Hoppa till innehåll

Köpa Nya Datordelar?


Raffed

Rekommendera inlägg

Har tänkt att "piffa" upp min dator lite, men vet inte riktigt vad som jag behöver byta ut.

Funderat på att köpa nytt RAM-minne då jag fått för mig att mitt nuvarande är för dåligt, men jag kanske ska satsa på något annat?

Här är det jag har för tillfället:

(MS Windows Vista 64-bit SP1)

 

AMD Athlon 64 X2 Dual Core Processor 6000+

2,0 GB RAM

NVIDIA GeForce 8800 GTS

 

Ni får gärna länka till någon sida där jag kan köpa delen/delarna.

Priset hade jag tänkt skulle ligga på 800-1500 kr, men jag kanske ändrar mig senare.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag klarar ju av att köra Crysis på medium, utan anti-aliasing, men det flyter ju inte på så jättebra... Skärmen hackar ofta och så.

När jag kollade på aktivitetshanteraren när jag körde Crysis så låg RAM-andvändningen på 87-95%, medans CPU-andvändingen låg på cirka 20% så det verkar ju som nytt RAM-minne är det som jag borde skaffa.

 

Är det så att vissa RAM-minnen inte är kompatibla med alla datorer eller kan jag skaffa vilket RAM-minne som helst?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Justfiwi

64-bits operativsystem kan använda 4GB Ramminne medan 32-bit endast kan använda 3,25 GB.

Men eftersom RAM-minne är relativt billigt så spelar det inte så stor roll så du kan lika gärna köpa 4GB.

 

Öppna datorn och ta loss ramminnet lite så bör det stå något på det. Berätta sedan vad det står på det samt hur många RAM-minnes platser du har på moderkortet. Antagligen så har du DDR2 vilket är det vanligaste i nuläget.

Har du 5300 (eller vad det nu är) ramminnet så kan du kanske köpa 4GB 6400 DDR2 minnen. Det blir snabbare.

För om du har 1 stycken 2GB 6400 minne och ett 2GB 5300 minne så kommer det som är 6400 att liksom endast köras vid 5300, det blir alltså långsammare.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...