Hoppa till innehåll

Diablo 2 Hjälp


Hurricane
 Dela

Rekommendera inlägg

Hallå. För ungefär en vecka sedan laddade jag ner en .dll fil, och blev förstås bannad nästan direkt. Men jag tänkte "men vafan, bara kul att börja om igen", så jag lagade ett nytt account, vilket fungerade. Så spelade jag ca 15 minuter och stängde sedan ner spelet. När jag efter en stund startade spelet igen och skulle logga in på mitt nya account stod det: "Unable to connect. Your CD-Key that you installed with has been disabled. Blablablah". Då gick det lite väl över gränsen. Nåja, nu, en vecka efteråt, for jag efter en ny Diablo 2 Lord Of Destruction kopia, fick den installerad till slut (jävla massa arbete, laddade ner det från battle.net's hemsida).. Men så kommer samma text upp då jag ska connecta till b-net ("Unable to connect. Your CD-Key that you installed with has been disabled").

 

Någon som vet vad detta kan bero på? Jag har ju ett nytt spel och en ny CD-Key.. Eller är det så att jag måste köpa en ny kopia av det gamla spelet också? Alltså Diablo 2, och inte bara Diablo 2 Lords Of Destruction?

 

Tackar på förhand (: //Chriso

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jo, jag är nog ganska så säker på det.. Eftersom jag raderade den ganska direkt för att jag inte fick det att fungera. Filen jag laddade ner var D2gfx.dll ifall det gör något större skillnad ;o

 

Dessutom avinstallerade och installerade jag om spelet, så den kan ju knappast finnas kvar i installationsmappen. Eller det finns en fil som heter d2gfx.dll, men det är knappast den modifierade filen..

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Okej. Men det kan vara den modifierade filen också. Om man har en fil i en mapp och avinstallerar så försvinner inte alltid moddade filer, utan du får ta bort de själv. Kan vara det som hänt. Annars vet jag inte.

Därimot har du spelet avinstallerat o installerar igen så skriver den över den gammla datan i den mappen med den nya datan så kan inte ha med den filen o göra om den inte har hamnat där efter den nya installationen.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...