Hoppa till innehåll

Starkast Bro?


MrTast
 Dela

Rekommendera inlägg

Gäst ponta500

Vi har en skoluppgift där vi ska bygga en konstruktion med spaghetti, och då undrar jag. Vilken sorts bro design klara högst tryck utan att gå sönder. Jag funderar på en bågbro men finns det starkare?

tror inte det

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

försök ta så mycket spaghetti som möjligt men ändå göra det lätt med lim och liknande om ni har det. Sprid ut det bra så ska den hålla fint!

Jag undrar ändå vilken design som är hållbarast, och desto mer konstruktionen väger, desto mer måste den kunna bära förr att gå nåt bra.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Försöker du knäcka 1 spagetti klarar du det hur enkelt som helst.

Försöket du knäcla 10 spagetti samtidigt blir det lite svårare.

Försöker du knäcka 100 spagetti samtidigt kommer du kanske inte klara av det med dina muskler.

 

Vad jag tror att eran lärare vill få ut med uppgiften är att tillsammans är man starkare, ju fler man är ju starkare blir det.

 

Helt enkelt, ta en hög med spagetti, och sätt ett par starka gummisnoddar vid ändarna, sedan kommer du kunna stå på den utan att den pajjar.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...