Hoppa till innehåll

Feedback På Vad Jag Ska Göra


Maajkan
 Dela

Rekommendera inlägg

För de första tar ja tillbaks alla dumma saker jag har gjort / sagt och hoppas ni förlåter mig

 

Okej

 

Nu sitter jag tanklös efter har gjort klart uppdraget ja skulle göra..

 

Och nu ska ja beskriva va ja kan PGA "Median"

 

men iallafall.. Ja kan inte just ni visa några exempel pga av att dom ska in på http://irlc.coczo.se/

 

 

Och : Saker ja inte vill att ni ska kommentera att ja ska göra

 

*Forum

 

*Blogg

 

Allt annat går la bra utan sånna system som kräver 100 tals filer :P

 

Men nu till vad jag kan

 

 

MYSQL UPDATE

MYSQL SELECT

MYSQL INSERT

Eller lättare sagt nästan allt i MYSQL ^^

 

PHP :

 

if .... else

 

isset ... empty

 

och massa mer ^_^

 

Och om ni säger ett förslag och vet vad som ska användas vilka typer av koder te.x "mail system"

 

Så säg gärna de "huvudingredienserna" så ska ja försöka göra resten

 

 

Seriösa förslag

 

Ja förklara inte mycket på PHP för att de är så mkt

 

Snälla seriösa förslag

 

Mvh Maajkan

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 33
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

För de första tar ja tillbaks alla dumma saker jag har gjort / sagt och hoppas ni förlåter mig

 

Okej

 

Nu sitter jag tanklös efter har gjort klart uppdraget ja skulle göra..

 

Och nu ska ja beskriva va ja kan PGA "Median"

 

men iallafall.. Ja kan inte just ni visa några exempel pga av att dom ska in på http://irlc.coczo.se/

 

 

Och : Saker ja inte vill att ni ska kommentera att ja ska göra

 

*Forum

 

*Blogg

 

Allt annat går la bra utan sånna system som kräver 100 tals filer :P

 

Men nu till vad jag kan

 

 

MYSQL UPDATE

MYSQL SELECT

MYSQL INSERT

Eller lättare sagt nästan allt i MYSQL ^^

 

PHP :

 

if .... else

 

isset ... empty

 

och massa mer ^_^

 

Och om ni säger ett förslag och vet vad som ska användas vilka typer av koder te.x "mail system"

 

Så säg gärna de "huvudingredienserna" så ska ja försöka göra resten

 

 

Seriösa förslag

 

Ja förklara inte mycket på PHP för att de är så mkt

 

Snälla seriösa förslag

 

Mvh Maajkan

 

För det första är UPDATE, INSERT samt SELECT, SQL kommandon och inte MYSQL kommandon. Man använder absolut inte UPDATE, INSERT samt SELECT ENDAST för MySQL utan för flera andra databaser som MS Access till exempel. SQL är det språket man använder för att kommunicera med en databas, och själva databasen lagrar data och dessutom det är det där knappast allt i MySQL, och jag tvekar att du efter 1 år kan nästan allt om SQL om du inte råpluggat, kodat och slitit.

 

Om du kan PHP bör du veta hur man bygger ett skript eller skriver ett skript, du kanske kan syntaxen, men du kan inte logiken. Om du t ex ska skapa ett skript som skicka e-mail bör du efter dina kunskaper lista ut i vilket ordning det bör funka, t ex.

 

1. Formuläret

2. Kontrollera fälten

3. Skicka mailet

4. Funkar det? Skriv ut ett succed-meddelande annars ett felmeddelande.

 

Vad innebär massa mer? Kan du syntaxen? Vet du hur man använder sessionvariabler, cookies m.m? Mer information, tack.

 

Sedan lite förslag:

 

1. Gästbok

2. Mapphantering system (hantera filer, flytta mappar t ex tex)

3. Inloggning och utloggning med databas

 

Lycka till!

Redigerat av ZoZXZSSF
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

För de första tar ja tillbaks alla dumma saker jag har gjort / sagt och hoppas ni förlåter mig

 

Okej

 

Nu sitter jag tanklös efter har gjort klart uppdraget ja skulle göra..

 

Och nu ska ja beskriva va ja kan PGA "Median"

 

men iallafall.. Ja kan inte just ni visa några exempel pga av att dom ska in på http://irlc.coczo.se/

 

 

Och : Saker ja inte vill att ni ska kommentera att ja ska göra

 

*Forum

 

*Blogg

 

Allt annat går la bra utan sånna system som kräver 100 tals filer :P

 

Men nu till vad jag kan

 

 

MYSQL UPDATE

MYSQL SELECT

MYSQL INSERT

Eller lättare sagt nästan allt i MYSQL ^^

 

PHP :

 

if .... else

 

isset ... empty

 

och massa mer ^_^

 

Och om ni säger ett förslag och vet vad som ska användas vilka typer av koder te.x "mail system"

