Tjena!
Har Windows 7 och en AMD Phenom X4 II 945. Märkte nyss att 3 av dom 4 kärnorna funkar inte. Har gått in på msconfig - boot - advanced option och där kan jag inte välja 4 kärnor. Hur ska jag göra?
Tacksam för hjälp!
Tjena!
Har Windows 7 och en AMD Phenom X4 II 945. Märkte nyss att 3 av dom 4 kärnorna funkar inte. Har gått in på msconfig - boot - advanced option och där kan jag inte välja 4 kärnor. Hur ska jag göra?
Tacksam för hjälp!
Se till så du har alla drivrutiner.
↗ till inläggethar du varit och pillat i msconfig och valt hur många kärnor du ska använda?Tjena!
Tacksam för hjälp!
↗ till inlägget↗ till inläggethar du varit och pillat i msconfig och valt hur många kärnor du ska använda?Tjena!
Tacksam för hjälp!
Ja, tog 1 kärna för att CS 1.6 flöt inte så bra när jag använde 4. Nu kan inte jag välja tillbaks till 4 då det inte visar alla 4.
↗ till inlägget↗ till inläggetTjena!
Tacksam för hjälp!
har du varit och pillat i msconfig och valt hur många kärnor du ska använda?
Ja, tog 1 kärna för att CS 1.6 flöt inte så bra när jag använde 4. Nu kan inte jag välja tillbaks till 4 då det inte visar alla 4.
Varför går du in i msconfig för detta varför inte bara öppna task manager sen processer sen klicka assign processor och markera enbart en -.- mycket enklare + att du använder alla 4 kärnor annars fast bara 1 till själva 1.6... att folk alltid ska ta den jobbiga o krångliga vägen.
För att fixa detta, gå in i msconfig, Välj sedan "Normal start - läs in alla drivrutiner och tjänster".
↗ till inlägget↗ till inläggetTjena!
Tacksam för hjälp!
har du varit och pillat i msconfig och valt hur många kärnor du ska använda?
hade samma prob. fixade genom att bara kryssa ur hur många kärnor man skulle använda. då kom alla 4 tillbaks igen :) another one falls into the trap. :D
Lite Offt. Men för att inte starta ny tråd så lånar jag denna...
Jag har ställt in 4 kärnor istället för automatisk avkänning.
Det är ju inget som märks, men vet någon om det gör någon nytta att ställa in det?
↗ till inläggetdet borde det göra om du har alla 4 som arbetar. du märker ju skillnad om du bara har en.Lite Offt. Men för att inte starta ny tråd så lånar jag denna...
Jag har ställt in 4 kärnor istället för automatisk avkänning.
Det är ju inget som märks, men vet någon om det gör någon nytta att ställa in det?
↗ till inläggetFör att fixa detta, gå in i msconfig, Välj sedan "Normal start - läs in alla drivrutiner och tjänster".
Tack, det funka!
Vill du vara med i diskussionen?
Bli medlem Logga in