💬
Logga in
Fuska.se

Kan Polisen Ta En För Drevad Moped?

20 svar · startad

Nivå 9 · Veteranfuskare
Trådstartare #1

räknas drev som trim?

för då den är drevad så kanske det är bara för att man har för stor kedja ju

:rolleyes:

tack för svar! :)

Nivå 9 · Veteranfuskare

Det beror på vilket sätt man har drevat den.

Nivå 10 · Veteranfuskare

Ja, alla drev du sätter på/av räknas som trim.

Nivå 9 · Veteranfuskare
Trådstartare #4
↗ till inlägget

Det beror på vilket sätt man har drevat den.

jag är inte allt för kunnig på mopdeder.. ska läsa lite på google om drev dårå så får jag väl tänka mig in i vilket sorts drev det är då :P.

Edit - det är förövrigt en Yamaha DT 89' och har inget annat trim än själva drevet vad jag vet.

(jag säger ju att jag är okunnig :()

Edit 245 - jag är inte ens säker på vad drev är.. bara vet att den är drevad :P

NY FRÅGA

Om man kör 25 km/h och har drev, kan polisen ta en då?. Drev märks väl inte allt för mycket? eller?

Senast ändrad:

Nivå 9 · Veteranfuskare

Drev är "kugghjulet" som kedjan snurrar runt. Drevar du den så den får mer topphastighet så räknas det som trim men jag tror inte att det räknas som trim om du drevar ner den till mer acceleration än hastighet. Är dock osäker.

Det är jävligt otroligt att polisen ens stoppar dig och om de gör det så är det en liten chans för att de märker den är drevad. Det är isf om de räknar kuggarna eller om de testkör den.

Senast ändrad:

Nivå 9 · Veteranfuskare
Trådstartare #6

att ha kört 2 år med moped i ca 50 km/h (kan verkligen drev göra så att den går 20 km/h snabbare :P?) så är inte något jag vill att sänka ner den till 25 som är gränsen nu iaf..

(jag har kört den tidigare på ett väldigt stort inhägnat område och lite utanför så allt har varit lungt..)

Senast ändrad:

Nivå 9 · Veteranfuskare

Jag ändrade framdrev från 11-14 och det gjorde 10km, hade jag ändrat bakdrev också så hade antagligen det också gjort lite. Men ju snabbare du drevar den till att gå desto slöare blir den i starten.

Nivå 8 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

Jag ändrade framdrev från 11-14 och det gjorde 10km, hade jag ändrat bakdrev också så hade antagligen det också gjort lite. Men ju snabbare du drevar den till att gå desto slöare blir den i starten.

den blir slöare även om du har drevat den, fast snabbare blir den också men det finns ingen ork i skiten om du drevar upp den för mkt.
Nivå 9 · Veteranfuskare
Trådstartare #9

Jag måste ha full gas i början för att få den i bra start. Men efter det så går den upp i 50 rätt snabbt.

Nivå 9 · Veteranfuskare
↗ till inlägget
↗ till inlägget

den blir slöare även om du har drevat den, fast snabbare blir den också men det finns ingen ork i skiten om du drevar upp den för mkt.

That's what I said? Starten kanske är fel ord, den blir slöare overall i styrka och accelereration.

26 Aug 2009
Nivå 9 · Veteranfuskare
Trådstartare #11

men om en polis nu kommer, och man åker i 50 (en polis bör ju märka en skillnad mellan 25 och 50 :P).

Då går det alltså dåligt :(

Nivå 9 · Veteranfuskare

Inte om du har moped som får gå i 45. Sen är det inte stor risk att dom tar dig för det ändå.

Nivå 9 · Veteranfuskare
Trådstartare #13

jag har inte en EU-Moppe, en moped som inte är eumoppe får ju gå i 25 (förut 30). :P

Nivå 10 · Veteranfuskare

Ja, drevar du ner så kan dom ta dig, drevar du = KAN DU BLI TAGEN.

Nivå 10 · Veteranfuskare Moderator
↗ till inlägget

Ja, drevar du ner så kan dom ta dig, drevar du = KAN DU BLI TAGEN.

Dvs, dem tar din moped och tar bort trimmen. I detta fall så får du vara beredd med att ha reservdelar. :P

Nivå 7 · Fuskare

Jag har sällan sett poliser som bryr sig om att ta in moppar som går runt 45 även om dom inte är eu. Det är väl för att vara på den säkra sidan dom har satt 25 och är inte för hårda på just den punkten. Skulle du däremot kört 60, då blir det andra bullar.

Nivå 9 · Veteranfuskare
Trådstartare #17

får väl hoppas att det är som kevve säger ;)

Nivå 9 · Veteranfuskare

Det polisen är mest ute efter är mopeder med trimrör osv. bara du håller dig till hastighetsbegränsningarna så lär det vara lugnt :) Om det inte är ett par riktigt jävliga poliser.

27 Aug 2009
Nivå 9 · Veteranfuskare
Trådstartare #19

Jag läste om att Mopedklass 1 skulle få svårare utbildning och sånt som jag redan visste om, men sen så läser jag att det är obligatoriskt att man måste ta förarbevis...

Moped klass 2

Ålderskravet 15 år förblir oförändrat. Man föreslår en obligatorisk utbildning och kunskapsprov för att få ett förarbevis. Man kan bli varnad eller få sitt förarbevis återkallat vid trafikbrott.

"en obligatorisk utbilning och kunskapsprov för att få ett förarbevis?

Edit

De nya kraven kommer inte att påverka behörigheter som en förare har skaffat sig före den 1 oktober 2009. Den som redan har fyllt 15 år får fortsätta att köra moped klass II utan förarbevis. Förarbevis för moped klass I som en förare skaffat sig före den 1 oktober 2009 fortsätter att gälla.

fan, här kommer det nog inte bli någon körning i trafik för mig..

Senast ändrad:

Nivå 9 · Veteranfuskare

tar du kortet så kan du ju köra din klass tvåa?

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in