majskolv Skrivet 26 Mars 2009 Rapport Dela Skrivet 26 Mars 2009 (redigerat) & BIOS kan man komma in i när man statar den hahaha LÄS inläggen!! Är inte r-tard. står att man ska klicka F9>Klickar>Intget händer Står det att du skall trycka på F9 då? Det kan vara olika knappar från moderkort till moderkort. japp det gör det. testade alla knapparna (F7-F12) inget händer med dem. ibland kan jag komma till boot device rutan. (F10) min är f2 för bios & min förra Ctrl+Alt+Del Redigerat 26 Mars 2009 av pallainte Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
RazerInc Skrivet 27 Mars 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 27 Mars 2009 När inget händer när du trycker på de knappar som står i manualen för ditt moderkort har du antingen fått fel moderkort eller så är det helt paj! Om du fått fel moderkort gäller svensk lag och du ska få en ny utan kostnad. Det är en bärbar så hur går det till då? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Vitdom Skrivet 27 Mars 2009 Rapport Dela Skrivet 27 Mars 2009 När inget händer när du trycker på de knappar som står i manualen för ditt moderkort har du antingen fått fel moderkort eller så är det helt paj! Om du fått fel moderkort gäller svensk lag och du ska få en ny utan kostnad. Det är en bärbar så hur går det till då? Antingen ska de byta ut det som är fel i din bärbara annars ska du nog få en helt ny bärbar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
RazerInc Skrivet 27 Mars 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 27 Mars 2009 När inget händer när du trycker på de knappar som står i manualen för ditt moderkort har du antingen fått fel moderkort eller så är det helt paj! Om du fått fel moderkort gäller svensk lag och du ska få en ny utan kostnad. Det är en bärbar så hur går det till då? Antingen ska de byta ut det som är fel i din bärbara annars ska du nog få en helt ny bärbar. tack. ska jag göra en backup av allt på HD:en och sen lämna in? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Vitdom Skrivet 27 Mars 2009 Rapport Dela Skrivet 27 Mars 2009 När inget händer när du trycker på de knappar som står i manualen för ditt moderkort har du antingen fått fel moderkort eller så är det helt paj! Om du fått fel moderkort gäller svensk lag och du ska få en ny utan kostnad. Det är en bärbar så hur går det till då? Antingen ska de byta ut det som är fel i din bärbara annars ska du nog få en helt ny bärbar. tack. ska jag göra en backup av allt på HD:en och sen lämna in? Ja, det rekommenderar jag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
RazerInc Skrivet 27 Mars 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 27 Mars 2009 Yes Yes Yes!!! Fixade det (eller en väns vän. hahaha lol) iaf datorn funkar nu. tack till alla som hjälpte =) Vitdom får 250FM för han var inne på rätt spår. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
D48 Skrivet 27 Mars 2009 Rapport Dela Skrivet 27 Mars 2009 Yes Yes Yes!!! Fixade det (eller en väns vän. hahaha lol) iaf datorn funkar nu. tack till alla som hjälpte =) Vitdom får 250FM för han var inne på rätt spår.har du samma prob som jag har eller? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
RazerInc Skrivet 27 Mars 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 27 Mars 2009 har du samma prob som jag har eller? mhm hade det. men nu funkar allt. Gör en boot.ini och skriv in detta om du har home premium (bara att ändra namnet "Windows Vista Home Premium" till tex Ultimate timeout=3 default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS [operating systems] multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Windows Vista Home Premium" /NOEXECUTE=OPTIN /FASTDETECT /NUMPROC=4 sen lägger du boot.ini i C:\ Skriv Msconfig i sök rutan klicka normal start och sen värkställ- Klika Ok o starta om datan. Sen ska vara klart Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
D48 Skrivet 27 Mars 2009 Rapport Dela Skrivet 27 Mars 2009 (redigerat) har du samma prob som jag har eller? mhm hade det. men nu funkar allt. Gör en boot.ini och skriv in detta om du har home premium (bara att ändra namnet "Windows Vista Home Premium" till tex Ultimate timeout=3 default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS [operating systems] multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Windows Vista Home Premium" /NOEXECUTE=OPTIN /FASTDETECT /NUMPROC=4 sen lägger du boot.ini i C:\ Skriv Msconfig i sök rutan klicka normal start och sen värkställ- Klika Ok o starta om datan. Sen ska vara klart lol knasigt, fick ett tips på ett annat forum--> "Try unchecking the box and restart your computer...that should bring them all back up" funka f*n fast jag hadde testat det innan. Redigerat 27 Mars 2009 av Fatal1tyPro Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.