Hej! Någon som har facit till nationella prov i matte c (år 9) imorgon. Vore grymt tacksam om någon kunde dela med sig det de.
Tack på förhand!
Hej! Någon som har facit till nationella prov i matte c (år 9) imorgon. Vore grymt tacksam om någon kunde dela med sig det de.
Tack på förhand!
nej,tyvärr inte.men ett G får man väl ändå hoppas på :)
åå.hade glömt bort. :o
↗ till inläggetMatematik C i årskurs 9?Hej! Någon som har facit till nationella prov i matte c (år 9) imorgon. Vore grymt tacksam om någon kunde dela med sig det de.
Tack på förhand!
Hursomhelst, det är inte samma prov varje år, jag kommer ihåg lite smått av mitt nationella matematik prov jag hade i nian, men det kvittar om jag berättar det för att du kommer inte få nån hjälp utav det då ni får ett annat.
Inte för att det tillför tråden något, men jag kan säga att det
där provet (gjorde't idag) var jävligt lätt.
Lätt och lätt, men svårt var det ju inte. Jag skulle kalla det "Intressant". Problemlösning ska ju vara lite klurigt xD
Timlönen var ju lite klurig, först räknade jag ju ut halva timlönen för att sedan plussa på till 3,5 - Men sen mot slutet slog det mig att en fast timlön ger ju bara betalt per timma, så 3,5 är lika mycket som 3. Och 2,5 är lika med 2 timmar, vilket betyder att timlönen är 70kr =) Skulle inte förvåna mig om jag har fel dock, det är min största svaghet, att jag ständigt ser saker från fel vinklar.
↗ till inlägget↗ till inläggetMatematik C i årskurs 9?Hej! Någon som har facit till nationella prov i matte c (år 9) imorgon. Vore grymt tacksam om någon kunde dela med sig det de.
Tack på förhand!
Hursomhelst, det är inte samma prov varje år, jag kommer ihåg lite smått av mitt nationella matematik prov jag hade i nian, men det kvittar om jag berättar det för att du kommer inte få nån hjälp utav det då ni får ett annat.
Delprov C av tre nationella prov i matte
han som inte kan stava
sen var det lätt
↗ till inläggetLätt och lätt, men svårt var det ju inte. Jag skulle kalla det "Intressant". Problemlösning ska ju vara lite klurigt xD
Timlönen var ju lite klurig, först räknade jag ju ut halva timlönen för att sedan plussa på till 3,5 - Men sen mot slutet slog det mig att en fast timlön ger ju bara betalt per timma, så 3,5 är lika mycket som 3. Och 2,5 är lika med 2 timmar, vilket betyder att timlönen är 70kr =) Skulle inte förvåna mig om jag har fel dock, det är min största svaghet, att jag ständigt ser saker från fel vinklar.
Jag hoppas verkligen att man inte skulle tänka så. O_O
Om vi bortser från det så får hon ju 140 kr/2,5 timmar, då får hon ju 560 kr/10 timmar.
Och 560*0,35 är 196 = lönen/3,5 timmar. ;) Du krånglade bara till det.
↗ till inlägget↗ till inläggetLätt och lätt, men svårt var det ju inte. Jag skulle kalla det "Intressant". Problemlösning ska ju vara lite klurigt xD
Jag hoppas verkligen att man inte skulle tänka så. O_O
Om vi bortser från det så får hon ju 140 kr/2,5 timmar, då får hon ju 560 kr/10 timmar.
Och 560*0,35 är 196 = lönen/3,5 timmar. ;) Du krånglade bara till det.
Lyckligtvist så hade jag fortfarande med den uträkningen också i pappret (Fast med ett svagt X över), så den uträkningen borde räknas för något :P
Kunde inte göra någon av uppgifterna.
För svåra.
samma med alla andra delproven.
Hatade uppgiften med dominobrickorna.
Tror det var 9 b/, så j*vla jobbig och lösa.
↗ till inläggetHatade uppgiften med dominobrickorna.
Det var många som tyckte det.
Jag fattar personligen inte varför. :huh:
Jag kom fram till att jag gjorde en del slarvfel :( kommer förmodligen få VG
↗ till inlägget↗ till inläggetHatade uppgiften med dominobrickorna.
Det var många som tyckte det.
Jag fattar personligen inte varför. :huh:
jag tyckte den var lätt...
vad fick ni fram för svar på den( 9b) )
jag fick 0.8ms
0.8 eller 1.2 var det, minns inte vad jag svara med tror jag hade fel
Den ena är hur lång tid det tog för en att falla och den andra är hur många som faller / ms
↗ till inlägget0.8 eller 1.2 var det, minns inte vad jag svara med tror jag hade fel
Den ena är hur lång tid det tog för en att falla och den andra är hur många som faller / ms
Nej, den ena var väl hur många hon ställde upp i minuten?
↗ till inläggetJa, och sen hur många millisekunder de föll i.↗ till inlägget0.8 eller 1.2 var det, minns inte vad jag svara med tror jag hade fel
Nej, den ena var väl hur många hon ställde upp i minuten?
Asså vilken nationella pratar ni om? NpMaC som man gör på gymnasiet??
med derivata o sånt??? <_<
för ni som skriver är ju typ 15-16....??? ni går i nian?
↗ till inläggetNär jag gick i nian så fanns det en bok som hette matematik C. Jag tror det är det de menar.Asså vilken nationella pratar ni om? NpMaC som man gör på gymnasiet??
Själv går jag andra året på gymnasiet och jag ska ha nationella I Matematik kurs C imorn:/ Hoppas jag klarar det.
↗ till inlägget↗ till inläggetNär jag gick i nian så fanns det en bok som hette matematik C. Jag tror det är det de menar.Asså vilken nationella pratar ni om? NpMaC som man gör på gymnasiet??
Själv går jag andra året på gymnasiet och jag ska ha nationella I Matematik kurs C imorn:/ Hoppas jag klarar det.
Nej, det var det att det fanns en A-, en B- och en C-del av det
nationella provet i matematik för årskurs nio.
Vill du vara med i diskussionen?
Bli medlem Logga in