💬
Logga in
Fuska.se

Kan Inte Starta Min Windows Xp Korrekt

15 svar · startad

Nivå 1 · Novis
Trådstartare #1

Hejsan!

Jag har en Windows XP och nu idag när jag startade datorn var allt som vanligt, men! Efter att Dell-loggan och f2/f12 alternativen kommit upp så stannar datorn. Allt blir svart föutom ett litet understreck uppe i vänstra hörnet. Härifrån kan jag inte göra någonting förutom Ctr Alt Delete (som bara bootar om, så man hamnar på samma ställe -.-)

Vet någon hur man ska göra?

Har jag ett virus? (använder Avast som virus-skydd)

Skulle va skittacksam om jag fick svar ;)

hejsvej

23 Mar 2009
Nivå 6 · Fuskare

Hur länge väntar du innan du ger upp och startar om eller stänger av datorn? Har du en diskett eller CD i datorn? Ta i så fall ut dessa och prova igen.

Nivå 3 · Lärling
↗ till inlägget

Hejsan!

Jag har en Windows XP och nu idag när jag startade datorn var allt som vanligt, men! Efter att Dell-loggan och f2/f12 alternativen kommit upp så stannar datorn. Allt blir svart föutom ett litet understreck uppe i vänstra hörnet. Härifrån kan jag inte göra någonting förutom Ctr Alt Delete (som bara bootar om, så man hamnar på samma ställe -.-)

hejsvej

Jag har haft samma problem, jag försökte med allt men det funkade ändå inte. Så jag fick installera om Windows.

Låt den stå kvar ett längre tag innan du startar om. Testa igen. Samma sak? Låt den stå avstängd ett längre tag samt dra ut alla kablar osv. Samma sak?

Klicka på F2 eller F12 i början och välj felsäkertläge och gör en systemåterställning till ett datum då din dator fungerade korrekt. Alternativt sök igenom din dator med ditt antivirusprogram.

Fungerar inte något så får du väll helt enkelt omformatera datorn.

Nivå 1 · Novis
Trådstartare #5

Tack för era svar!

Men det räcker tyvärr inte...

Jag har tatt ut CDn, försökt bootat om den och allt möjligt men samma sak...

Tittade på microsoft, men där fanns inget liknande...

så det är ett virus va?

Nivå 7 · Fuskare
↗ till inlägget

Hejsan!

hejsvej

Vad gör f2 alternativet? har du en ide disk?
25 Mar 2009
Nivå 4 · Lärling

om du har haft ett ett virus på senaste tiden så kan det ligga kvar för ditt AV inte hittar det. (det hände min). viruset hade tagit bort explorer.exe

Senast ändrad:

26 Mar 2009
Nivå 7 · Fuskare
↗ till inlägget

om du har haft ett ett virus på senaste tiden så kan det ligga kvar för ditt AV inte hittar det. (det hände min). viruset hade tagit bort explorer.exe

Man kan starta datorn normalt utan explorer.exe
Nivå 2 · Novis

Explorer.exe startas när man loggar in ju. Men ja.

Nivå 4 · Lärling
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Man kan starta datorn normalt utan explorer.exe

↗ till inlägget

Om exploder.exe är borta så kan man ha en Vista som en 3.1a

27 Mar 2009
Nivå 7 · Fuskare
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Om exploder.exe är borta är det bra, man vill ju inte att datorn ska explodera. :rolleyes:
Nivå 6 · Fuskare
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Om exploder.exe är borta är det bra, man vill ju inte att datorn ska explodera. :rolleyes:

hahahahhahahhhahahahahhaha
Nivå 6 · Fuskare
↗ till inlägget
↗ till inlägget

OFT:hahahaha

Nivå 3 · Lärling

Fick exakt samma problem på min nya dator nån vecka efter den va ny. *Systemåterställning efter timmar av försök* Så fort min nya dator funkade skulle jag till min farsa och då när ja koppla in min gamla dator som jag skulle ha hos han så hade jag exakt samma problem på den. (Att det blir blackscreen med ett sträck uppe i vänstra hörnet som blinkar) Efter det har jag inte startat den igen så jag vet inte om det funkar nu. Vill inte återställa den efterssom där har jag massor med viktiga saker.

28 Mar 2009
Nivå 4 · Lärling
↗ till inlägget
↗ till inlägget

dåliigt annars lol explorder borta=@${€£@[{€£
Nivå 7 · Fuskare
↗ till inlägget
↗ till inlägget

dåliigt annars lol explorder borta=@${€£@[{€£

explorer* :visslar:

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in