💬
Logga in
Fuska.se

Tips På Nya Regler/förändringar?

3 svar · startad

Nivå 41 · Överlegend Bossen Admin
Trådstartare #1

Planerar att göra en översyn av reglerna och undrar ifall ni har förslag på nya regler eller förändringar. Deadline 27/8.

Nivå 9 · Veteranfuskare

Nu är dessa lite hårda, men, inget smygspam och inga inlägg där innehållet av inlägget endast går till en google sökning.

Nivå 10 · Veteranfuskare

Lägga till inom §5 att folk inte ska kommentera om något inlägg blivit anmält. Just nu ser jag det som att folk inte bara ska citera inlägget och skriva "Anmält".

Alternativt ta bort rutan där det står att "Inlägget har anmälts för granskning" för vanliga medlemmar då detta bara skapar förvirring och det blir ännu en diskussion om varför inlägget blev anmält när anmälningen kanske inte ens har någon koppling till själv inlägget, utan medlemmen i sig.

Även en liten fundering på §3.7. Just nu är TPB en stor diskussion runt om i media, såsom olika forum. Jag anser inte att det är något som helst fel att diskutera om det, men såsom regeln säger så bryter det mot regeln. Ska vi ha överseende med just det här fallet?

Vill klaga lite på §2 med. Jag tycker denna ska vara mer i punktform istället för ett helt stycke. Folk har en tendens att inte läsa styckerna utan bara läser det som står punkterat, vilket även jag föredrar att göra. Det ser ut som punkterna är mer viktigare än själv texten om du förstår hur jag menar.

"Testa alltid och sök på det du tänker fråga efter. I många fall kan det redan finnas svar på din fråga och då slipper du väntetid och vi slipper fler inlägg med samma fråga. Rör din fråga om hur något fungerar så testa och kolla i hjälpen som finns i menyn."

Skulle kunna se ut (inte med exakta ord, mer av ett exempel hur det kan se ut):

*Läs alltid hjälpen om din fråga rör sidan.

*Var säker på att du sökt svar innan du skapar en tråd om du anser det vara ett vanligt problem. Detsamma gäller fusk så det inte skapas flerfaldiga trådar/fusk av samma sak.

"Tänk även på att alla ämnen som skapas måste ha någon form av vettigt syfte samt att syftet måste framgå relativt tydligt."

Denna delen kan nästan tas bort då

§3.1 - Ge tråden ett ämne så man redan innan man klickar på den förstår vad den handlar om.

§3.2 - Inlägget skall ha koppling (relevans) till trådens ämne och forumet.

§3.3 - Ifall du skapar en ny tråd så skall det placeras i rätt kategori.

är sågott som samma sak. Alt. lägg till den delen i §3.1 så den ser ut följande:

§3.1 - Ett trådnamn ska visa tydligt vad tråden handlar om, samt att syftet med tråden når fram läsaren tydligt i inlägget.

Senast ändrad:

26 Aug 2009
Nivå 12 · Mästerfuskare

§4.1 - Signaturen får enbart innehålla text och max vara 4 rader (vanlig storlek, inkl. mellanrum).

Stämmer ju inte, eftersom FuskaVIP får ha bilder, men de vanliga dödliga har svårt förstå det ibland.

Sen är det svårt att knipa de "officiella" trådarna, helps plz.

Håller i övrigt med om det Boffe sagt.

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in