Hoppa till innehåll

Datorjäveln Är Seg Som f*n!


D48
 Dela

Rekommendera inlägg

asså jag fattar inte vad som har hänt! men förut när jag starta den igen efter ha spelat på den så tog den normal tid att starta (ca 50sek) men när jag hadde skrivigt i mitt lösenord så tog det f*n 4 minuter att ladda resten. och allt går segt, öppna pogram, skriva här på fuska.se ALLT går segt! datorn tänker hela tiden.

 

fattar f*n inte vrf, jag gjorde en snabbgenom sökning med norton och fick upp en återgärd att fixa, en tracking cookie. men jag fixa den men den betyder ju typ inget. det va det enda den hitta.

 

vet ngn vad som är segt?

 

Edit: har inte porr surfat eller laddat ner sån skit på en vecka så det kan inte va det.

Redigerat av Fatal1tyPro
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 37
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Rensa datorn på allt onödigt som du itne använder för att få utrymme på hårddisken.

Kör en defragmentering sedan.

asså det är lungt med utrymme har minst 250 Gig ledigt på C. men ska testa defragmentera senare efter jag har gjort en riktig genomsökning av virus på C.

Btw: f*n va norton suger !

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skrivet (redigerat)

asså jo men dator är bara 35 dagar old. har inte ens använt upp 388gig på C. men vad kan jag göra så datorn blir normal? kanske lite svårt att förklara men det tog 40 minuter för datorn att starta om sig. och virus sökningen tar år, den går i genom 5 filer på 20 sekunder typ. usch vad jag blir sur och frustrerad!

Redigerat av Fatal1tyPro
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skrivet (redigerat)

Vad för processor, hur många processorkärnor har du och vilket operativsystem(inklusive service pack och 32/64-bit, även språk).

AMD Phenom quad core 2.22 ghz(4CPU)

Vista home premium 32-bit service pack 1(tror jag )

språket är SV svenska asså.

 

laddar även ner Ad-Aware 8.0 för att söka igenom.

 

vet ngn vad som händer med mina installerade spel om jag gör en systemåterställning? kan jag spela dom sen utan att min CD Key kommer att vara i användning?

 

woot??? eller va f*n! om min dator är bättre nu vet jag f*n inte men det laggar inte längre. o__0 den verkar inte vara seg eller ngt

 

 

hehe det kanske räckte med att öppna upp pogramet: Recorvery manager ^^

 

återkommer om datorn funkar som den ska.

Redigerat av Fatal1tyPro
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

WinK + R -> "msconfig" -> BOOT.INI -> Avancerade alternativ -> /NUMPROC= -> 4. Spara och stäng, nu borde det gå lite snabbare. Det du nyss gjorde var att aktivera stöd för fyra processorkärnor när datorn bootar upp, standard är en kärna.

 

Sen kan det vara hårddisken också, ladda hem UltraDefrag(http://ultradefrag.sourceforge.net/) och kör Defragment och Compact, sen borde det också gå snabbare. OBS!! Se till att ha mycket tid när detta utförs och gör ingenting under exekveringen.

Redigerat av Vitdom
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

ok men dator verkar vara ok nu :s

asså jag har inget tålamod när skiten börjar krånga... som nu så gjorde jag sönder mina högtalare :/

 

men vitdom vad är det sista du tipsar om? om bootar upp och det? går det snabbare eller? är inte alla mina 4 kärnor aktiverade annars?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Som jag sa, när du normalt bootar upp datorn(operativsystemet) så använder bara datorn en kärna, där kan man ställa in så att den använder fyra kärnor, och ja, det går såklart fortare att boota upp om man väljer fyra kärnor.

Redigerat av Vitdom
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Som jag sa, när du normalt bootar upp datorn(operativsystemet) så använder bara datorn en kärna, där kan man ställa in så att den använder fyra kärnor, och ja, det går såklart fortare att boota upp om man väljer fyra kärnor.

tackar ska testa det senare :)<3
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...