Hoppa till innehåll

Ta Inte Vaccinet Mot Svininfluensan


Dave37
 Dela

Rekommendera inlägg

Låt oss se, vi tar en sak i sänder, jag läste igenom åt dig.

 

Första länken leder till en till högsta grad partisk sida som bland annat beskriver vaccinet som ett "giftigt vaccin", och dessutom skriver att man "kan bli tvingad att ta det" på första sidan. Vad anser du om att jag tycker sidan är partisk?

 

Andra länken är en bättre källa. Står om en 90-åring (!) som dött ett antal dagar efter vaccinering. 90-åringar som är så motståndskraftiga, särskilt när det finns risk för feber! Vårdpersonal har inte dragit paralleller tilll vaccinet.

 

Tredje och fjärden länken handlar om samma fall, en 50-årig "svårt hjärtsjuk man med svikt i andra vitala organ" och den andra en 60-årig muskelsjuk kvinna. Sjukvården antar att det är ett sammanträffande, eller att febern som kan uppstå (som vilken annan feber som helst) kan ha bidragit till deras sjukdomar.

 

Du får gärna läsa igenom också det som talar emot dig så du vet vad det handlar om, inte bara sidor som samtycker med dig. Då är du bättre förberedd för debatt.

1. Jag har läst igenom dem tidigare.

2. Första sidan är partisk, jag vet, men det suddar inte på något sätt bort att en har dött till följd av eller strax efter vaccinationen.

3. Tredje och fjärde källan är likadan, därför att de båda kommer från en "blaska".

 

Vad jag undrar är hur de (läkarna) kan vara så säkra på att nån har dött av svininfluensan och hur de kan vara så osäkra på om nån har dött av vaccinet.

 

1. Det var jst det som du var tveksam på från första början, jag ville bara kolla.

2. Nej, men bara att länka något sådant i en seriös diskussion tar ner det hela en bit.

3. Det var bara ett konstaterande, inte en pik om att du länkat två som var samma. :)

 

De tar reda på dödsorsaken, och om den passar in på symptomen hos influensan drar de slutsatsen. Självklart kan de se ifall viruset finns i den döda kroppen. Vaccinet däremot har haft olika dödsorsaker på de fallen, så det finns inget som man säkert kan veta direkt påverkas av vaccinet, eftersom de inte hittar något samband.

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

De tar reda på dödsorsaken, och om den passar in på symptomen hos influensan drar de slutsatsen. Självklart kan de se ifall viruset finns i den döda kroppen. Vaccinet däremot har haft olika dödsorsaker på de fallen, så det finns inget som man säkert kan veta direkt påverkas av vaccinet, eftersom de inte hittar något samband.

De som dog av vaccinet hade iaf influensaliknande symptom samt viruset i kroppen, ser inte hur det särskiljer dem från dem som enligt läkarna dog av svininfluensan. så man undrar ju varför säkerheten skiljer sig så
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har någon fått papper om det här i skolan?

 

"Glöm inte att ofta tvätta händerna. Hosta i armvecket." Stog det på våra lappar.

 

Det har vi också. Har dessutom fått 2 olika lappar som frågar om jag vill vaccinera mig...

 

Det bör nästan vara olagligt att sprida propaganda som skadar allmänheten, som i den här tråden.
Det är fortfarande möjligt att vaccinet är farligare, och isåfall är det massmedian som skadar allmänheten.

All "information" ska vara fria att sprida. Om någon vill gå ut och säga att cancer är bra för hälsan utan någon fakta eller argument så får den personen göra det.

Redigerat av WASD
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det bör nästan vara olagligt att sprida propaganda som skadar allmänheten, som i den här tråden.

Förstår inte vad du menar med propaganda. Själv är jag redo att ändra mig i vilka punkter som helst då jag känner att det bättre speglar verkligheten.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

De tar reda på dödsorsaken, och om den passar in på symptomen hos influensan drar de slutsatsen. Självklart kan de se ifall viruset finns i den döda kroppen. Vaccinet däremot har haft olika dödsorsaker på de fallen, så det finns inget som man säkert kan veta direkt påverkas av vaccinet, eftersom de inte hittar något samband.

De som dog av vaccinet hade iaf influensaliknande symptom samt viruset i kroppen, ser inte hur det särskiljer dem från dem som enligt läkarna dog av svininfluensan. så man undrar ju varför säkerheten skiljer sig så

 

Har inte hört att vaccin-fallen dog av typiska influensasymptom, men tänker inte säga mer om det eftersom jag inte vet mycket om dödsfallen och deras obduktioner.

 

Förresten, vad anser ni vara orsaken till det här? Klantiga vaccin-forskare, eller är vaccinet såhär med flit?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tror inte vaccinet är så där med flit faktiskt, då hade det dödat fler effektivare. Men jag tror att regering/läkemedelsföretag bryr sig tämligen lite om det är tillräckligt testat så länge de kan spara/tjäna tillräckligt mycket pengar. Jag tror att om stora delar av pensionärerna skulle stryka med så skulle regeringen inte bry sig så mycket så länge som sysselsättningen inte sjunker.

Redigerat av Dave37
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hela vevan med vaccin är överhuvudtaget överhypad, även om jag inte riktigt håller med om trådstarten. Läkemedelsföretagen är rktiga fulingar i sammanhanget, och jag tycker att typ Piratpartiet borde hoppa ram nu och få fram en av sina andra hjärtfrågor lagom till valet, Medicin Patent. Vaccin-doserna säljs till dubbla priset som vanligt vaccin för influensa, så det är en hel del fult spel med.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...