Hoppa till innehåll

Trådlöst Internet Krånglar


CeZ
 Dela

Rekommendera inlägg

Hej, har en laptop med ett D-Link DWA-645 som får internet via en D-Link DIR-635 Router. Det funkar ganska felfritt för det mesta, men sedan så dör uppkopplingen och jag kommer inte ut någonstans trots att jag är ansluten med runt 3/5 "pluppar". Om jag reparerar anslutningen eller drar ut och sedan in kortet så funkar internet i någon enstaka sekund innan det dör igen. Att starta om datorn hjälper heller inte.

 

Hur löser jag detta?

 

Har googlat men har inte hittat någon lösning.

 

EDIT: Problemet har börjat inträffa för alla andra som använder det trådlösa nätverket också, men löste sig efter en omstart av routern så det är troligen bara routern som börjar bli dålig?

Redigerat av Collez
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tror inte det finns några routers som är insatta i USB uttag, menar du möjligen USB-dongel? Alltså ett trådlöst nätverkskort du kör in i datorn som ser ut ungefär som ett USB-minne. Nej, jag använder inte ett sånt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

men jag hade iallafall en sån usb-router/kort och min anslutning glappade helatiden så vi satte in ett trådlöst modem istället.

Det har jag nu och det funkar utmärkt! :D

Så du kanske ska testa det. Men jag vet inte hur man sätter in det.

OM det inte funkar så vet jag inte hur du ska gå till väga.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...