Lynott Skrivet 18 Juli 2009 Rapport Dela Skrivet 18 Juli 2009 (redigerat) jag har endast skrivit i några sekunder och har fått ihop en kort början på min berättelse som förhoppningsvist kommer avslutas till en skräckis ;p Så vad tycker ni om början sofar? gillar ni det så kommer jag fortsätta på många sidor säg också gärna vad ni tycker ska vara i berättelsen, jag har tänkt mig ett zombie stuk över det hela, kom med idéer. - Är du säker på att du vill stanna hemma frågade Måns mamma. - Men ja för fjärde gången! Åk nu, ha skojj... eller nått. Måns var 17 år, han kom från Australien men flyttade till Sverige med sin mamma och pappa när han endast var 4 år gammal. Sen barnsben hade Måns pappa tränat honom i olika kampsporter och hållit honom under sträng övervaknad. Måns pappa hette Rolf och var en fd. militär officer i högsta rank. Måns mamma, Ingrid hade däremot sen så länge hon kunde minnas stått i ett kök och försörjt sina 4 yngre bröder och ingen skillnad blev det heller när hon träffade Rolf. - Inget supande eller andra dumma saker nu medan vi är borta, är det förstått sade Rolf och gav Måns en mördarblick inte ens de tuffaste personerna vänder huvudet ifrån. - Jaja, ta´t lugnt pappa, inga dumheter från min sida sa Måns och hånlog han rätt upp i ansiktet. - Jag har räknat varje centiliter i dom här flaskorna ska du veta, så försök inte ens utbrast Rolf och pekade på ett inträngt vitrinskåp. - Och en sak till... Rolf avbröts av en bil tuta utanför huset, det var taxi bilen som skulle ta dem till flygplatsen. - Kom nu älskling ropade Ingrid från taxi bilen, Hej då Måns! Rolf skyndade sig till bilen och med en sista blick på sin grabb försvann dem på den ny lagda asfaltsvägen som slingrade sig utanför deras enorma men ändå hemtrevliga hus. Måns stängde dörren med en pust. I samma sekund kom deras katt, Kitty och slingrade sig runt hans ben, han öppnade dörren igen och Kitty sprang ut. Hans ben tog honom in till köket och han hämtade en cocacola burk som stod i kylskåpet, öppnade den och gick sedan ut på deras terrass. Solen var överdrivet varm och efter endast några sekunder ute i den varma solen fällde Måns upp ett parasoll för att täcka sin kropp med underbar kylande skugga. Det var sent 90-tal och Måns var ensam hemma. Skriver bara lite på skojj medans min gamer dator är på lagning xD Redigerat 18 Juli 2009 av Axzl Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
TiredRacoon Skrivet 18 Juli 2009 Rapport Dela Skrivet 18 Juli 2009 (redigerat) Du behöver läsa fler böcker kan jag se direkt från texten. Kan säkert bli bra om du bara lär dig ungefär hur en berättelse skrivs. Redigerat 18 Juli 2009 av Tolin Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Lynott Skrivet 18 Juli 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 18 Juli 2009 det där hjälper mig inte, vad ska jag förbättra? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
TiredRacoon Skrivet 18 Juli 2009 Rapport Dela Skrivet 18 Juli 2009 det där hjälper mig inte, vad ska jag förbättra?Läs bara fler böcker så kommer det automatiskt. Det du behöver förbättra är ditt berättarspråk. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Xade Skrivet 21 Juli 2009 Rapport Dela Skrivet 21 Juli 2009 Flyttar till rätt forum. Feedback forumet = Endast feedback på Grafik och Programmering Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.