WASD Skrivet 19 Juni 2009 Rapport Dela Skrivet 19 Juni 2009 Kanske beror på det då, men med dualcore ska man väl dubbla dens ghz för att få fram vad den presterar? Har hört det av nån här så jag antog att det var samma med dualcore. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
D48 Skrivet 19 Juni 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 19 Juni 2009 Sätt på V-sync. sorry hittade inget som heter V-sync i bf2 eller så. ...men det är ju quad core, ska ge ungefär samma effekt som 8.8ghz Inte alls. I ett quad core optimerat spel så har quaden cirka 15-20% bättre prestanda än en liknande klockad dual-core. Dessutom tror jag inte ens att BF2 är quad core optimerat. nej inget av dom bf spelen stödjer quadcore eller Vista, så det är det jag tror problemet är. sen ska jag testa att köra spelen crackade så jag kan spela dom i Windows N.T 4, just nu går inte det. men wasd: vad ställer man inte V-sync? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Vitdom Skrivet 19 Juni 2009 Rapport Dela Skrivet 19 Juni 2009 ...men det är ju quad core, ska ge ungefär samma effekt som 8.8ghz Inte alls. I ett quad core optimerat spel så har quaden cirka 15-20% bättre prestanda än en liknande klockad dual-core. Dessutom tror jag inte ens att BF2 är quad core optimerat. nej inget av dom bf spelen stödjer quadcore eller Vista, så det är det jag tror problemet är. sen ska jag testa att köra spelen crackade så jag kan spela dom i Windows N.T 4, just nu går inte det. men wasd: vad ställer man inte V-sync? Använder du ett nVidia grafikkort, har nVidia's kontrollpanel och använder avancerade inställningar kan du där välja att tvinga applikationen till V-sync. Men vet inte om det fungerar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Garone Skrivet 19 Juni 2009 Rapport Dela Skrivet 19 Juni 2009 ...men det är ju quad core, ska ge ungefär samma effekt som 8.8ghz Inte alls. I ett quad core optimerat spel så har quaden cirka 15-20% bättre prestanda än en liknande klockad dual-core. Dessutom tror jag inte ens att BF2 är quad core optimerat. nej inget av dom bf spelen stödjer quadcore eller Vista, så det är det jag tror problemet är. sen ska jag testa att köra spelen crackade så jag kan spela dom i Windows N.T 4, just nu går inte det. men wasd: vad ställer man inte V-sync? BF spelen stödjer Vista. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
D48 Skrivet 19 Juni 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 19 Juni 2009 (redigerat) ...men det är ju quad core, ska ge ungefär samma effekt som 8.8ghz Inte alls. I ett quad core optimerat spel så har quaden cirka 15-20% bättre prestanda än en liknande klockad dual-core. Dessutom tror jag inte ens att BF2 är quad core optimerat. nej inget av dom bf spelen stödjer quadcore eller Vista, så det är det jag tror problemet är. sen ska jag testa att köra spelen crackade så jag kan spela dom i Windows N.T 4, just nu går inte det. men wasd: vad ställer man inte V-sync? BF spelen stödjer Vista. jo det är bara på 1.5 som det gör det . Btw: V-sync funka inte. ska jag uppdatera mitt service pack då? till sp 2? Redigerat 19 Juni 2009 av Fatal1tyPro Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Garone Skrivet 19 Juni 2009 Rapport Dela Skrivet 19 Juni 2009 ...men det är ju quad core, ska ge ungefär samma effekt som 8.8ghz Inte alls. I ett quad core optimerat spel så har quaden cirka 15-20% bättre prestanda än en liknande klockad dual-core. Dessutom tror jag inte ens att BF2 är quad core optimerat. nej inget av dom bf spelen stödjer quadcore eller Vista, så det är det jag tror problemet är. sen ska jag testa att köra spelen crackade så jag kan spela dom i Windows N.T 4, just nu går inte det. men wasd: vad ställer man inte V-sync? BF spelen stödjer Vista. jo det är bara på 1.5 som det gör det . Btw: V-sync funka inte. ska jag uppdatera mitt service pack då? till sp 2? SP2 för Vista är väl bara i RC/Beta just nu? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
D48 Skrivet 19 Juni 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 19 Juni 2009 ...men det är ju quad core, ska ge ungefär samma effekt som 8.8ghz Inte alls. I ett quad core optimerat spel så har quaden cirka 15-20% bättre prestanda än en liknande klockad dual-core. Dessutom tror jag inte ens att BF2 är quad core optimerat. nej inget av dom bf spelen stödjer quadcore eller Vista, så det är det jag tror problemet är. sen ska jag testa att köra spelen crackade så jag kan spela dom i Windows N.T 4, just nu går inte det. men wasd: vad ställer man inte V-sync? BF spelen stödjer Vista. jo det är bara på 1.5 som det gör det . Btw: V-sync funka inte. ska jag uppdatera mitt service pack då? till sp 2? SP2 för Vista är väl bara i RC/Beta just nu? tror det. vet inte riktigt. iaf jag tror man kan ladda ner det i beta då eller ngt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Garone Skrivet 19 Juni 2009 Rapport Dela Skrivet 19 Juni 2009 http://www.nvnews.net/vbulletin/attachment...12419&stc=1 En benchmark av BF2 med betydligt sämre kort. Något måste vara fel. :/ Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
D48 Skrivet 19 Juni 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 19 Juni 2009 aa det är ngn tweak som man ska rätta till så kommer fps upp. jag har uppdaterat drivers tagit bort EAX. här näst så ska jag försöka uppdatera mig till SP2. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Garone Skrivet 20 Juni 2009 Rapport Dela Skrivet 20 Juni 2009 aa det är ngn tweak som man ska rätta till så kommer fps upp. jag har uppdaterat drivers tagit bort EAX. här näst så ska jag försöka uppdatera mig till SP2. Men du borde kunna ha stadig 60+ maxat utan tweaks. :/ Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
D48 Skrivet 20 Juni 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 20 Juni 2009 Jo konstigt. I COD waw så har jag ca 70 FPS hela tiden med allt till max. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Garone Skrivet 20 Juni 2009 Rapport Dela Skrivet 20 Juni 2009 Jo konstigt. I COD waw så har jag ca 70 FPS hela tiden med allt till max. Då verkar det ju som det är något fel med spelet och inte datorn. Har du provat installera om och liknande? Vilken upplösning kör du i? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.