↗ till inlägget
För de första tar ja tillbaks alla dumma saker jag har gjort / sagt och hoppas ni förlåter mig
Okej
Nu sitter jag tanklös efter har gjort klart uppdraget ja skulle göra..
Och nu ska ja beskriva va ja kan PGA "Median"
men iallafall.. Ja kan inte just ni visa några exempel pga av att dom ska in på http://irlc.coczo.se/
Och : Saker ja inte vill att ni ska kommentera att ja ska göra
*Forum
*Blogg
Allt annat går la bra utan sånna system som kräver 100 tals filer :P
Men nu till vad jag kan
MYSQL UPDATE
MYSQL SELECT
MYSQL INSERT
Eller lättare sagt nästan allt i MYSQL ^^
PHP :
if .... else
isset ... empty
och massa mer ^_^
Och om ni säger ett förslag och vet vad som ska användas vilka typer av koder te.x "mail system"
Så säg gärna de "huvudingredienserna" så ska ja försöka göra resten
Seriösa förslag
Ja förklara inte mycket på PHP för att de är så mkt
Snälla seriösa förslag
Mvh Maajkan
För det första är UPDATE, INSERT samt SELECT, SQL kommandon och inte MYSQL kommandon. Man använder absolut inte UPDATE, INSERT samt SELECT ENDAST för MySQL utan för flera andra databaser som MS Access till exempel. SQL är det språket man använder för att kommunicera med en databas, och själva databasen lagrar data och dessutom det är det där knappast allt i MySQL, och jag tvekar att du efter 1 år kan nästan allt om SQL om du inte råpluggat, kodat och slitit.
Om du kan PHP bör du veta hur man bygger ett skript eller skriver ett skript, du kanske kan syntaxen, men du kan inte logiken. Om du t ex ska skapa ett skript som skicka e-mail bör du efter dina kunskaper lista ut i vilket ordning det bör funka, t ex.
1. Formuläret
2. Kontrollera fälten
3. Skicka mailet
4. Funkar det? Skriv ut ett succed-meddelande annars ett felmeddelande.
Vad innebär massa mer? Kan du syntaxen? Vet du hur man använder sessionvariabler, cookies m.m? Mer information, tack.
Sedan lite förslag:
1. Gästbok
2. Mapphantering system (hantera filer, flytta mappar t ex tex)
3. Inloggning och utloggning med databas
Lycka till!