 

Så säg gärna de "huvudingredienserna" så ska ja försöka göra resten

 

 

Seriösa förslag

 

Ja förklara inte mycket på PHP för att de är så mkt

 

Snälla seriösa förslag

 

Mvh Maajkan

 

För det första är UPDATE, INSERT samt SELECT, SQL kommandon och inte MYSQL kommandon. Man använder absolut inte UPDATE, INSERT samt SELECT ENDAST för MySQL utan för flera andra databaser som MS Access till exempel. SQL är det språket man använder för att kommunicera med en databas, och själva databasen lagrar data och dessutom det är det där knappast allt i MySQL, och jag tvekar att du efter 1 år kan nästan allt om SQL om du inte råpluggat, kodat och slitit.

 

Om du kan PHP bör du veta hur man bygger ett skript eller skriver ett skript, du kanske kan syntaxen, men du kan inte logiken. Om du t ex ska skapa ett skript som skicka e-mail bör du efter dina kunskaper lista ut i vilket ordning det bör funka, t ex.

 

1. Formuläret

2. Kontrollera fälten

3. Skicka mailet

4. Funkar det? Skriv ut ett succed-meddelande annars ett felmeddelande.

 

Vad innebär massa mer? Kan du syntaxen? Vet du hur man använder sessionvariabler, cookies m.m? Mer information, tack.

 

Sedan lite förslag:

 

1. Gästbok

2. Mapphantering system (hantera filer, flytta mappar t ex tex)

3. Inloggning och utloggning med databas

 

Lycka till!

 

vänta här lite vad menar du med "Inloggning och utloggning med databas" man ska väll bara includa en fil elr så?
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

..

MYSQL UPDATE

MYSQL SELECT

MYSQL INSERT är kommandon för att uppdatera, välja eller att sätta in, kallar du det mycket? Finns ju för fan hur mycket som helst mer i SQL världen, bara för att du vet hur man uppdaterar tables betyder det inte att du kan allt! Hur jävla kaxig får man vara?

 

PHP'n vågar jag nästan inte ens kommentera på, hur många kommandon har du räknat upp? 2! Och det är baskommandon, jag säger inte att jag kan mer PHP, men jag vet att det där inte är något avancerat skit som bara l33t pojkar kan.

Och du har kanske tänkt att göra ett mailsystem? WTF? Ska du sno något script och göra om lite och säga att det är ditt eller vad? Jag LOVAR, du kommer inte kunna göra ett mailsystem från scratch! Om du nu kan det, så ja.. Då dör jag.

Och vadå "huvudingredienserna"? :S

 

Snälla, läs på innan du ska göra såna här uttalanden, det enda du bevisar är.. ja, din egen idioti.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

..

MYSQL UPDATE

MYSQL SELECT

MYSQL INSERT är kommandon för att uppdatera, välja eller att sätta in, kallar du det mycket? Finns ju för fan hur mycket som helst mer i SQL världen, bara för att du vet hur man uppdaterar tables betyder det inte att du kan allt! Hur jävla kaxig får man vara?

 

PHP'n vågar jag nästan inte ens kommentera på, hur många kommandon har du räknat upp? 2! Och det är baskommandon, jag säger inte att jag kan mer PHP, men jag vet att det där inte är något avancerat skit som bara l33t pojkar kan.

Och du har kanske tänkt att göra ett mailsystem? WTF? Ska du sno något script och göra om lite och säga att det är ditt eller vad? Jag LOVAR, du kommer inte kunna göra ett mailsystem från scratch! Om du nu kan det, så ja.. Då dör jag.

Och vadå "huvudingredienserna"? :S

 

Snälla, läs på innan du ska göra såna här uttalanden, det enda du bevisar är.. ja, din egen idioti.

Samma gamla Median, här för att klanka ner inte för att hjälpa..

 

Aja jag ska nästan allt, jag orkar inte ta tid och skriva upp allt utan är ENDAST ute för förslag ^^

 

Och vrf skulle jag sno ett mailsystem? jag är la fan här för att lära mig PHP inte för att kopiera?

 

Och "Då dör jag." lite överdrivet ? ^^

 

Och kan förklara..

 

Vi säger te.x "password" script

 

då behöver man..

 

Ett Form

 

MD5

 

Session

 

Osv

 

Osv

 

 

Det kallar man huvudingredienserna.. men säg inte allt för då är de ingen utmaning

 

Okej förlåt då kanske överdrev lite?

 

 

Iallafall, ja var ute efter tips inte kritik ^^

 

ZoZXZSSF gav riktigt snälla och bra förslag utan att kritisera mig

 

Nåt du borde lära dig..

 

Annars dör jag

 

HAHAH !!

 

 

..

