Hoppa till innehåll

Ska Köpa Ny Tv


Musten
 Dela

Rekommendera inlägg

Kan någon tipsa om en Full HD LCD TV minst 30" med minst 1 scartuttag och 1 HDMI uttag för ett bra pris?

Den ska användas främst till mitt Xbox 360 för att spela spel och se på filmer. Men även ibland att se på vanlig TV.

 

Budgeten vet jag inte riktigt än, men låt oss inte överskrida 5000 iallafall.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 27
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Usch, bara 80 000:1 i kontrast?

 

Jag skulle rekommendera Samsung http://www.pricerunner.se/cl/2/TV?man_id=2...000000=42281105

Dock så blir du tvungen att lägga lite över 5000kr för att få en Samsung med full HD. Dock är Samsung, följt av Sony, ljusår bättre än de flesta andra platt-tv märkena.

Någon specifik av de listade som du rekommenderar extra?
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Eftersom det bara är 4 som är listade under 6000 så kan du kolla allihopa, det beror på hur många utgångar och så du vill ha. Pixmania är ett säkert bolag om du vill beställa av dem. Har köpt en kamera av dem (egentligen en för längesen som pajade, fick den utbytt till en ny version som sen pajade och fick en ännu nyare, de har jätteschysst garanti!).

 

De billiga är serie 5, de är väldigt bra och billiga just nu (ute i butiker kan man hitta serie 3, de ser dock rostiga ut!). Själv har jag en serie 6 (den är nyare, duh...) men de ligger på minst 8000 kr.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Eftersom du ska spela spel så är det bäst att ha minst 60 Hz, vid 50 Hz kan man nästan se hur det flimrar.

Man får en mycket jämnare bild med högre uppdateringsfrekvens och man får inte lika lätt ont i huvudet.

 

Så ja, du borde försöka ha minst 60 Hz på tvn.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Eftersom du ska spela spel så är det bäst att ha minst 60 Hz, vid 50 Hz kan man nästan se hur det flimrar.

Man får en mycket jämnare bild med högre uppdateringsfrekvens och man får inte lika lätt ont i huvudet.

 

Så ja, du borde försöka ha minst 60 Hz på tvn.

Men alla i den listan du länkade hade bara 50hz.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...