Hoppa till innehåll

Ta Inte Vaccinet Mot Svininfluensan


Dave37
 Dela

Rekommendera inlägg

Vaccination igår för min klass, eller skola. Men vi saknar ungefär 60% av människorna i klassen. Utan tvekan är det dock bara ofarliga biverkningar, feber, muskelömmhet etc.

 

Min fars sambo jobbar på Lunds Universitetssjukhus där de har fått in två unga män smittade av svininfluensan. De ligger i ECMO och det är oklart om de klarar sig. Tror det var någon artikel i sydsvenskan om dem häromdan.

 

Det handlar mycket om hur mottaglig kroppen är mot sjukdomar. Många har sämre immunförsvar än andra.

 

(För att svara på andra i tråden, är du omyndig bestämmer dina föräldrar om du skall vaccineras eller ej)

vilken skola går du på?
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

De som tar vaccinet får exakt samma känslor som de som fått svininfluensan.

Det är en liten liten mängd som injiceras i blodet på en så immunförsvaret bygger upp ett skydd mot det, det blir biverkningar ja, exakt som svininfluensan. Man får ju feber, hosta och ont i kroppen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

klenis! fick känningar av feber igårkväll, men det var nog hypokondrikern inom mig som hälsade på. idag har jag bara muskelvärk runt injektionsstället

Samma sak med min mentor.

Men jag vet inte om jag orkar ta sprutan, jag menar > blir jag verkligen sjuk. Och missar Jul lovet så kommer jag inte veta vad jag ska göra då jag ska till flickan.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

klenis! fick känningar av feber igårkväll, men det var nog hypokondrikern inom mig som hälsade på. idag har jag bara muskelvärk runt injektionsstället

Samma sak med min mentor.

Men jag vet inte om jag orkar ta sprutan, jag menar > blir jag verkligen sjuk. Och missar Jul lovet så kommer jag inte veta vad jag ska göra då jag ska till flickan.

 

Av vaccinet kan du bli sjuk i någon dag och det är typ bara om du har dåligt immunförsvar.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kan du vara god och ge källor till de 5 påstådda dödsfallen, som jag antar är i Sverige, eftersom dödssiffran är räknad i Sverige.

[källa1]

[källa2]

[källa3]

[källa4]

 

har inte läst igenom dem igen men om det står att det inte är bekräftat att de dog av vaccinet så vet jag det, så du behöver inte kommentera det.

 

Låt oss se, vi tar en sak i sänder, jag läste igenom åt dig.

 

Första länken leder till en till högsta grad partisk sida som bland annat beskriver vaccinet som ett "giftigt vaccin", och dessutom skriver att man "kan bli tvingad att ta det" på första sidan. Vad anser du om att jag tycker sidan är partisk?

 

Andra länken är en bättre källa. Står om en 90-åring (!) som dött ett antal dagar efter vaccinering. 90-åringar som är så motståndskraftiga, särskilt när det finns risk för feber! Vårdpersonal har inte dragit paralleller tilll vaccinet.

 

Tredje och fjärden länken handlar om samma fall, en 50-årig "svårt hjärtsjuk man med svikt i andra vitala organ" och den andra en 60-årig muskelsjuk kvinna. Sjukvården antar att det är ett sammanträffande, eller att febern som kan uppstå (som vilken annan feber som helst) kan ha bidragit till deras sjukdomar.

 

Du får gärna läsa igenom också det som talar emot dig så du vet vad det handlar om, inte bara sidor som samtycker med dig. Då är du bättre förberedd för debatt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

och dessutom skriver att man "kan bli tvingad att ta det" på första sidan.

I USA pratas det mycket om det, vet inte om det är infört än.

 

De flesta som dött av svininfluensan har också inte vart helt friska. Så vi unga klarar oss med största sannorlikhet bra mot både vaccinet och svininfluensan.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

och dessutom skriver att man "kan bli tvingad att ta det" på första sidan.

I USA pratas det mycket om det, vet inte om det är infört än.

 

De flesta som dött av svininfluensan har också inte vart helt friska. Så vi unga klarar oss med största sannorlikhet bra mot både vaccinet och svininfluensan.

 

Unga kan däremot drabbas längre och värre av influensan, i och med att vårat immunförsvar har mindre erfarenhet av sjukdomar. Som ungdom kan det då vara en bra idé att vaccinera sig om man vill slippa besväret av att vara sjuk, eftersom vaccinet inte heller utgör någon större hot. Eller hur?
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Låt oss se, vi tar en sak i sänder, jag läste igenom åt dig.

 

Första länken leder till en till högsta grad partisk sida som bland annat beskriver vaccinet som ett "giftigt vaccin", och dessutom skriver att man "kan bli tvingad att ta det" på första sidan. Vad anser du om att jag tycker sidan är partisk?

 

Andra länken är en bättre källa. Står om en 90-åring (!) som dött ett antal dagar efter vaccinering. 90-åringar som är så motståndskraftiga, särskilt när det finns risk för feber! Vårdpersonal har inte dragit paralleller tilll vaccinet.

 

Tredje och fjärden länken handlar om samma fall, en 50-årig "svårt hjärtsjuk man med svikt i andra vitala organ" och den andra en 60-årig muskelsjuk kvinna. Sjukvården antar att det är ett sammanträffande, eller att febern som kan uppstå (som vilken annan feber som helst) kan ha bidragit till deras sjukdomar.

 

Du får gärna läsa igenom också det som talar emot dig så du vet vad det handlar om, inte bara sidor som samtycker med dig. Då är du bättre förberedd för debatt.

1. Jag har läst igenom dem tidigare.

2. Första sidan är partisk, jag vet, men det suddar inte på något sätt bort att en har dött till följd av eller strax efter vaccinationen.

3. Tredje och fjärde källan är likadan, därför att de båda kommer från en "blaska".

 

Vad jag undrar är hur de (läkarna) kan vara så säkra på att nån har dött av svininfluensan och hur de kan vara så osäkra på om nån har dött av vaccinet.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...