MYSQL UPDATE

MYSQL SELECT

MYSQL INSERT är kommandon för att uppdatera, välja eller att sätta in, kallar du det mycket? Finns ju för fan hur mycket som helst mer i SQL världen, bara för att du vet hur man uppdaterar tables betyder det inte att du kan allt! Hur jävla kaxig får man vara?

 

PHP'n vågar jag nästan inte ens kommentera på, hur många kommandon har du räknat upp? 2! Och det är baskommandon, jag säger inte att jag kan mer PHP, men jag vet att det där inte är något avancerat skit som bara l33t pojkar kan.

Och du har kanske tänkt att göra ett mailsystem? WTF? Ska du sno något script och göra om lite och säga att det är ditt eller vad? Jag LOVAR, du kommer inte kunna göra ett mailsystem från scratch! Om du nu kan det, så ja.. Då dör jag.

Och vadå "huvudingredienserna"? :S

 

Snälla, läs på innan du ska göra såna här uttalanden, det enda du bevisar är.. ja, din egen idioti.

 

BTW KAXIG? HUR FAN FÅR DU TILL ATT JAG ÄR KAXIG? Jag sa endast va ja kunde inte att ja "skröt" om de

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Stäng Tråden.. Dom förslag ja ville ha har kommit ^^ kommer bara få mer skit annars

 

 

 

PHPPORTALEN.NET är mycket bättre, dumt att ens posta här :P

 

Ja, han säger ju som sagt vad han tycker och har stil. Och han vet hur en hemsida ska se ut.

Ingen vet hur en hemsida ska se ut... alla kan vara bra på sitt sätt
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Stäng Tråden.. Dom förslag ja ville ha har kommit ^^ kommer bara få mer skit annars

 

 

 

PHPPORTALEN.NET är mycket bättre, dumt att ens posta här :P

 

Ja, han säger ju som sagt vad han tycker och har stil. Och han vet hur en hemsida ska se ut.

Ingen vet hur en hemsida ska se ut... alla kan vara bra på sitt sätt

 

Du kanske inte kommer ihåg "Median : Säger vad han tycker och har stil och vet hur en hemsida ska se ut"?
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja, han säger ju som sagt vad han tycker och har stil. Och han vet hur en hemsida ska se ut.

Ingen vet hur en hemsida ska se ut... alla kan vara bra på sitt sätt

 

Du kanske inte kommer ihåg "Median : Säger vad han tycker och har stil och vet hur en hemsida ska se ut"?

 

Väntar fortfarande på att Median ska skriva sina kärleksbrev på 30 minuter :)
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

..

MYSQL UPDATE

MYSQL SELECT

MYSQL INSERT är kommandon för att uppdatera, välja eller att sätta in, kallar du det mycket? Finns ju för fan hur mycket som helst mer i SQL världen, bara för att du vet hur man uppdaterar tables betyder det inte att du kan allt! Hur jävla kaxig får man vara?

 

PHP'n vågar jag nästan inte ens kommentera på, hur många kommandon har du räknat upp? 2! Och det är baskommandon, jag säger inte att jag kan mer PHP, men jag vet att det där inte är något avancerat skit som bara l33t pojkar kan.

Och du har kanske tänkt att göra ett mailsystem? WTF? Ska du sno något script och göra om lite och säga att det är ditt eller vad? Jag LOVAR, du kommer inte kunna göra ett mailsystem från scratch! Om du nu kan det, så ja.. Då dör jag.

Och vadå "huvudingredienserna"? :S

 

Snälla, läs på innan du ska göra såna här uttalanden, det enda du bevisar är.. ja, din egen idioti.

 

BTW KAXIG? HUR FAN FÅR DU TILL ATT JAG ÄR KAXIG? Jag sa endast va ja kunde inte att ja "skröt" om de

 

Alltså, är du verkligen seriös? Jag skriver inte det här för att klanka ner på dig, jag ger kritik! UTAN KRITIK LÄR MAN SIG INTE, hur svårt kan det vara att förstå?

Du tror eller vill att vi ska tro att du kan göra saker över din egen gräns bara för att du ska vara en coolboy!

Med dom där SQL kommandona och 2 kommandon i PHP så tror du att du kan göra ett eget mailsystem? Från scratch? pff, jadu, vet inte vad jag ska säga. Om du nu kunde mer än det där så skulle du ha gjort något jävla exempel (Som jag sagt förut att du ska göra, varför gör du det aldrig?) som kan bevisa vars du står och hur mycket du kan göra!

Och vadå huvudingredienserna? Om du nu kan så mycket så ska du fan klara det utan att något ska skriva till dig vad scriptet ska innehålla? Eller? Annars kan du som sagt lika gärna sno script (Har även hört rykten om att du gjort det, ändrat lite och skrivit att du har gjort det, då en jag kännerh ittade ett nästan identiskt skript ,dock bara rykten, vet inte vad det handlar om.)

Skippa bortförklaringarna, snälla.

Och ja, du är kaxig.

Tack och hej!

:3

Redigerat av Median
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...