💬
Logga in
Fuska.se

Öl Är Hälsosamt Och Kan Hjälpa Dig Att Går Ner I Vikt?

26 svar · startad

Nivå 8 · Veteranfuskare

Det är väl inte så farligt om man dricker en lättöl. Det är det väl inte heller om dricker man en liter, vad blir det, kanske tre stycken lättöl.

Men om man håller på så varje dag så kommer man tillslut att bli lite halvfull då levern inte göra sig av med all alkohol (rätta mig jag har fel..). Dessutom kommer man kanske senare gå över till starkare saker än lättöl.

Mycket ska man höra..

Senast ändrad:

Nivå 8 · Veteranfuskare

Aftonh**an som sagt, det värsta man kan läsa när det gäller deras kostrådstips.

Ett sätt för större läsarsiffror är att skriva sånna artiklar.

Vad jag hittat på aftonbladet är:

Gå ner i vikt med hamburgare

Gå ner i vikt av att sitta och jobba framför datorn

Gå ner i vikt med dessa magiska övningar, som man måste betala PLUS medlemskap och så ser man

att dem visar en liten annorlunda sit-ups rörelse.

Vill man gå ner i vikt så måste man ligga på minus kalorier.

Alltså förbruka mer än vad du ätit, du kan gå upp i vikt genom morötter lika mycket som att gå upp i vikt av att äta hamburgare, allt handlar om kalorier du får i dig och förbrukar

14 Sep 2009
Nivå 12 · Mästerfuskare
↗ till inlägget

Man blir mycket, mycket våldsammare av stora mängder öl.

Nej, det blir man inte. Vissa individer blir våldsamma av alkohol, men det är absolut ingen generell regel.

Nivå 5 · Fuskare
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Man blir mycket, mycket våldsammare av stora mängder öl.

Nej, det blir man inte. Vissa individer blir våldsamma av alkohol, men det är absolut ingen generell regel.

Nej, men däremot blir man oförsiktigare.
15 Sep 2009
Nivå 5 · Fuskare

Låter som Aftonpostens vanliga skit.

16 Sep 2009
Nivå 8 · Veteranfuskare

Forskningen är väll från USA? Så nej jag tror inte på det.

19 Sep 2009
Nivå 2 · Novis

Nej, jag tror inte på detta. Anledningarna på varför jag inte tror på detta är:

* Aftonbladet har skrivit

* Öl innehåller mer dåliga ämnen än bra ämnen

* Alkohol förstör hjärnceller, hur fan ska det vara nyttigt om man dricker 1 Liter öl varje dag? Öl innehåller Alkohol så... Till slut efter 1 år så har man nästan inga hjärnceller kvar och man är dum i huvet.

* Öl / Alkohol förstör familjer, om man dricker 1 liter varje dag så är hela familjen förstörd.

* Öl är ju en sorts läsk? Varför säger ni då att läsk är värre än öl när båda är samma skit men öl innehåller ännu mer dåliga ämnen än en vanlig coca-cola gör?

Jag hoppas någon svarar på alla mina frågor / bevis på att den här artiklen från Aftonhoran är falsk.

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in