klassrummet, kontoret eller vart man nu är på väg utan på en parkeringsplats som väldigt ofta ligger en bra bit ifrån den position man är på väg till...vilket ju ofta resulterar i att istället för att gå 100-200 meter till en busshållsplats (hemskt långt förresten) så går man bara 50-100 meter till sin bil =)

 

Sen är det ju billigt med bil...öhm, jaa eller...om du har gratis bränsle,skattefritt och försäkringsfritt....fast det går ju inte om du ska kunna köra bilen...hmmm ajaj.

Vad vare mer för argument du hade, jooo justja...om spottade på golvet...inte så fräscht kan jag hålla med om =/ Fast du hade nog skor på dig hoppas jag (annars blir det ju kallt på vintern plus att det ser konstigt ut om du inte har skor på bussen) så det bli ju egentligen som om du kliver i någons spott på gatan...vilket du säkert aldrig gör...

 

Högljudda människor...jadu om det nu är ett sånt problem så borde du nog bli erimit eller nått, för högljuda människor finns i allas vardag även om man inte åker buss.

 

För övrigt är du 17 år just nu (enligt sidan iaf). Du har inte körkort (om du inte har tagit det i USA och flyttat hit men du har ju diskuterat saker som om du bodde i Sverige så länge jag kan minnas så det stämmer nog inte), du bor säkert hemma hos dina föräldrar? Du läser nog på gymnasiet och har inte en anning om hur dyr en bil egentligen är, eller att det är bland det bästa sätten att förstöra sin ekonomi =)

 

Oj just ja innan jag glömmer det, vad vare för bil du hade tänkt dig skaffa då när du fyller 18?

 

EDIT: Glömde en sak, att hålla reda på vart busshållplatserna ligger är ju också svårt, och jag menar det är ju inte som om du måste veta var parkeringen ligger om du ska åka bil. Och om du bor någonstans där det är så litet att det r lätt att parkera vart som helst så kan du ju lika gärna cykla (slipper du hålla reda på pengar, behöver inte vara nykter eller drog fri, inga högljuda medpassagerare, eller bilister, inga bilköer, inga koldioxid utsläpp, och du behöver inte hålla reda på vart du ska parkera eller vart hållplatsen ligger)

 

Soad_token

Redigerat av Soad_token
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Soad_Token, nu är du bara löjlig.

Verkar som om det är helt ofattbart för dig att någon helt inte vill åka med 30 andra i en långsam buss?

 

Ursäkta att jag har sårat din bussälskande själ.

 

Finns flera skäl till att åka buss och att det är bra för miljön, men det bryr jag mig ärligt talat inte om.

Vanligtvis går jag till vänner, skola, whatever, bra för kroppen. Cyklar när snön är borta, men är det långa avstånd ber jag eventuellt om skjuts istället för att stå och huttra vid någon busstation ute i kylan för att sedan spendera 30+ min med att bussen ska stå stilla vid stoppljus och liknande 60% av tiden (bor nära innerstan) medan man får höra på dom där skrikiga ungarna, gråtande babyn längre bak, tanten som hostar lungorna ur sig till vänster, den mentalhandikappade som gör en massa "HÖÖÖÖÖÖÖÖH!!!" ljud framför en.

 

Jag sitter överraskande nog hellre och blir skjutsad av farsan, för ärligt talat skiter jag fullständigt i hur mycket mer koldioxid världen får stå ut med för att våran bil av de 800,000,000 i världen åkte ett hyffsat antal kilometer.

Redigerat av fishmaster
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

kan hålla med om det. men buss är ofta inte så farligt men man slipper att gå till stationen eller platsen där den går ifrån. jag åker ofta med min pappa inte istället för att ta bussen för det är mer skönare att sitta i en varm bil där det är lungt stället för att lyssna på kidsen med sin mainstream musik i bussen. + att pappa jobbar i samma stad som jag går i skola i, det gör ju det mkt enklare.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...