💬
Logga in
Fuska.se

Internet? Firefox?!

37 svar · startad

Nivå 6 · Fuskare
Trådstartare #1

Hej jag undrar vilken internet läsare liksom som är snabbast. bland alla som finns.

internet suger verkligen. och det är segt.

skulle vara schyst om någon kunde säga vilken som är snabbast av ALLA. :zzz:

Nivå 9 · Veteranfuskare

Personligen tycker jag Firefox är snabbast.

Nivå 6 · Fuskare
Trådstartare #3

Jag har den redan.. :D

Nivå 6 · Fuskare

Internet Explorer har länge varit nästintill värdelös. Vet inte hur mycket bättre det blivit med version 8, men jag tror inte på den.

Firefox har allt jag kräver av en webbläsare. Dock känns den lite halvslö ibland, men inte i närheten av IE7 och tidigare versioner har gjort.

Opera och Chrome ska båda vara ruskigt snabba. Opera har jag provat och den känns kvick, dock saknar den saker som jag anser viktiga för att snabba upp ytterligare och det är en lite mer avancerad adblockerfunktion. Chrome och IE saknar detta med vad jag vet.

Nivå 8 · Veteranfuskare

firefox. men det tar ju tid att ladda all reklam och så på sidorna. hur får man bort det? NoScript eller vad det heter va?

Nivå 5 · Fuskare

Av vad jag har hört så ska Google Chrome vara den snabbaste... Dock den som är minst säker?

Nivå 9 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

firefox. men det tar ju tid att ladda all reklam och så på sidorna. hur får man bort det? NoScript eller vad det heter va?

Jag använder Adblock Plus (gratis tillägg), funkar bra förutom på vista för mig.

↗ till inlägget
Av vad jag har hört så ska Google Chrome vara den snabbaste... Dock den som är minst säker?
Google Chrome är ganska schysst, förutom google får reda på alla sidor du besöker osv. :/
Nivå 8 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

Pc För alla har testat chrome. och de sa att det är inte märkbart snabbare än Fx.men säker va den iaf, fast tror ändå att FX e bättre på allt..
Nivå 5 · Fuskare
↗ till inlägget

safari är den snabbaste, men också den minst säkra :P
16 Jul 2009
Nivå 7 · Fuskare

IE8 är ganska OK faktiskt. Men tror inte jag kommer ladda ned någonting mer(Webbläsare). Använt FF sen något år tillbaka nu.

Firefox, Google Chrome är rätt snabb men inte lika snabb som FF och Google Chrome ser för jävlig ut.

Opera är rätt najs, använde det ett tag för Firefox gick inte att installera just då. Safari och IE är bara dåliga.

Så Firefox tycker jag är bäst och snabbast.

Nivå 4 · Lärling

@OP

Vad gör du på internet om det suger så mycket då?

Nivå 5 · Fuskare
↗ till inlägget

Firefox, Google Chrome är rätt snabb men inte lika snabb som FF och Google Chrome ser för jävlig ut.

Opera är rätt najs, använde det ett tag för Firefox gick inte att installera just då. Safari och IE är bara dåliga.

Så Firefox tycker jag är bäst och snabbast.

Google Chrome är snabbare än Firefox, fast jag förstår hur du menar :P Chrome är snabb och ful, Safari är lite snabbare och fulare, IE7 får klockorna att stanna och IE8 är helt okej, eller a, det krashar hela tiden för mig, så..
Nivå 7 · Fuskare
↗ till inlägget

@OP

Vad gör du på internet om det suger så mycket då?

Kan ha menat "Internet Explorer".

17 Jul 2009
Nivå 8 · Veteranfuskare

har testat IE8 nu till XP och det är mkt snabbare än IE7. känns lite som FX som jag har till min nya dator.

Senast ändrad:

18 Jul 2009
Nivå 6 · Fuskare
Trådstartare #16

så vad är bäst då?

Firefox?

Safari?

Chrome?

Opera?

Internet..

Nivå 8 · Veteranfuskare

Många benchmarks säger olika, men Safari, Firefox, Opera ligger ganska nära varandra.

Men vi snackar oftast millisekunder. Efter allt handlar det om mycket mer än bara hastigheten. Jag tycker personligen att Firefox är bäst. Många addons och lätt att konfigurera.

Senast ändrad:

19 Jul 2009
Nivå 6 · Fuskare

Här har ni lite resultat från tester som visar olika moment en webbläsare kan behöva klara av.

http://service.futuremark.com/peacekeeper/...atistics.action

Nivå 3 · Lärling

Personligen gillar jag mest FireFox.

Jag tycker att den både är snabbast och har alla nödvändiga inställningar som jag tycker att man behöver :P

Nivå 6 · Fuskare

Safari är snabbast men det känns lite krångligt så jag gillar firefox mest :P

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in