Hoppa till innehåll

Åldersgräns På Energidryck?


Easton
 Dela

Rekommendera inlägg

Av alkohol blir man full och tar mer och mer och blir fullare och fullare, man kan hälla i sig allt möjligt när man är full.

Av energidrycker blir man varken full eller (om vi inte snackar på lång sikt) blir beroende, fast då är det sockret man blir beroende av och då kan man skylla på alla sockerprodukter.

 

Jag började dricka kaffe vid 12års åldern, varför tvekar du på att någon annan skulle kunna göra det då?

 

 

Det finns mer själ till att en 10åring inte för köra moped än det finns själ till att en 10åring inte skulle få dricka energidrycker.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Av alkohol blir man full och tar mer och mer och blir fullare och fullare, man kan hälla i sig allt möjligt när man är full.

Av energidrycker blir man varken full eller (om vi inte snackar på lång sikt) blir beroende, fast då är det sockret man blir beroende av och då kan man skylla på alla sockerprodukter.

 

Nej, det är koffeinet man blir beroende av, inte sockeret.

 

"Lärarna märker tydligt att eleverna blir speedade och får koncentrationssvårigheter, de blir oroligare. "- aftonbladet.se om energidrycker

 

"En kvinna i Örebro län har blivit så beroende av energidrycken Red bull, att hon förmodligen måste läggas in på behandlingshem."- svt.se

 

Jag började dricka kaffe vid 12års åldern, varför tvekar du på att någon annan skulle kunna göra det då?

 

Om någon enstaka unge dricker lite kaffe så spelar det ingen roll. Om flertalet ungar i en skola plötsligt skulle bälja i sig flera koppar svart kaffe under dagen så skulle det också bli ett problem.

 

Hade kaffedrickande bland barn varit ett problem så hade det funnits en debatt om det också. Men nu är det inget problem.

 

Det finns mer själ till att en 10åring inte för köra moped än det finns själ till att en 10åring inte skulle få dricka energidrycker.

Men vilka skäl finns det för att en 14-åring inte får köra moped?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det finns mer själ till att en 10åring inte för köra moped än det finns själ till att en 10åring inte skulle få dricka energidrycker.

Men vilka skäl finns det för att en 14-åring inte får köra moped?

 

1. Finns miljontals sätt att få tag i koffein på annat sätt, hade det varit problemet så hade det varit koffeinet som hade blivit förbjudet.

 

Jo för innan energidrycker uppfanns så var ungar 9-15år gamla skit lunga, inte ett ljud på lektionen, ingen var speedad, har inte alls något med deras ålder som gör att dom är speedade, men för helvette när jag var i cirka 10års åldern var jag som en kanin som hade överdoserat på chrystal meth, och jag hade inte druckit nå jävla energidrycker...

 

2. Och vad skulle dom göra då tror du? Sätta 18års gräns på kaffe?

 

3. Åldergränsen måste ju börja någon stans, en 14åring kan köra moped, men då skulle dom tycka att en 13åring också kan köra, osv. osv. osv. tillslut skulle någon nedbajsad 3åring fråga varför han inte fick cruisa runt som alla andra 5åringar. Funkar inte så. Men mopeder -> energidrycker, inte mycket gemensamt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

1. Finns miljontals sätt att få tag i koffein på annat sätt, hade det varit problemet så hade det varit koffeinet som hade blivit förbjudet.

 

Fast nu är det energidryck som ungarna dricker för att det är "coolt". Om det går att få tag på annan väg är irrelevant. Och låt oss vara ärliga, det finns inte miljoner sätt.

 

Koffeintabletter, läsk, kaffe, te, och energidryck.

 

Jo för innan energidrycker uppfanns så var ungar 9-15år gamla skit lunga, inte ett ljud på lektionen, ingen var speedad, har inte alls något med deras ålder som gör att dom är speedade, men för helvette när jag var i cirka 10års åldern var jag som en kanin som hade överdoserat på chrystal meth, och jag hade inte druckit nå jävla energidrycker...

 

..fast om det inte fanns ett problem som kunde härledas till energidrycker så hade det ju inte förbjudits.

 

Kanske det berodde på att du drack kaffe istället..?

 

2. Och vad skulle dom göra då tror du? Sätta 18års gräns på kaffe?

 

3. Åldergränsen måste ju börja någon stans, en 14åring kan köra moped, men då skulle dom tycka att en 13åring också kan köra, osv. osv. osv. tillslut skulle någon nedbajsad 3åring fråga varför han inte fick cruisa runt som alla andra 5åringar. Funkar inte så. Men mopeder -> energidrycker, inte mycket gemensamt.

Precis. Åldersgränsen måste gå någonstans. Inget säger att en 14-åring inte kan köra moped, och inget säger att en 16-åring inte kan dricka energidryck. Men gränsen måste gå någonstans.

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Fast nu är det energidryck som ungarna dricker för att det är "coolt". Om det går att få tag på annan väg är irrelevant. Och låt oss vara ärliga, det finns inte miljoner sätt.

