Hoppa till innehåll

Läs Innan Du Skapar En Ny Tråd.


WASD
 Dela

Rekommendera inlägg

Det har dykt upp en del frågor om samma saker de senaste månaderna, får att undvika fler frågor och trådar om samma sak så har jag skrivit denna FAQ. Så innan du gör en tråd eller ställer en fråga bör du läsa denna tråden, klistrade trådar i forumet och Hjälpen.

 

Q = Question, fråga

A = Answer, svar

Q. Jag försöker ändra min avatar och det står att den är ändrad, men den ändras inte!

A. Tryck Ctrl+F5. Din webbläsare sparar din gamla avatar på datorn så det går snabbare att ladda sidan nästa gång, så när du uppdaterar avatar så ser du ofta din gamla.

 

Q. Var ser jag mina Fuskamynt?

A. I affären, http://www.fuska.se/forum/shop/

 

Q. Vad är bump? Får man bumpa?

A. En bump är ett inlägg i en äldre tråd, ungefär några månader eller äldre brukar jag kalla för bump. Vissa medlemmar anmäler bumpade trådar om att de ska låsas, men det finns ingen regel om att man inte får bumpa.

Om man skriver i en tråd att någon har bumpat så bryter man själv mot §3.2, om du ser någon göra en onödig bump ska du anmäla men de flera bumpar är helt vanliga inlägg.

 

Q. Jag tycker vi ska ha ett mulle meck forum.

A. Om ett spel blir populärt och får flera trådar i sin konsols forum så kommer det göras ett forum för just det spelet. Jag har sätt två mulle meck trådar detta året och det är inte tillräckligt aktivt för att få ett eget forum. World of Warcraft forumet får lätt en tråd per dag och därmed är det bra med ett speciellt forum för det så inte alla trådar skulle ligga i Dator-forumet. Bara för att det inte finns ett mulle meck forum betyder det inte att man inte får prata om det.

Kort sagt: Inga trådar om något = inget eget forum.

 

Q. Forumet ser konstigt ut!

A. Kolla inlägg #6 i denna tråden.

 

Q. Hur lägger man ett youtube-klipp is sitt inlägg?

A. Förklaras väldigt bra i detta inlägget.

 

Q. Hur får man ljud i sin presentation?

A. http://www.fuska.se/forum/Ljud_I_Presentat...nl-t121821.html

 

Q. Hur får man bilder i sina inlägg?

A. http://www.fuska.se/forum/Hur_Laegger_Man_...ml-t121945.html

Andra tips:

 

Läs reglerna! Även om du redan har gjort det kan det vara bra att göra det igen, tar bara nån minut.

 

Sök alltid innan du gör en ny tråd!

 

Om du vill ta bort din tråd av nån anledning så anmäl den och säg att du vill ta bort den. Om frågan blivit besvarad ska tråden ligga kvar. Men om du te.x gjort en tråd och sedan löst problemet själv utan att nån svarat eller startat en avatartävling och sedan ångrat dig innan någon hunnit skicka in bidrag kan du anmäla den fort borttagning.

 

http://www.fuska.se/forum/index.php?showtopic=70553 Gäller fortfarande

 

Läs alltid klistrade trådar innan du postar.

 

Om du är osäker på om ditt inlägg bryter mot någon regel så är det bara att läsa igenom reglerna och använda sunt förnuft, om du fortfarande är osäker kan du skicka PM till en Moderator.

 

Massquota inte! Om du svarar på det senaste inlägget i en tråd så citera inte hela det inlägget, det ser bara fult ut och sidan tar längre tid att ladda och bläddra igenom.

 

Och här har vi en humoristisk film om hur man gör en tråd. Den är gjord för Steam-forumet men i princip samma sak gäller här.

 

 

Har du frågor så skicka PM till en moderator, skriv i denna tråden om jag glömt något som du tycker borde stå med här.

Redigerat av WASD
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Bra gjort! Fuska behövde verkligen en sån här tråd, hoppas att folk ser den bara. Alldeles nya medlemmar har ibland svårt att hitta reglerna och frågorna uppe på menyn (verkar det som). Så det är asbra att ha en sån här tråd i själva forumet. :cool:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Självklart att det är bra med sådana trådar.. Men dem har ingen vidare effektivitet.

Kolla i Dator-forumet, Forlorn skapade en tråd med samma syfte, men hur många är det som kollar i den tråden? Det skapas trådar om vilket anti virus skydd som är bra fast än att det finns en tråd som det står vilka skydd som är bra.

 

Vill inte låta negativ, men det är nästan inga medlemmar som följer dessa trådar.

Eller vad vet jag? Dem kanske kollar i dessa trådar fast har inget närminne?

 

Men inte för att jag har något emot upprepade trådar där någon ber om hjälp, jag hjälper gärna alla medlemmar här, men kan bli lite jobbigt när det dyker upp likadana trådar en efter en.

Redigerat av Raptomex
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skrivet (redigerat)

Denna tråden har ju fått 40 visningar på 4 timmar, och om man inte läser klistrade trådar så får man ibland en tillsägelse. Ska tänka på det i fortsättningar de du sa om Forlorns tråd, trådar om "vilket virusskydd är bäst" borde kanske låsas om inte trådskaparen vill ha mer detaljerad information och påpekar att han har läst den klistrade.

Redigerat av WASD
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...
  • 2 månader senare...

En fråga som dyker upp ständigt är:

 

"Varför är alla inlägg i en tråd som en lista?"

 

 

 

För att ändra tillbaka till normalt läge, gå in på "Val" som du finner till höger i ett inlägg och välj "standard" under "visningsläge."

 

 

 

Se bifogad bild.

post-58534-1254651934_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...
  • 8 månader senare...

Måste påpeka en sak.

När ni gjort tråden och fått ett svar eller så, skriv inte "lås tråden" då. En tråd låses då den går mot reglerna/har spårat ut. Ser många som gör det och ändrar rubriken till lås tråd eller så, det är förjävla jobbigt då man vill veta kanske vad tråden handlar om fortfarande även fast man inte vill skriva i den.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Måste påpeka en sak.

När ni gjort tråden och fått ett svar eller så, skriv inte "lås tråden" då. En tråd låses då den går mot reglerna/har spårat ut. Ser många som gör det och ändrar rubriken till lås tråd eller så, det är förjävla jobbigt då man vill veta kanske vad tråden handlar om fortfarande även fast man inte vill skriva i den.

Exakt!

 

Frågar man t.ex hur man gör en kod i HTML så kan det vara för jävla hjälpsamt för andra. Så man bör alltså lämna kvar titeln som den var.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...
  • 6 månader senare...
Gäst Qruzie

Jadu, det borde skapas en vett å ettikett-tråd som tar upp allt möjligt till reglerna. Gärna en som är global så att den finns högst upp i varenda forum.

ja eller hur!

 

 

bra tråd! :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...