💬
Logga in
Fuska.se

Vänta Med Att Köpa Dator?

14 svar · startad

Nivå 4 · Lärling
Trådstartare #1

Tjena. Har hört att man ska vänta med att köpa dator till Windows 7 har kommit ut? Är det bättre att vänta på det eller är det lika bra att köra med vista?

Nivå 7 · Fuskare

Vänta till Windows 7. Du kommer att få en grymt mycket bättre dator för pengarna. Vista är väldigt slött! Tro mig, Windows 7 kommer prestanda mässigt att vara MYCKET bättre.

Nivå 4 · Lärling
Trådstartare #3

Kommer datorerna inte bli dyrare för dom har Win 7 då?

Nivå 7 · Fuskare
↗ till inlägget

Kommer datorerna inte bli dyrare för dom har Win 7 då?

Förmodligen lite, men nog inte så mycket mer än Vista.

Nivå 4 · Lärling
Trådstartare #5

Hur lång tid behöver jag vänta tror du innan det kommer ut?

Nivå 8 · Veteranfuskare

Windows 7 släpps 22 oktober.

Nivå 4 · Lärling
Trådstartare #7

Ska jag vänta att köpa tills dess? Om jag vet en dator som jag vill ha nu tror ni den kommer finnas med windows 7 när det släpps?

Nivå 5 · Fuskare
↗ till inlägget

Ska jag vänta att köpa tills dess? Om jag vet en dator som jag vill ha nu tror ni den kommer finnas med windows 7 när det släpps?

Kan du inte bara vänta och se?
Nivå 4 · Lärling
Trådstartare #9

Så J*vla sugen på att köpa en nu! :P Men ska nog försöka vänta och se som du sa :)

Nivå 8 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

Så J*vla sugen på att köpa en nu! :P Men ska nog försöka vänta och se som du sa :)

satsa på home edition då ;) eller ultimate.

Senast ändrad:

1 Oct 2009
Nivå 8 · Veteranfuskare

Du kan köpa en dator nu utan operativsystem, sedan när Windows 7 kommer så köper du det och installerar. Går ju att uppgradera om du har Vista eller XP liggande hemma.

Nivå 4 · Lärling
Trådstartare #12

Om jag köper en utan OP då blir det väl väldigt dyrt att köpa till Win 7 sen? :S

Nivå 16 · Legendfuskare

Nja, om du köper en färdig märkesdator får du alltid med ett OS som ingår i priset. Om du bygger en dator själv måste du få tag på OS på annat sätt men det är ändå alltid billigast köpa en dator i delar även om man köper med OS och ihopbyggnad. Och märkesdatorer säljs inte utan OS så då tjänar du på att bygga ihop en egen dator nu och sedan skaffa W7 när det kommer.

Nivå 4 · Lärling
Trådstartare #14

Men klarar jag att få en ny dator med OS och ihop byggd lika bra som en märkes dator, för 4 tusen?

Alltså :

Köpa en märkes dator med OS och ihop byggd gratis Win 7 för 4k

Eller

Bygga ihop egen och fixa Win 7 för ??

Vad blir billigast och bäst?

Nivå 16 · Legendfuskare

Alltid bäst att bygga eget. Men man tjänar mer på att köpa en dator för 6-7k som håller länge än en för 4k.

Senast ändrad:

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in