Hoppa till innehåll

Lägre Priser För Gruppforum..


D48
 Dela

Rekommendera inlägg

Överpris? Det kan kosta 20 kronor istället för FM. Vad är 20 kronor egentligen? En godispåse, en stor dricka eller annat onödigt. Tänk på hur mycket pengar man slösar, det kan man lägga på nytt GF istället.

 

Som jag också tidigare sa, hoppas det införs att man kan betala annat än förlängning med SMS också.

Tjugo kr här, tjugo kr där. du talar väldigt vårdslöst om pengar. lite här och lite där blir väldigt snart en hel del. och det är inte bara förlängningarna som kostar, ändra status, ändra beskrivning, lägga till supermoderatorer etc kostar också, och till och med för en aktiv grupp är det fasliga summor fm eller riktiga pengar som ska tjänas in. de flesta valen går inte ens att sms:a för, vilket är riktigt dåligt och borde ändras. ja, det är ett jävla överpris, ocker är vad det är.

 

du som va emot lägre priser nyss?
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 66
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Gäst Mindtwistah

Överpris? Det kan kosta 20 kronor istället för FM. Vad är 20 kronor egentligen? En godispåse, en stor dricka eller annat onödigt. Tänk på hur mycket pengar man slösar, det kan man lägga på nytt GF istället.

 

Som jag också tidigare sa, hoppas det införs att man kan betala annat än förlängning med SMS också.

Tjugo kr här, tjugo kr där. du talar väldigt vårdslöst om pengar. lite här och lite där blir väldigt snart en hel del. och det är inte bara förlängningarna som kostar, ändra status, ändra beskrivning, lägga till supermoderatorer etc kostar också, och till och med för en aktiv grupp är det fasliga summor fm eller riktiga pengar som ska tjänas in. de flesta valen går inte ens att sms:a för, vilket är riktigt dåligt och borde ändras. ja, det är ett jävla överpris, ocker är vad det är.

 

20 x 12 = 240

240 kr per år != överpris

Inte ens flyktingfamiljer som lever på bidragspengar tycker att det är mycket/överpris.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tyckte jag tydligt framhöll att man har andra utgifter också som måste tas med i beräkningen. men... tydligen inte...

Jag tror nog de flesta har råd med det jag menar, ganska många av fuska medlemmarna får nog sitt studie bidrag det blir 10*1000=10 000 per år. Säkerligen är det en del som sommarjobbar också och kanske drar in ytterligare 10 000 på det. Plötsligt blir 250 kr ganska lite... Iaf med tanke på att många av fuskas medlemmar gladligen betalar 120kr/månaden för ett datorspel.

 

Sen för de yngre medlemmarna som kanske inte drar in lika mycket pengar gör de troligen inte av med lika mycket heller. När jag var runt 12-13 hade jag mycket godare ekonomi än vad jag har nu (och då levde jag på 300/kr månad ) :) .

Redigerat av TheUnnamed
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tycker att priset bör höjas för grupperna. Både för att skapa nya, förlänga de som redan finns och köpa uppdateringar.

 

På den gammla goda tiden fanns dett bara ca 4 grupper. Och de grupper som fanns då hade de som var aktiva i fuskas IRC chatt och fick ranken "EliteChattare" (jag kommer inte ihåg det exakta namnet, men nått sånnt var det). Det var seriöst folk som hade grupper på den tiden, sånna som faktiskt fick kämpa för att få sin grupp. Och vad blev reslutatet? En mängd oseriösa spam grupper?

 

Nej. Det fanns endast roliga grupper där folk faktiskt kunde prata med varandra. Sen kom gratisgrupperna och förstörde alltihop. De roliga gruppena dog ut för att folk ville vara med i den andra übercoola gruppen xyz och man fick ju förstås inte vara med där om man var medlem i gruppen abc.

 

En annan anledning är att inkomsterna kunde eliminera lite av all reklam på denna sida. Innan någon tänker säga ordet "FuskaVIP" har motargumentet att man får en hel del annat för det och eventuellt skulle det också kunna sänka priset på allt som har med grupper och göra till det priset vi har nu.

 

Innan folk börjar klaga på min idé, TÄNK över först vad det är ni vill ha. Är det tjugo oseriösa spamgrupper som krigar med varandra eller fyra roliga grupper där alla känner alla?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Överpris? Det kan kosta 20 kronor istället för FM. Vad är 20 kronor egentligen? En godispåse, en stor dricka eller annat onödigt. Tänk på hur mycket pengar man slösar, det kan man lägga på nytt GF istället.

 

Som jag också tidigare sa, hoppas det införs att man kan betala annat än förlängning med SMS också.

Tjugo kr här, tjugo kr där. du talar väldigt vårdslöst om pengar. lite här och lite där blir väldigt snart en hel del. och det är inte bara förlängningarna som kostar, ändra status, ändra beskrivning, lägga till supermoderatorer etc kostar också, och till och med för en aktiv grupp är det fasliga summor fm eller riktiga pengar som ska tjänas in. de flesta valen går inte ens att sms:a för, vilket är riktigt dåligt och borde ändras. ja, det är ett jävla överpris, ocker är vad det är.

 

Nej, uppenbarligen inte för er. Ni behöver ju inte betala förlängningar :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tycker att priset bör höjas för grupperna. Både för att skapa nya, förlänga de som redan finns och köpa uppdateringar.

