Hoppa till innehåll

Dödsstraff


Blitzcat
 Dela

Rekommendera inlägg

Läs min signatur

Du behöver ju inte vara otrevlig för det. Han tycker säkert att du är en idiot men man behöver inte påpeka det. Jag tycker en del saker om dig som jag försöker säger på ett trevligt sätt istället för rakt ut.

 

Titta här:

Vem vet, att få dig att inse din schizofreni kanske kan bota dig.

Att få dig att inse att hela din världsbild är baserad på antagelser det inte finns några riktiga bevis för.

Att få dig att förstå att du skämmer ut varenda person i världen som faktiskt tror på vetenskapen.

Riktat mot dig om du inte förstod det. Det verkar som ni båda försöker säga "Jag är smartare och vet bättre än dig och du är inte tillräckligt smart för att förstå".

Redigerat av WASD
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 585
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Läs min signatur

Du behöver ju inte vara otrevlig för det. Han tycker säkert att du är en idiot men man behöver inte påpeka det. Jag tycker en del saker om dig som jag försöker säger på ett trevligt sätt istället för rakt ut.

 

Titta här:

Vem vet, att få dig att inse din schizofreni kanske kan bota dig.

Att få dig att inse att hela din världsbild är baserad på antagelser det inte finns några riktiga bevis för.

Att få dig att förstå att du skämmer ut varenda person i världen som faktiskt tror på vetenskapen.

 

Huuuu så hemskt.

Men jag tycker inte, till skillnad från dig, att alla åsikter/ståndpunkter alltid är likvärdiga. Vi sitter här med mig som företräder vetenskap och bevisade faktum (om än något dåligt med tanke på att jag hånar min motståndare utav frustration, successfull troll is successfull), mot någon som hävdar att ateistiska judar infiltrerat NASA, från deras hemvärld Venus som spyr ut mörk energi som hindrar solens strålar från att nå alla platser på den platta diskformade jorden. Onda korrupta judiska ateister som för 6000 år sedan skickade upp ett "mörkt objekt" med hjälp av judiska svartmagiker?

 

Du lär väl för fan inse att allt Jesus säger är ren idioti?

Redigerat av fishmaster
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om jag ska säga vad jag tycker så tycker jag du är lite av en idiot, Jesus också.

 

Jag har har som sagt inte läst era inlägg så noga men det verkar som ni båda kommer med "bevisade faktum" hit och dit.

 

Du tycker ju jag är en idiot också antar jag. Jag är inte så bra på att förklara hur jag tänker men en sak jag brukar göra är att tänka mig in i andras situationer istället för att påstå att alla är idioter. De har bara åsikter bortom det normala som leder till att vissa påstår att de är idioter. Jag har också åsikter bortom det normala, du har säkert också några.

Redigerat av WASD
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men så trevligt då.

Du kanske ska läsa våra inlägg ordentligt innan?

 

Du tycker ju jag är en idiot också antar jag. Jag är inte så bra på att förklara hur jag tänker men en sak jag brukar göra är att tänka mig in i andras situationer istället för att påstå att alla är idioter. De har bara åsikter bortom det normala som leder till att vissa påstår att de är idioter. Jag har också åsikter bortom det normala, du har säkert också några.

 

Och du tycker att hans åsikter bara är "åsikter bortom det normala" ? :rolleyes:

Understatement of the Month.

 

Igen, alla åsikter är inte likvärdiga. jag vet att du gillar att utmana det som "alla tror stämmer", men även du lär ju fan ha gränser.

Redigerat av fishmaster
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men de är ju så långa :/ Jag föredrar nog att vara "neutral moralpolis" som du uttrycker det och påpeka svagheter jag hittar i det jag läser.

 

Och du tycker att hans åsikter bara är "åsikter bortom det normala" ?

Vad är dem då?

 

jag vet att du gillar att utmana det som "alla tror stämmer"

yep. Men lägg märkte till att jag aldrig sagt att jag håller med Jesus, just nu är jag är bara emot ditt och jesus sätt att argumentera.

Redigerat av WASD
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vad är dem då?

529, 540

 

Ja, bortom det normala. Ganska mycket bortom det normala för att vara specifik.

 

Han visar tecken på schizofreni, och det hittar jag inte på för att jävlas heller.

 

"En vanföreställning är ett symtom vid psykisk sjukdom som innebär en felaktig föreställning som grundar sig på en missuppfattning av verkligheten. Den person som har vanföreställningar är absolut övertygad om att föreställningarna är korrekta och personen kan inte påverkas av rationella argument."

 

"Viktigt att komma ihåg är att en person med vanföreställningar inte ljuger, inte hittar på eller konfabulerar. Han/hon upplever verkligen dessa vanföreställningar som verkliga händelser eller skeenden. Det gäller här att bemöta denna person på ett respektfullt sätt, men inte alls att bejaka vanföreställningen, det gäller att på ett bra sätt kunna bemöta och ifrågasätta väl medveten om att den drabbade verkligen känner att vanförställningen är en verklighet för honom/henne."

 

I have failed...

Redigerat av fishmaster
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Varför inte läsa 541 som är mitt svar på hans argument? Där jag pekar ut argumentationsfel, "bevis" från ANTAGELSER, bland annat.

Det verkar som du tror att jag står på jesus sida, det gör jag inte. Jag är emot er båda. Jag läste din sammanfattning på inlägg 541. I 542 skriver han motargument till ditt 541 (ja, jag har inte läst inläggen).
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är en illusion enligt enkel perspektivlära då solen inte snurrar helt rakt på en latitut.

Om jorden är platt går det alltid att dra en rätvinklig triangel med ena hörnet där du är, andra hörnet på marken under solen och tredje hörnet i solen. Hypotenusan bildar då en siktlinje mellan dig och solen. Alltså ska du alltid kunna se solen.

Nej. Du glömmer bort att vi har en massa friktion över hela rymden, detta är mörk energi som flödar främst ur Venus som stoppar detta vilket gör att vi ligger på en relativt jämn nivå även om det givetvis går upp och ned ibland.

Om gravitationen är en produkt av att vi accelereras uppåt så måste nettoaccelerationen (efter att man räknat bort friktion och liknande) vara exakt lika med den acceleration vi känner på jorden. Alltså måste jorden färdas "uppåt" med en konstant acceleration på 9.81m/s^2 även efter allt har räknats bort.
Att man skulle behöva oändligt mycket energi och att detta skulle göra det omöjligt att uppnå ljusets hastighet är falskt, det räcker med nog mycket gravitation på en plats där du kan släppa något i fritt fall nog länge.
Nej, du kommer ändå inte nå upp till ljusets hastighet. Du kan inte säga emot Einsteins relativitetsteori bara för att det inte passar ihop med att jorden är platt.

 

Sen undrar jag hur ni förklarar att gravitationen är en aning olikt på olika platser om hela jorden rör sig uppåt med samma acceleration (vilket det givetvis måste för att hålla ihop).

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...