💬
Logga in
Fuska.se

Skratt Förlänger Livet

24 svar · startad

Nivå 2 · Novis
Trådstartare #1

Hej!

Jag har hört att ett skratt förlänger livet, är det sant?

Nivå 9 · Veteranfuskare

Nej, det skulle jag inte tro. Men klart att det är trevligt med skratt. :lol: :lol: :lol: :lol:

Nivå 5 · Fuskare

Tror inte de stämmer, hur skulle de förlänga livet har du tänkt?

Nivå 10 · Veteranfuskare

Jag tror personligen inte att själva skrattet förlänger livet, men absolut kan det hända att man lever längre om man är positiv och glad. Att vara grinig och hatar allt man gör så tvingar man nästan sig själv till att kroppen ska stängas av.

Nivå 2 · Novis

tror nog att man level längre om man är glad, liksom gammla tjuriga gubbar dör ju tidigare än glada gummor :D

Nivå 9 · Veteranfuskare

Kanske förlänger skratt livet.

Solid scientific research demonstrates that laughter offers the following benefits:

Lowering blood pressure

Strengthening cardiovascular functions

Reducing stress hormones

Improving circulation

Increasing muscle flexion

Oxygenating the body by boosting the respiratory system

Boosting immune function by raising levels of infection-fighting T-cells, disease-fighting proteins called Gammainterferon and B-cells, which produce disease-destroying antibodies.

Triggering the release of endorphins, the body's natural painkillers

Producing a general sense of well-being.

Nivå 4 · Lärling

tiden går fortare när man har roligt

Nivå 9 · Veteranfuskare

Skratt förlänger inte livet, men om man tex är sjuk och sorgsen så kan doktorer låta personer titta på komedier så att de skrattar och tycker att det är roligare att leva. Så om man är ledsen när man är dödligt sjuk ger man ju upp hoppet att leva :lol:

Nivå 7 · Fuskare

Min åsikt på detta är: Du mår ju självklart bättre om du är positiv när det gäller ditt liv? När du alltid känner dig på top - så man kan nästan att säga att du lever bättre, om du sköter dig själv och är glad.

Nivå 9 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

Skratt förlänger inte livet, men om man tex är sjuk och sorgsen så kan doktorer låta personer titta på komedier så att de skrattar och tycker att det är roligare att leva. Så om man är ledsen när man är dödligt sjuk ger man ju upp hoppet att leva :lol:

:meddum:

Skrattar man så är man antagligen positiv osv och lever ett lyckligt liv. Har du ett lyckligt liv orkar din kropp troligtvis med mer än om du är deprimerad och aldrig gör någonting.

Nivå 4 · Lärling

Har för mig att det är evisat at skratt förlänger livet, var det inte nån person som inte alls skulle leva länge, sen så överlevde han i 10 r tack vare att han skrattade mycket...

29 Sep 2009
Nivå 7 · Fuskare

Med andra ord, han mådde bra.

Nivå 5 · Fuskare

att skratta förlänger livet, men om du har kul så går tiden fort! SAY WHAAAAT !

som Vitdom visa så finns de bara positiva effekter ifrån att skratta !

sammanfattning:

de kanske inte förlänger livet, men de gör de livet du har mer njutbart! END OF STORY !

30 Sep 2009
Nivå 6 · Fuskare

JÄÄÄÄVLAR vad länge jag måste leva om det var sant, asås fan minst 300 år blir jag då :P

Nivå 9 · Veteranfuskare

Det är status att leva länge, alltså borde det vara status att skratta. Eftersom det är status att skratta så förlänger du livet eftersom status är meningen med livet.

Korrekt slutsats?

Nivå 6 · Fuskare

Haha..

Bra skrivet!

Nivå 9 · Veteranfuskare

Tack, du får ett status-poäng. Någon som kan motbestrida min status-teori?

Nivå 5 · Fuskare

aa.

du säger att de är status att leva länge, och för att kunna göra det så måste man skratta mycket vilket också ger status och då blir de meningen med livet?

jag säger att de är status att njuta av livet man lever, och uppleva saker man vill uppleva. och troligtvis ger dessa upplevelser dig glädje och där med skrattningar också. vilket är status! och eftersom du vill ha den upplevelsen får du en mening med livet som ger dig mer status!

yeeeaaaahhhh ;)

1 Oct 2009
Nivå 1 · Novis

Håller med

Jag tror personligen inte att själva skrattet förlänger livet, men absolut kan det hända att man lever längre om man är positiv och glad. Att vara grinig och hatar allt man gör så tvingar man nästan sig själv till att kroppen ska stängas av.

_____________________________________________________________________________________________

Offtopic:

aa.

du säger att de är status att leva länge, och för att kunna göra det så måste man skratta mycket vilket också ger status och då blir de meningen med livet?

jag säger att de är status att njuta av livet man lever, och uppleva saker man vill uppleva. och troligtvis ger dessa upplevelser dig glädje och där med skrattningar också. vilket är status! och eftersom du vill ha den upplevelsen får du en mening med livet som ger dig mer status!

yeeeaaaahhhh

Det är status att leva länge, alltså borde det vara status att skratta. Eftersom det är status att skratta så förlänger du livet eftersom status är meningen med livet.

Korrekt slutsats?

Lol ni och eran status! :D

Senast ändrad:

Nivå 9 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

Håller med

_____________________________________________________________________________________________

Offtopic:

aa.

yeeeaaaahhhh

För att njuta av livet behöver du status. För att uppleva det du vill uppleva behöver du status. Du får inga upplevelser utan status. Utan status får du inga vänner, ingen äkta lycka. Status är meningen med livet.

Korrekt slutsats?

Lol ni och eran status! :D

Det finns inget VI i status världen.

Senast ändrad:

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in