Saljerdiablo Skrivet 4 April 2009 Rapport Dela Skrivet 4 April 2009 Okej. Satt på bussen till skolan i torsdags och kom på att det skulle vara kul att lära sig göra hemsidor. Gick hem senare på dagen och tittade på internet vad man behövde. Såg HTML PHP å några mer grejjor så började jag fasst inte så serriöst. Gick in och tittade källkodar på hemsidor osv Och lärde mig att sätta in filmer in i hemsidor. Så då tänkte jag göra en snabb rick roll hemsida. Då kom jag på att någon gång var jag på en sida och den bara flyttade sig över hela skärmen. Vet NÅGON Hur man gör det Snälla berätta :) Skulle va kul och bli klar med sidan denna helg :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Maajkan Skrivet 4 April 2009 Rapport Dela Skrivet 4 April 2009 Fatta inte så bra, vad flyttade sig? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Saljerdiablo Skrivet 4 April 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 4 April 2009 assså kan ge ett exempel men då blir jag bannad .. för filmen e ÄCKLIG .. men rutan åker runt över hela skärmen Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Maajkan Skrivet 4 April 2009 Rapport Dela Skrivet 4 April 2009 assså kan ge ett exempel men då blir jag bannad .. för filmen e ÄCKLIG .. men rutan åker runt över hela skärmenJaha du menar de.. Hitta de inte tyvärr men http://www.javascriptkit.com/javatutors/advwin2.shtml är lite rolig :D Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 4 April 2009 Rapport Dela Skrivet 4 April 2009 Du kanske syftar på http://www.1227.com, ta källkoden därifrån. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Saljerdiablo Skrivet 4 April 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 4 April 2009 Syftar inte riktigt på den utan en som verkligen bara rör sig .. men vet inte om jag riktigt kan posta den här .. lite obehaglig film kanske + så måste man köra en ctrl alt delete .. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ozoon Skrivet 5 April 2009 Rapport Dela Skrivet 5 April 2009 bara att göra en funktion som randomar ett tal, och sen sätter det som "style='left: variabeln;'" sen tar ett nytt och kör det som top. och då självfallet ha position: absolute; i style-taggen för objektet. sen köra en setTimeout(function() { funkNamn(); }, 1000); sätt ID på objektet innehållandes det som ska flyttas till typ "box" sen köra en getElementById('box').style= och sen left: X; top: Y; nåt åt det hållet iaf. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.