 

Koffeintabletter, läsk, kaffe, te, och energidryck.

Ja, det är det jag vill komma fram till, om ungjävlarna bara dricker det för att vara coola så borde det inte förbjudas för att barnen blir stirriga? Eller ska man säga OVANLIGT stirriga? För barn i den ålder ÄR överenergisiska, jag pluggar både psykologi och en människas utveckling, olika teorier och alla teorier tyder på att barn är överenergiska

..fast om det inte fanns ett problem som kunde härledas till energidrycker så hade det ju inte förbjudits.

 

Kanske det berodde på att du drack kaffe istället..?

Och det problemet skulle vara?

Jag började dricka när jag var 12. Och nej, jag blev inte förändrad pga. av det, har du någonsin sett ett cafeteria på ett mellanstadium?

Precis. Åldersgränsen måste gå någonstans. Inget säger att en 14-åring inte kan köra moped, och inget säger att en 16-åring inte kan dricka energidryck. Men gränsen måste gå någonstans.
Moped och energidrycker är fortfarande inte samma sak, moped=fordon. energidryck=dryck
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Sen är det ju så att det inte är speciellt gott heller, smakar typ som pure sweetness + nån äcklig smak till det. usch.

Jag tycker det är lika gott som vilken läsk som helst faktiskt.

 

ja, samma här :/

 

Jag dricker det som en läsk, och jag gillar icke när det är åldersgräns på det....

 

Snart får man inte ha nå roligt alls vi unga.... ._.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Sen är det ju så att det inte är speciellt gott heller, smakar typ som pure sweetness + nån äcklig smak till det. usch.

Jag tycker det är lika gott som vilken läsk som helst faktiskt.

ja, samma här :/

 

Jag dricker det som en läsk, och jag gillar icke när det är åldersgräns på det....

 

Snart får man inte ha nå roligt alls vi unga.... ._.

 

Roligt?

 

Jag har testat Red Bull osv. Den enda effekten jag fick var att jag blev trött.

 

Dessutom är det farligt. Dricker man det när man är trött för man tror att man ska bli pigg, så tror man fel. Man kan få hjärtinfarkt ( Stavning? )

Besides. Det e inte ens en gång coolt att dricka det.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Sen är det ju så att det inte är speciellt gott heller, smakar typ som pure sweetness + nån äcklig smak till det. usch.

Jag tycker det är lika gott som vilken läsk som helst faktiskt.

ja, samma här :/

Jag dricker det som en läsk, och jag gillar icke när det är åldersgräns på det....

 

Snart får man inte ha nå roligt alls vi unga.... ._.

 

Roligt?

 

Jag har testat Red Bull osv. Den enda effekten jag fick var att jag blev trött.

 

Dessutom är det farligt. Dricker man det när man är trött för man tror att man ska bli pigg, så tror man fel. Man kan få hjärtinfarkt ( Stavning? )

Besides. Det e inte ens en gång coolt att dricka det.

 

Jag har inte sagt det var coolt, Jag tycker det är gott... Som att dricka Fanta, Cola...

 

En kompis jag känner, har en kompis som fick en hjärtinfarkt när han drack energidryck.

 

Det är olika tror jag ochså, För att jag har druckit mer än 10liter energi dryck i mitt liv.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Sen är det ju så att det inte är speciellt gott heller, smakar typ som pure sweetness + nån äcklig smak till det. usch.

Jag tycker det är lika gott som vilken läsk som helst faktiskt.

ja, samma här :/

Jag dricker det som en läsk, och jag gillar icke när det är åldersgräns på det....

 

Snart får man inte ha nå roligt alls vi unga.... ._.

 

Roligt?

 

Jag har testat Red Bull osv. Den enda effekten jag fick var att jag blev trött.

 

Dessutom är det farligt. Dricker man det när man är trött för man tror att man ska bli pigg, så tror man fel. Man kan få hjärtinfarkt ( Stavning? )

Besides. Det e inte ens en gång coolt att dricka det.

 

Jag har inte sagt det var coolt, Jag tycker det är gott... Som att dricka Fanta, Cola...

 

En kompis jag känner, har en kompis som fick en hjärtinfarkt när han drack energidryck.

 

Det är olika tror jag ochså, För att jag har druckit mer än 10liter energi dryck i mitt liv.

 

lol'd @ konversationen :P

 

Bli trött av Red Bull låter konstigt, säker att du inte drack Blue Bull?

"Dricker man det när man är trött för man tror att man ska bli pigg, så tror man fel. Man kan få hjärtinfarkt"

Greg House?

 

Roligt iaf =)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kaffe är nyttigt, då själva kaffebönan är bland det mest bombade med antioxidanter så som te, choklad och bär.

Koffein har visat sig minskat riskerna för demens och diabetes vid sen ålder och olika cancerformer.

 

Men energidrycker innehåller inte vettig näring som gör det nädvändigt och dricka, eftersom att blodsockret sjunker fort som ögat pga det snabba socket som det innehåller kombinerat med koffeinet.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...