D48 Skrivet 18 Juni 2009 Rapport Dela Skrivet 18 Juni 2009 har ett problem eller vet inte rikrigt. iaf innan jag börjar ska jag visa min rig. Manufacturer: HP-Pavilion Processor: AMD Phenom 9500 Quad-Core Processor (4 CPUs), ~2.2GHz Memory: 3Gig RAM Hard Drive: 1TB+500 GB Video Card: NVIDIA GeForce 9800 GT 512Mb Sound Card: (Realtek High Definition Audio) Operating System: Windows Vista™ Home Premium 32bit. men när jag lirar spel som BF2 och BFV så kan min FPS va som högst 200 och som lägst 44 i BFv och i Bf2 så är det högsta 100 lägsta 19. jag tkr att det är lite för mkt skillnad. vad kan man göra för att så att FPS ligger på en bra nivå hela tiden? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 18 Juni 2009 Rapport Dela Skrivet 18 Juni 2009 Sätt på V-sync. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Garone Skrivet 18 Juni 2009 Rapport Dela Skrivet 18 Juni 2009 har ett problem eller vet inte rikrigt. iaf innan jag börjar ska jag visa min rig. Manufacturer: HP-Pavilion Processor: AMD Phenom™ 9500 Quad-Core Processor (4 CPUs), ~2.2GHz Memory: 3Gig RAM Hard Drive: 1TB+500 GB Video Card: NVIDIA GeForce 9800 GT 512Mb Sound Card: (Realtek High Definition Audio) Operating System: Windows Vista™ Home Premium 32bit. men när jag lirar spel som BF2 och BFV så kan min FPS va som högst 200 och som lägst 44 i BFv och i Bf2 så är det högsta 100 lägsta 19. jag tkr att det är lite för mkt skillnad. vad kan man göra för att så att FPS ligger på en bra nivå hela tiden? Det är bara så det är. Vissa scener är mer krävande än andra. Att du droppar så lågt som 19 i BF2 verkar ganska konstigt dock :S Vad hände i spelet när den gjorde det? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
D48 Skrivet 18 Juni 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 18 Juni 2009 (redigerat) Sätt på V-sync.vart gör man det? @Garone: det gör det när det finns 35 spelare + på ett ställe typ. Redigerat 18 Juni 2009 av Fatal1tyPro Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 18 Juni 2009 Rapport Dela Skrivet 18 Juni 2009 (redigerat) På settings i spelet där man ändrar grafikinställningar ska det finnas. Vertical Sync. Redigerat 18 Juni 2009 av WASD Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Garone Skrivet 18 Juni 2009 Rapport Dela Skrivet 18 Juni 2009 Sätt på V-sync.vart gör man det? @Garone: det gör det när det finns 35 spelare + på ett ställe typ. Antar att det är hur det ska vara då... Har inte testat BF2 själv på den här datorn så kan inget säga. Vsync låser f.ö FPSen vid din refresh rate ( normalt 60. ) Men den kan givetvis gå under 60 så jag rekommenderar att du inte sätter på vsync. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 18 Juni 2009 Rapport Dela Skrivet 18 Juni 2009 Jo men om man har en skärm som bara kan visa 60 så är det onödigt att köra 200. Min teori var att grafikkortet blir överhettat på 200 och går sedan ner till 20 för att kyla ner sig, och om man sätter på V-sync fixas detta. Det finns knappt några nackdelar med V-sync ändå. Jag kan få runt 100fps på wow utan v-sync men jag har på det ändå eftersom skärmen bara kan visa 60. Om man har en skärm som klarar 70 så sätter sig V-syncen på 70 om man kör med 70Hz. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Garone Skrivet 18 Juni 2009 Rapport Dela Skrivet 18 Juni 2009 Jo men om man har en skärm som bara kan visa 60 så är det onödigt att köra 200. Min teori var att grafikkortet blir överhettat på 200 och går sedan ner till 20 för att kyla ner sig, och om man sätter på V-sync fixas detta. Det finns knappt några nackdelar med V-sync ändå. Jag kan få runt 100fps på wow utan v-sync men jag har på det ändå eftersom skärmen bara kan visa 60. Om man har en skärm som klarar 70 så sätter sig V-syncen på 70 om man kör med 70Hz. Men FPS droppen han får verkar ju inte vara helt random utan det händer ju när det är mycket action på skärmen. Då tror jag inte att det är pga överhettning Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 18 Juni 2009 Rapport Dela Skrivet 18 Juni 2009 Jaha jag förstod den som random. Det måste vara riktigt mycket action om det går från 200 till 20. Föreslår fortfarande V-sync. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Garone Skrivet 19 Juni 2009 Rapport Dela Skrivet 19 Juni 2009 Jaha jag förstod den som random. Det måste vara riktigt mycket action om det går från 200 till 20. Föreslår fortfarande V-sync. Hans CPU är bara 2,2. Kan vara därför Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 19 Juni 2009 Rapport Dela Skrivet 19 Juni 2009 ...men det är ju quad core, ska ge ungefär samma effekt som 8.8ghz Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Garone Skrivet 19 Juni 2009 Rapport Dela Skrivet 19 Juni 2009 ...men det är ju quad core, ska ge ungefär samma effekt som 8.8ghz Inte alls. I ett quad core optimerat spel så har quaden cirka 15-20% bättre prestanda än en liknande klockad dual-core. Dessutom tror jag inte ens att BF2 är quad core optimerat. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.