Hoppa till innehåll

Nationella Prov Matte C Imorgon


mmmmma
 Dela

Rekommendera inlägg

Hej! Någon som har facit till nationella prov i matte c (år 9) imorgon. Vore grymt tacksam om någon kunde dela med sig det de.

 

Tack på förhand!

Matematik C i årskurs 9?

 

Hursomhelst, det är inte samma prov varje år, jag kommer ihåg lite smått av mitt nationella matematik prov jag hade i nian, men det kvittar om jag berättar det för att du kommer inte få nån hjälp utav det då ni får ett annat.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Lätt och lätt, men svårt var det ju inte. Jag skulle kalla det "Intressant". Problemlösning ska ju vara lite klurigt xD

 

Timlönen var ju lite klurig, först räknade jag ju ut halva timlönen för att sedan plussa på till 3,5 - Men sen mot slutet slog det mig att en fast timlön ger ju bara betalt per timma, så 3,5 är lika mycket som 3. Och 2,5 är lika med 2 timmar, vilket betyder att timlönen är 70kr =) Skulle inte förvåna mig om jag har fel dock, det är min största svaghet, att jag ständigt ser saker från fel vinklar.

Redigerat av Tolin
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hej! Någon som har facit till nationella prov i matte c (år 9) imorgon. Vore grymt tacksam om någon kunde dela med sig det de.

 

Tack på förhand!

Matematik C i årskurs 9?

 

Hursomhelst, det är inte samma prov varje år, jag kommer ihåg lite smått av mitt nationella matematik prov jag hade i nian, men det kvittar om jag berättar det för att du kommer inte få nån hjälp utav det då ni får ett annat.

 

 

Delprov C av tre nationella prov i matte

 

han som inte kan stava

 

 

sen var det lätt

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Lätt och lätt, men svårt var det ju inte. Jag skulle kalla det "Intressant". Problemlösning ska ju vara lite klurigt xD

 

Timlönen var ju lite klurig, först räknade jag ju ut halva timlönen för att sedan plussa på till 3,5 - Men sen mot slutet slog det mig att en fast timlön ger ju bara betalt per timma, så 3,5 är lika mycket som 3. Och 2,5 är lika med 2 timmar, vilket betyder att timlönen är 70kr =) Skulle inte förvåna mig om jag har fel dock, det är min största svaghet, att jag ständigt ser saker från fel vinklar.

Jag hoppas verkligen att man inte skulle tänka så. O_O

 

Om vi bortser från det så får hon ju 140 kr/2,5 timmar, då får hon ju 560 kr/10 timmar.

Och 560*0,35 är 196 = lönen/3,5 timmar. ;) Du krånglade bara till det.

Redigerat av Fruktnystan
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Lätt och lätt, men svårt var det ju inte. Jag skulle kalla det "Intressant". Problemlösning ska ju vara lite klurigt xD

 

Timlönen var ju lite klurig, först räknade jag ju ut halva timlönen för att sedan plussa på till 3,5 - Men sen mot slutet slog det mig att en fast timlön ger ju bara betalt per timma, så 3,5 är lika mycket som 3. Och 2,5 är lika med 2 timmar, vilket betyder att timlönen är 70kr =) Skulle inte förvåna mig om jag har fel dock, det är min största svaghet, att jag ständigt ser saker från fel vinklar.

Jag hoppas verkligen att man inte skulle tänka så. O_O

 

Om vi bortser från det så får hon ju 140 kr/2,5 timmar, då får hon ju 560 kr/10 timmar.

Och 560*0,35 är 196 = lönen/3,5 timmar. ;) Du krånglade bara till det.

 

Lyckligtvist så hade jag fortfarande med den uträkningen också i pappret (Fast med ett svagt X över), så den uträkningen borde räknas för något :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...