↗ till inlägget
↗ till inlägget
vad har ni andra för framtidsplaner, hur många av er har tänkt att läsa vidare sen? Jag tar studenten i år, och har tänkt söka in till högskolan. Oddsen är väl inte så stora att man kommer få något jobb nu med tanke på finanskrisen. SKulle vara coolt att utveckla tv-spel, såg att Mälardalens högskola erbjuder en sådan utbildning :)
Datavetenskapliga programmet med inriktning spel
Lyd mitt råd, börja inte på MDH (mälardalen) det är ingen bra högskola. Ingen studentstad, inget studentliv och ingen sammanhållning. Luleå, Uppsala, Linköping med mera är mycket bättre, du kan säkert hitta något som passar. Annars tror jag Gotland har ett bra spelutveckligsprogram.
Har kompis som gått på mälardalen, dem sa att det var helt okej :o
Går i 1an just nu, får se vad som händer i 3an. Just nu tänker jag mest på psykologi och sånt trevligt (:
Känner en som går där också och han tycker också det är bra. Jag förstår det inte alls. För mig är högskola/universitet i första hand något man gör för att ha kul. Festa nästan varje dag i korridoren med polare och dra till en grymt stor kår och festa med alla andra studenter.
Om man jämför Luleå med MDH så har för det första Luleå korridorer och grymt bra sammanhållning bland studenterna. Luleås kårhus är också ytmässigt 8-10 gånger större och antalet elever som är ute varje kväll än nästan tiodubbla det med.
Men själva undervisningen kanske inte är så jättestor skillnad på, men lärarna jag hade var inget vidare på MDH :S