Hoppa till innehåll

Ta Inte Vaccinet Mot Svininfluensan


Dave37
 Dela

Rekommendera inlägg

Det bör nästan vara olagligt att sprida propaganda som skadar allmänheten, som i den här tråden.

Det är olagligt.

 

Brottsbalken Kap. 16 §15

 

"Den som genom oriktig uppgift att det föreligger fara för en eller flera människors liv eller hälsa eller för omfattande förstörelse av egendom föranleder onödig säkerhetsåtgärd, döms för falskt larm till böter eller fängelse i högst ett år. "

 

Kap. 16 §2

"Den som muntligen inför menighet eller folksamling, i skrift som sprides eller utlämnas för spridning eller i annat meddelande till allmänheten uppmanar eller eljest söker förleda till brottslig gärning, svikande av medborgerlig skyldighet eller ohörsamhet mot myndighet, dömes för uppvigling till böter eller fängelse i högst sex månader."

 

Även Allmänfarlig vårdslöshet kan komma i fråga.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

snälla ni som tror att vaccinet är så jävla farligt. sluta titta på konspirationsfilmer från youtube och sån skit. ta och titta på lite mer officiell information istället.

det verkar som folk har tappat fokus på varför det är vi vaccinerar oss tycker jag...

 

läste nu från en tidning att just nu ligger en gravid kvinna i 25-års åldern på östra sjukhuset. hennes läge betecknas som allvarligt av läkarna. och det är inte sprutan som är det stora hotet för henne. och nu den senaste tiden så har det kommit in fler och fler rapporter av folk som har blivit smittade i sverige. förut var det fem procent av dom testade positiva. nu är var tredje till var fjärde positiv. detta visar att influensan har blivit mer vanlig...

 

och enligt socialstyrelsen är en knappt miljon vaccinerade hittills. av dessa har det kommit in knappt 400 fall där biverkningar rapporterats - fast inga allvarliga fall som, förlamningar eller liknande. utan det handlar om blodtrycksfall som har framkallat svminingar och någon allergisk reaktion.

 

så sluta vara dumma och tro på allt ni läser på internet. och snilleblixten är bara en 0lifer. jag tycker att ni ska prata med någon som är kunnig på detta området. tex. en person som kan det med smittskydd.

 

 

 

Lite fakta från Västra

Götalandsregionen:

334 fall av svininfluensan har bekräftats med grovtagningar i Västra Götaland. tendensen är att allt fler insjuknar.

 

svininfluensan liknar den influensa som återkommer varje år. vanligaste symptomen är feber, hosta, halsont, ont i kroppen, huvudvärk och trötthet men kan också ge diarre oc kräkningar. viruset A(H1N1)har en ny sammansättning, därför är det ingen som har motståndskraft mot den. vem som helst kan bli smittad och risken är att väldigt många blir sjuka dom närmaste månaderna.

 

kom ihåg att vi tar vaccinet för att inte smitta andra i vårat samhälle. att inte ta vaccinet mot svininfluensan vore bara dumt. och i norge så är det ganska allvarligt.

Redigerat av 90LIVE
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det bör nästan vara olagligt att sprida propaganda som skadar allmänheten, som i den här tråden.

Det är olagligt.

 

Brottsbalken Kap. 16 §15

 

"Den som genom oriktig uppgift att det föreligger fara för en eller flera människors liv eller hälsa eller för omfattande förstörelse av egendom föranleder onödig säkerhetsåtgärd, döms för falskt larm till böter eller fängelse i högst ett år. "

 

Aftonbladet har ju skrivit att man går ner i vikt av hamburgare...

 

Jag är rätt säker på att det är ganska många som fått bieffekter med tanke på att 2 skrivit i tråden att halva deras klass stannat hemma efter vaccinationen.

 

Hur många var det beräknat kommer få svininfluensan? Om det är större chans att få bieffekter av vaccinet än att bli smittad av svininfluensan så blir det ju mer sjukhus fulla ifall alla vaccinerar sig.

Redigerat av WASD
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det bör nästan vara olagligt att sprida propaganda som skadar allmänheten, som i den här tråden.

 

Det är olagligt.

 

Brottsbalken Kap. 16 §15

 

"Den som genom oriktig uppgift att det föreligger fara för en eller flera människors liv eller hälsa eller för omfattande förstörelse av egendom föranleder onödig säkerhetsåtgärd, döms för falskt larm till böter eller fängelse i högst ett år. "

 

Aftonbladet har ju skrivit att man går ner i vikt av hamburgare...

 

Jag är rätt säker på att det är ganska många som fått bieffekter med tanke på att 2 skrivit i tråden att halva deras klass stannat hemma efter vaccinationen.

 

Hur många var det beräknat kommer få svininfluensan? Om det är större chans att få bieffekter av vaccinet än att bli smittad av svininfluensan så blir det ju mer sjukhus fulla ifall alla vaccinerar sig.

 

Du är medveten om att biverkningarna av vaccinet släpper efter en dag för de flesta va?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vaccinet kommer ju komma till de större skolorna. Skolor över 1000 elever.

 

Själv kommer jag vaccinera mig ändå.

Fel. Vaccinet kommer till vår skola. 300-400 elever. Information har gått ut per post till varje elev om de vill vaccinera sig (Målsman). Samtliga som valt att vaccineras kommer göra det v.47. Personal kommer inte få vaccinet av skolan.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

"Jag är rätt säker på att det är ganska många som fått bieffekter med tanke på att 2 skrivit i tråden att halva deras klass stannat hemma efter vaccinationen."...

men det är inga farliga bieffekter............ *suck* dessutom så kan man inte sätta ett nummer på hur många som kommer bli smittade. men alla kan bli smittade...

Redigerat av 90LIVE
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Svininfluensan är ju inte heller farlig som jag sagt i 40 sidor nu.

 

Ja alla kan bli smittade, men jag har sätt en artikel för ett tag sen med en beräkning på hur många som kommer bli smittade.

Redigerat av WASD
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Svininfluensan är ju inte heller farlig som jag sagt i 40 sidor nu.

 

Ja alla kan bli smittade, men jag har sätt en artikel för ett tag sen med en beräkning på hur många som kommer bli smittade.

jag tror mer på dom som håller på med smittskydd/forskning och läkare än vad jag tror på dig.

 

*borde låsa denna tråd eftersom den bara är löjlig. lol*

Redigerat av 90LIVE
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...