Hoppa till innehåll

Datorjäveln Är Seg Som f*n!


D48
 Dela

Rekommendera inlägg

  • Svar 37
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Som jag sa, när du normalt bootar upp datorn(operativsystemet) så använder bara datorn en kärna, där kan man ställa in så att den använder fyra kärnor, och ja, det går såklart fortare att boota upp om man väljer fyra kärnor.

Hur gör jag det så att mina 2 kärnor jobbar vid startningen vart ändrar jag det?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Som jag sa, när du normalt bootar upp datorn(operativsystemet) så använder bara datorn en kärna, där kan man ställa in så att den använder fyra kärnor, och ja, det går såklart fortare att boota upp om man väljer fyra kärnor.

Hur gör jag det så att mina 2 kärnor jobbar vid startningen vart ändrar jag det?

 

På vista:

WinK (windows key) och sök på "msconfig" > Systemstart > Avancerade alternativ > Antal Processorer > Kryssa i > Välj så många du kan > Klart :lol: Happyface

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skrivet (redigerat)

Som jag sa, när du normalt bootar upp datorn(operativsystemet) så använder bara datorn en kärna, där kan man ställa in så att den använder fyra kärnor, och ja, det går såklart fortare att boota upp om man väljer fyra kärnor.

 

Hur gör jag det så att mina 2 kärnor jobbar vid startningen vart ändrar jag det?

 

På vista:

WinK (windows key) och sök på "msconfig" > Systemstart > Avancerade alternativ > Antal Processorer > Kryssa i > Välj så många du kan > Klart :lol: Happyface

 

vadå eller?! jag gjorde som du sa, och gjorde så jag anävder 3 kärnor av min quad core. sen så försvann den 4:e och då visar den bara 3. så testade jag att gå ner till 1 kärna som arbetar. och nu har dom andra 3 kärnorna försvunnigt :/

och jag undrar hur man får tillbaka så jag kan se alla mina kärnor igen.

svar tack för det är f*n inte kul att sitta med en arbetande kärna just nu asså.

Redigerat av Fatal1tyPro
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

vadå eller?! jag gjorde som du sa, och gjorde så jag anävder 3 kärnor av min quad core. sen så försvann den 4:e och då visar den bara 3. så testade jag att gå ner till 1 kärna som arbetar. och nu har dom andra 3 kärnorna försvunnigt :/

och jag undrar hur man får tillbaka så jag kan se alla mina kärnor igen.

svar tack för det är f*n inte kul att sitta med en arbetande kärna just nu asså.

 

jag sitter i samma stol :/ det ska iaf funka har hfat det så på en dator i ca 1år snart utan problem.

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

vadå eller?! jag gjorde som du sa, och gjorde så jag anävder 3 kärnor av min quad core. sen så försvann den 4:e och då visar den bara 3. så testade jag att gå ner till 1 kärna som arbetar. och nu har dom andra 3 kärnorna försvunnigt :/

och jag undrar hur man får tillbaka så jag kan se alla mina kärnor igen.

svar tack för det är f*n inte kul att sitta med en arbetande kärna just nu asså.

 

jag sitter i samma stol :/ det ska iaf funka har hfat det så på en dator i ca 1år snart utan problem.

 

jo men efter jag hade valt 3 kärnor så försvann den 4de. sen när jag valde 1 så försvann alla dom andra. :o

 

såhär..

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vet inte vad det beror på, en bugg kanske.

Pröva gå in på WinK+R->msconfig->Systemkonfiguration->Allmänt->VÄLJ NORMAL START->Stäng. Då borde standardalternativen användas.

 

Men annars pröva gå in i BIOS och avaktivera "Limit CPUID to 3" on den är aktiverad.

 

 

Annars, pröva med att ändra BOOT.INI manuellt, OBS! DU FÅR INTE GÖRA DETTA FEL, OM DU GÖR DET FEL KOMMER DU INTE ATT KUNNA BOOTA WINDOWS!.

1. Öppna Utforskaren, navigera till C:\.

2. Om du inte ser boot.ini, tryck Alt, tryck sedan på verktyg, sedan på mappalternativ. Tryck på fliken visning, välj visa dolda filer och mappar, avkryssa dölj skyddade operativsystemfiler.

3. Öppna filen boot.ini med valfri textredigerare.

4. På "/numproc=x" sätt x till antal kärnor du vill använda, OBS, VET INTE HUR DET FUNGERAR SÅ JAG REKOMMENDERAR ATT DU VÄLJER ETT ANTAL KÄRNOR SOM DU VET ATT DU HAR!

Redigerat av Vitdom
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...