Hoppa till innehåll

Gif Bilder


Rhino
 Dela

Rekommendera inlägg

Man kan ju pm:a någon mod eller anmäla ett inlägg som är gjort av användaren som har en jobbig ava.. Men rörliga avatar, nej tack! Det är mer än nog att man får ha sådant i "fotot". Alla rörliga bilder är irriterande och jag ser ingen vettig anledning till att man ska kunna ha de som avatar.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 63
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Postade bilder

 

Annars kan man lägga till en funktion så att man kan anmäla andras avatarer och om någon har en epilepsi avatar eller liknande så leder detta till en varning.

Det finns redan en regel om rörliga avatarer, §4.2 - Avatarer (bilden vid inlägg man skriver) får ej vara animerade (rörliga).

 

Det blir varning om användare inte byter trots att denna blivit tillsagt att göra det.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Annars kan man lägga till en funktion så att man kan anmäla andras avatarer och om någon har en epilepsi avatar eller liknande så leder detta till en varning.

Det finns redan en regel om rörliga avatarer, §4.2 - Avatarer (bilden vid inlägg man skriver) får ej vara animerade (rörliga).

 

Det blir varning om användare inte byter trots att denna blivit tillsagt att göra det.

 

Jag menade mer att det skulle vara tillåtet med rörliga avatarer, men att man sätter en gräns istället.

Om man överskrider denna gräns får man en varning.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Annars kan man lägga till en funktion så att man kan anmäla andras avatarer och om någon har en epilepsi avatar eller liknande så leder detta till en varning.

 

Det finns redan en regel om rörliga avatarer, §4.2 - Avatarer (bilden vid inlägg man skriver) får ej vara animerade (rörliga).

 

Det blir varning om användare inte byter trots att denna blivit tillsagt att göra det.

 

Jag menade mer att det skulle vara tillåtet med rörliga avatarer, men att man sätter en gräns istället.

Om man överskrider denna gräns får man en varning.

 

 

Nu är det så att fuska redan har en gräns ang. rörliga avatarer, den går bara precis innan de börjar röra sig.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag menade mer att det skulle vara tillåtet med rörliga avatarer, men att man sätter en gräns istället.

Om man överskrider denna gräns får man en varning.

vad skulle det vara?

 

§4.2.1 - Varje bildruta i din rörliga avatar måste visas i minst 0,5 sek.

§4.2.2 - Ingen pixel i en bildruta får inte avvika mer än 20% från föregående bildruta.

 

 

det är liksom helt orimligt och inget man kommer kunna kontrollera i praktiken. men de är den typen av regler som kommer behövas om man ska förhindra "epilepsi"-avatarer.

Redigerat av Dave37
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
 Dela

×
  • Skapa ny...