D48 Skrivet 15 Oktober 2009 Rapport Dela Skrivet 15 Oktober 2009 (redigerat) Hejsan! Jag undrar hur man kommer igång med min router från ZyXEL. när jag har kopplat den till modemet sen till min dator så står det "endast lokalt nätverk". Hur ändra man det till så man får en uppkoppling till internet? Jag har testat mycket, och en gång va det att man var tvungen att installera ngn ISP skiva :S vilket jag inte ens vet va det är. När jag lanade hos min kompis körde vi genom router och jag kunde bara sätta in nätverkskabeln så fungerade internet. Men det kan jag inte göra med min router. Jag tror också att min rotuer har inbyggd brandvägg om det nu har med saken att göra. btw: har windows vista home permium. Modem: Zyxel P-660H-D1 Router: Zyxel P-320w Redigerat 15 Oktober 2009 av 90LIVE Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
DiRtY Skrivet 15 Oktober 2009 Rapport Dela Skrivet 15 Oktober 2009 haha, hade exakt samma problem med ezak samma modem och router för ett tag sedan, starta bara om datorn funkade för mig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
D48 Skrivet 15 Oktober 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 15 Oktober 2009 haha, hade exakt samma problem med ezak samma modem och router för ett tag sedan, starta bara om datorn funkade för mig.haha jo... jag har kommit på att man typ ska vänta 30 min innan man ska starta dator/router... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
D48 Skrivet 16 Oktober 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 16 Oktober 2009 En mod kan låsa tråden nu. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.