💬
Logga in
Fuska.se

Trådlöst Internet Krånglar

11 svar · startad

Nivå 9 · Veteranfuskare
Trådstartare #1

Hej, har en laptop med ett D-Link DWA-645 som får internet via en D-Link DIR-635 Router. Det funkar ganska felfritt för det mesta, men sedan så dör uppkopplingen och jag kommer inte ut någonstans trots att jag är ansluten med runt 3/5 "pluppar". Om jag reparerar anslutningen eller drar ut och sedan in kortet så funkar internet i någon enstaka sekund innan det dör igen. Att starta om datorn hjälper heller inte.

Hur löser jag detta?

Har googlat men har inte hittat någon lösning.

EDIT: Problemet har börjat inträffa för alla andra som använder det trådlösa nätverket också, men löste sig efter en omstart av routern så det är troligen bara routern som börjar bli dålig?

Senast ändrad:

21 May 2009
Nivå 6 · Fuskare

Jag har också D-link och jag har haft typ samma problem som dig.

Har du en såndär USB?

jag har också detta problem med d-link

Nivå 6 · Fuskare

Men har ni en såndär USB-router?

Nivå 9 · Veteranfuskare
Trådstartare #5

Vad menar du med USB-router?

Nivå 6 · Fuskare

att Routern är insatt i ett USB-uttag

Nivå 9 · Veteranfuskare
Trådstartare #7

Tror inte det finns några routers som är insatta i USB uttag, menar du möjligen USB-dongel? Alltså ett trådlöst nätverkskort du kör in i datorn som ser ut ungefär som ett USB-minne. Nej, jag använder inte ett sånt.

Nivå 8 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

Tror inte det finns några routers som är insatta i USB uttag, menar du möjligen USB-dongel? Alltså ett trådlöst nätverkskort du kör in i datorn som ser ut ungefär som ett USB-minne. Nej, jag använder inte ett sånt.

http://shopping.kelkoo.se/ssc-100384223-usb-router.html ?
Nivå 7 · Fuskare
↗ till inlägget
det är väl bara vanliga routers? förutom den första som har ingång för 3g modem
22 May 2009
Nivå 6 · Fuskare

men jag hade iallafall en sån usb-router/kort och min anslutning glappade helatiden så vi satte in ett trådlöst modem istället.

Det har jag nu och det funkar utmärkt! :D

Så du kanske ska testa det. Men jag vet inte hur man sätter in det.

OM det inte funkar så vet jag inte hur du ska gå till väga.

23 May 2009
Nivå 8 · Veteranfuskare

Dålig täckning.

Nivå 9 · Veteranfuskare
Trådstartare #12
↗ till inlägget

Dålig täckning.

Borde inte bero på det då det dör för datorer inom 5 meter med full sändning också.

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in