Hoppa till innehåll

Hjälp!


DiRtY

Rekommendera inlägg

  • Svar 27
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Postade bilder

Vilket OS?

 

Han har vista.

 

Om inte det hjälper att formatera hårddisken betyder det att det är något fel på någon hårdvara. Det kan vara grafikkort, hårddisk och massa andra fel. Det kan inte vara virus, eller bara bios virus.

 

Edit, om du har garanti så lämna in den. Om du inte har garanti så prova att byta grafikkort med en vän och se vad som händer, prova att byta hårddisk osv.

Redigerat av Money
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

ok, kan inte så mycket om det hära med datorer, men om man har en PCI-Express plats på modekort fungerar alla grafikkort med PCIE då? eller behöver man nåt mer till vissa?

 

Har ingen garanti kvar, men detta borde väll nästan gå på reklamationen?

 

EDIT: Kollade hur stor hdd jag har nu och det stod att jag hade en 48gb, fast jag har en 480gb och att den nästan var full, vad är felet där nu da? Drivrutiner?

Redigerat av underwar
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag hade också samma problem när jag använde mitt integrerade grafikkort. Installerar du drivrutiner från en skiva du fick med eller tankar du fresha från internet?

vet inte, men tror från nätet, fans en knapp man kan trycka på där det stod uppgradera drivrutiner eller nåt, och det stod att de senast var uppdaterade nån gång 2008 och jag köpte min dator 2008. Redigerat av underwar
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vanligtvis lämnar man tillbaka en dator till försäljaren om den inte fungerar..? -.- :D

eller så försöker man fixa det själv då det tar typ 1-2 månader att få tbx den från försäljaren.

 

Och samtidigt kanske lär sig något.

Redigerat av underwar
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

efter lite snack med hp supporten tror jag att jag löst problemet, har inte fått bluescreen på jätte länge och allt funkar bra.

 

men nu har jag ett annat problem, det står att min hårddisk är 48,8 gig stor när jag har en 500 gig.

vad kan jag göra åt detta?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...