 

På den gammla goda tiden fanns dett bara ca 4 grupper. Och de grupper som fanns då hade de som var aktiva i fuskas IRC chatt och fick ranken "EliteChattare" (jag kommer inte ihåg det exakta namnet, men nått sånnt var det). Det var seriöst folk som hade grupper på den tiden, sånna som faktiskt fick kämpa för att få sin grupp. Och vad blev reslutatet? En mängd oseriösa spam grupper?

 

Nej. Det fanns endast roliga grupper där folk faktiskt kunde prata med varandra. Sen kom gratisgrupperna och förstörde alltihop. De roliga gruppena dog ut för att folk ville vara med i den andra übercoola gruppen xyz och man fick ju förstås inte vara med där om man var medlem i gruppen abc.

 

En annan anledning är att inkomsterna kunde eliminera lite av all reklam på denna sida. Innan någon tänker säga ordet "FuskaVIP" har motargumentet att man får en hel del annat för det och eventuellt skulle det också kunna sänka priset på allt som har med grupper och göra till det priset vi har nu.

 

Innan folk börjar klaga på min idé, TÄNK över först vad det är ni vill ha. Är det tjugo oseriösa spamgrupper som krigar med varandra eller fyra roliga grupper där alla känner alla?

Seriöst, hur resonerar du egentligen? Vi har i dagsläget ca 4 st "stora" GF så som du beskriver dem, det sista vi behöver är ännu högre priser som minskar antalet GF ännu mer, vi kommer se ett obesegbart monopol där ett gruppforum får all status och gör det omöjligt för nya och andra tankar att spridas. Som sagt tidigare, admin tjänar redan ihop till sitt levebröd genom sitt fiskande, fuska är hans inkomstkälla för lösgodis etc.

 

fuska-vip kan mycket väl på egenhand driva runt sidans kostnader. lägger man till inkomsterna för annonserna, affären, sms-funktionerna och GF:en så ser man snabbt att admin får in ett överflöd av pengar som bara hindrar sidans tillväxt. sänkta priser i alla avseenden. det kommer leda till att fler har möjlighet att sprida och utveckla tankar och idéer samt att populariteten för sidan som helhet ökar, vilket i det längre loppet kommer ställa admin i en win-win situation.

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Då kattgruppen inte betalar för sina förlängningar kan du inte ta det som ett "självklart" exempel, faktum är att du inte kan räkna med det alls. Alla gruppforum med 100 platser som man fick gratis förut har en siffra på 0 FM att betala för 25 dagars förlängning. Att jag vet detta är för att jag är gruppägare till den supercoola gruppen Skomakar Ali där vi snackar skit om allt och alla och endast VIP's får komma in (4 st just nu?). Och att det står på sidan där man förlänger.

Som om vi inte har utgifter, jag menar, kostnader i all ära, men är de inte lite höga? Visst, admin ska tjäna pengar på sidan, men fiskare tjänar ju asbra så han behöver ju knappast fuska för att stabilisera sin ekonomi. Ok visst det kostar en del att ha uppe sidan, men det lär han ju få in på annonserna etc, att medlemmarna ska betala ett hejdlöst överpris för något så enkelt som ett gruppforum är ju bara löjligt. Kvalitet i all ära, men med de nuvarande priserna stryps alltför många bra idéer allt för tidigt vilket leder till att valmöjligheterna minskar, och därmed kvaliteten på ett sätt.

 

Nä, lägre priser är något som gynnar både admin och medlemmar i längden. Jag hoppas på en kostnadslättnad för samtliga grupper inom en snar framtid.

 

Ändrade du just inställning? :S
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nej tror det var här:

 

Då kattgruppen inte betalar för sina förlängningar kan du inte ta det som ett "självklart" exempel, faktum är att du inte kan räkna med det alls. Alla gruppforum med 100 platser som man fick gratis förut har en siffra på 0 FM att betala för 25 dagars förlängning. Att jag vet detta är för att jag är gruppägare till den supercoola gruppen Skomakar Ali där vi snackar skit om allt och alla och endast VIP's får komma in (4 st just nu?). Och att det står på sidan där man förlänger.

Som om vi inte har utgifter, jag menar, kostnader i all ära, men är de inte lite höga? Visst, admin ska tjäna pengar på sidan, men fiskare tjänar ju asbra så han behöver ju knappast fuska för att stabilisera sin ekonomi. Ok visst det kostar en del att ha uppe sidan, men det lär han ju få in på annonserna etc, att medlemmarna ska betala ett hejdlöst överpris för något så enkelt som ett gruppforum är ju bara löjligt. Kvalitet i all ära, men med de nuvarande priserna stryps alltför många bra idéer allt för tidigt vilket leder till att valmöjligheterna minskar, och därmed kvaliteten på ett sätt.

 

Nä, lägre priser är något som gynnar både admin och medlemmar i längden. Jag hoppas på en kostnadslättnad för samtliga grupper inom en snar framtid.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
Gäst TekkenWarrior

När det gäller gruppforum, varför tillför vi bara inte pengar istället FM?

 

Att man till exempel kan skapa ett gruppforum för 10 kronor, eller andra valuter om personer bor utomlands.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...