Hoppa till innehåll

Hjälp Mig Med Detta


ELF
 Dela

Rekommendera inlägg

Tyvärr så gäller detta endast folk som är 18+ (regel på forumet)...

Det är en person som har skapat en tråd på flashback där han frågar om det är bilen eller om det är världen som rör sig runt bilen i ett spel.

Jag säger att det är världen som rör sig runt bilen.

https://www.flashback.info/showthread.php?t=1015385

 

För att detta inte ska bli en onödig tråd så undrar jag vad ni tror eller vet...

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

I verkligheten är det ju bilen som rör sig, och du(kameran inne i bilen) förblir inne i bilen men i en annan position i världen.

 

I ett datorspel så borde det ju också vara bilen som rör sig, för att på grund av att världen innehåller så många objekt så blir det en lång körningstid(av processorinstruktionerna) om man ska hålla på och flytta världen och inte bilen hela tiden; bilen är ju liksom bara ett objekt(eller flera om det nu är ett detaljerat spel). Om det är ett multiplayerspel är det extremt osannolikt att det skulle vara världen som rörde sig.

 

Men det borde vara samma sak att bilen rör sig, kameran följer och att världen rör sig, kameran står still vid bilen.

Redigerat av Vitdom
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...