Hej! Jag har just införskaffat en digitalbox och har nu digital-TV Medium + 8 Fav ifrån Com Hem för någon dag sedan.
På de flesta kanalerna är det extremt mycket störningar och digitalboxen säger att det är mycket dålig signalstyrka på alla kanalerna. Det konstiga är att det inte är några störningar alls på kanalerna: SVT1, SVT2 och TV4 och kanske några fler kanaler. På min digitalbox står det att signalstyrkan är ca 25% och signalkvalitén är ca 75%.
Just nu är det kopplat på följande sätt:
I TV-uttaget i väggen sitter en T-förgrenare(http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=69729324), den ena hanen är kopplad till en 15m kabel som går till en annan kabel(ca 1m) som jag fick av Com Hem och en lapp där det stod att jag var tvungen att använda den för att det skulle fungera, som är kopplad till min digitalbox(Samsung DCB-P770Z). Den andra hanen på T-förgrenaren är kopplad till en videoinspelare via en kabel på kanske 5m, från en annan utgång på videoinspelaren går en annan antennkabel till en TV via en kabel på kanske 5m. Den här andra TVn finns det ingen digitalbox till än, p.g.a. vissa fel som Com Hem är skyldiga till; så där kan man bara se de analoga kanalerna.
Vad ska jag göra för att kunna se på tv!?