Hoppa till innehåll

Ta Inte Vaccinet Mot Svininfluensan


Dave37
 Dela

Rekommendera inlägg

Det bör nästan vara olagligt att sprida propaganda som skadar allmänheten, som i den här tråden.

 

Det är olagligt.

 

Brottsbalken Kap. 16 §15

 

"Den som genom oriktig uppgift att det föreligger fara för en eller flera människors liv eller hälsa eller för omfattande förstörelse av egendom föranleder onödig säkerhetsåtgärd, döms för falskt larm till böter eller fängelse i högst ett år. "

 

Aftonbladet har ju skrivit att man går ner i vikt av hamburgare...

 

http://www.max.se/campaigns.aspx?page=minimizeme

 

De skrev troligen att man KAN gå ner i vikt av hamburgare. Självklart är det inte hamburgaren i sig som gör att man går ner men ändå lite kul sido fakta (aka off topic) .

 

Hoppas förresten på att bli vaccinerad de närmsta dagarna :D .

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Svininfluensan är ju inte heller farlig som jag sagt i 40 sidor nu.

 

Och varför ska vi tro på dig och inte de läkarna som har gått ut och sagt att det är viktigt att ta detta vaccin?

 

Eftersom alla håller med om att den vanliga influensan är farligare, som inte är så farlig, så är inte svininfluensan heller farlig. Alla läkare håller inte med om att alla ska vaccinera sig.

 

jag tror mer på dom som håller på med smittskydd/forskning och läkare än vad jag tror på dig.
Det finns flera läkare som tycker vaccinet är dåligt och läkare som ger ut vaccin utan att ta det själva. Jag bara vidarebefordrar vad en del läkare säger. Redigerat av WASD
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Svininfluensan är ju inte heller farlig som jag sagt i 40 sidor nu.

Och varför ska vi tro på dig och inte de läkarna som har gått ut och sagt att det är viktigt att ta detta vaccin?

 

För att WASD såg på youtube att Svininfluensan inte var farlig, såklart!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Svininfluensan är ju inte heller farlig som jag sagt i 40 sidor nu.

 

Och varför ska vi tro på dig och inte de läkarna som har gått ut och sagt att det är viktigt att ta detta vaccin?

 

För att WASD såg på youtube att Svininfluensan inte var farlig, såklart!

 

och som vi alla vet så finns det bara B-skådisar på youtube som hittar på massa konspirationsskit.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kollade precis igenom "källorna". Har du ens läst dom? Antagligen inte.

 

I samtliga fall så är det fortfarande oklart om de dog till följd av vaccinet. Artiklarna är fyllda av "kan ha ett samband med vaccinet", "läkemedelsverket utreder om det finns ett samband" osv. I en av dom står det till och med "Vi vet ännu inte om det finns något samband, säger Lennart Waldenlind som är docent vid Läkemedelsverket. "

 

Det finns alltså 0 bekräftade dödsfall av vaccinet. Samtliga fall som misstänks kan ha haft ett samband med vaccinet är hos svårt sjuka eller mycket gamla som borde ha kilat runt hörnet för länge sedan.

Redigerat av Guggo
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

har någon svensk dött av vaccinet tro?

kan någon svara?

Har sagt det otaliga gånger, läs härifrån och ned:

 

http://www.fuska.se/forum/index.php?s=&amp...t&p=1615860

 

Det senaste jag hörde var att inget dödsfall har skett i Sverige p.g.a vaccinet. Om de dödsfallen som "kan" vara vaccinet är mörkade eller inte svarar jag inte på.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det bör nästan vara olagligt att sprida propaganda som skadar allmänheten, som i den här tråden.

Det är olagligt.

 

Brottsbalken Kap. 16 §15

 

"Den som genom oriktig uppgift att det föreligger fara för en eller flera människors liv eller hälsa eller för omfattande förstörelse av egendom föranleder onödig säkerhetsåtgärd, döms för falskt larm till böter eller fängelse i högst ett år. "

 

Kap. 16 §2

"Den som muntligen inför menighet eller folksamling, i skrift som sprides eller utlämnas för spridning eller i annat meddelande till allmänheten uppmanar eller eljest söker förleda till brottslig gärning, svikande av medborgerlig skyldighet eller ohörsamhet mot myndighet, dömes för uppvigling till böter eller fängelse i högst sex månader."

 

Även Allmänfarlig vårdslöshet kan komma i fråga.

 

Haha Sony ligger riset till :D
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...