Okej... Det lär ta lite tid. Men tack för informationen :)
Killzone 2
Mm jag förstod inte direkt heller först. För alla sprang runt med 0 special förmåger och alla med samma vapen. Tillslut insåg jag att de var inställt att jag skulle köra med folk i samma rank och det var de. Och du lär behöva köra ett par timmar innan du kommer kunna låsa upp Badges. Vilket är Scout, Assult, Medic m.m.
Det var en väldigt liten patch på Killzone 2 igår. Någon som kan säga exakt vad den ändra m.m.
En annan rolig grej är hur en del COD4 fans klagar på hur kontrollerna är, och hur segt aim:et är. Dock är de gjort så med flit ju för att de ska kännas verkligt. Och som svar säger Guerilla såhär:
The outcry about the controls on KZ2 has been so loud Guerilla games producer Seb Downie recently responded to cat-calls for a control patch. Downie says no changes are required. The sluggish controls are here to stay so get used to it or stick with the Call of Duty franchise.
Och de älskar jag, jag som inte står ut med hur alla företag försöker härma och göra spelet så COD som möjligt för att de ska sälja. Guerilla gör tvärtemot och säger helt enkelt Killzone 2 är Killzone 2 och COD är COD. Välj spel.
Hoppas de står för de nu också ;)
Patchen ändrade något med kontrollerna och jag tror det var att det skulle bli lättare att sikta.
Btw så blev jag general igår och när jag startade killzone 2 idag så stog det att jag tillhör de 10% bästa spelarna därför fick jag en trophie och en silver sak runt min rank.
En viktig sak som patchen gjorde var att den tog bort aim assist på shotgun. Så nu är de inte lika lätt att döda med shotgun.
↗ till inläggetGrejen är att nästan alla har fått de tydligen. ;)Patchen ändrade något med kontrollerna och jag tror det var att det skulle bli lättare att sikta.
Btw så blev jag general igår och när jag startade killzone 2 idag så stog det att jag tillhör de 10% bästa spelarna därför fick jag en trophie och en silver sak runt min rank.
Jag köpte spelet igår och har kommit till en bana som man åker något tåg på... Lite senare på banan så kommer en sådan stor fet kille. Vanliga såna ska man skjuta i huvudet men det funkar inte på denna... vad ska man göra??!
Vore snällt om jag fick något svar. :D
Jag har det, det är skitgrymt. Det är påbyggt som Halo, men det är ändå annorlunda.
Jättebra spel.
↗ till inläggetDu tar ut han genom att skjuta ner "låderna" över dig. Som sedan ger ifrånsig elektrisitet m.m. Och tillslut får du död på han.Jag köpte spelet igår och har kommit till en bana som man åker något tåg på... Lite senare på banan så kommer en sådan stor fet kille. Vanliga såna ska man skjuta i huvudet men det funkar inte på denna... vad ska man göra??!
Tack!!! klara han ni :D :thanks:
Tack!!! Klara han nu!* :D :thanks:
ska väl köpa spelet någon dag :P verkr fett
Jag har fått revolvern nu till warzone!!
När man skapar ett spel. Hur ställer man in att en runda ska vara 30 minuter? Och hur väljer man hur många kills man måste få innan man vinner?
ÄNTLIGEN GENERAL PÅ WARZONE! :D Inte så svårt men kul ändå! Lite störande när man ska sikta med snipern så kan man sikta med Dual Shock 3 eller vad det heter? I alla fall kan man stänga av Dual Shock 3 för det är så störande om man skakar med handen så skakar sniper siktet! :(
Du behöver inte röra dig när du spelar ju... Bara sitt still och sikta med spakarna.
↗ till inläggetDe är det som är mening, de ska vara svårt att sikta. Det är väldigt realisktiskt ! And I love it :rolleyes:ÄNTLIGEN GENERAL PÅ WARZONE! :D Inte så svårt men kul ändå! Lite störande när man ska sikta med snipern så kan man sikta med Dual Shock 3 eller vad det heter? I alla fall kan man stänga av Dual Shock 3 för det är så störande om man skakar med handen så skakar sniper siktet! :(
Någon som fortfarande spelar Killzone 2?
Själv har jag tröttnat på det p g a att jag har låst upp alla vapen online (inklusive revolvern) och att det är tråkigt att låsa upp alla saker till varenda soldat.
Btw så har det snart gått två månader jag har varit general.
↗ till inläggetJag däremot spelar inte alls så där mycket. Och jag har fortfarande bara Medic upplåst :lol:Någon som fortfarande spelar Killzone 2?
Själv har jag tröttnat på det p g a att jag har låst upp alla vapen online (inklusive revolvern) och att det är tråkigt att låsa upp alla saker till varenda soldat.
Btw så har det snart gått två månader jag har varit general.
Jag tar upp spelet och spelar bara då jag inte har något annat för mig. Tycker de är kul som f*n fortfarande. Och nu kommer ju två nya maps; Wasteland Bullet och Vekta Crusier ! B) (dom ska typ vara gratis också)
Jag vill ha sniper i multiplayern fast jag har inte tid och nöta rankerna och få den. Irreterande <_< :P
Vet någon ifall nya map pack (med 2 nya maps) kommer vara gratis eller kosta?
Kommer kosta 55 kronor för oss och 5,99 dollar i USA.
De nya banorna i Steel & Titanium Pack är ute nu för 55 kr!