💬
Logga in
Fuska.se

Fuckat Med Ljudinspelaren.

15 svar · startad

Nivå 8 · Veteranfuskare
Trådstartare #1

tja. jo nu är det så att jag tror jag har varit på med någon inställning på lujdinspelaren :/ alltså, jag kan inte spela in det jag säger i micken.

mitt ljudkort är "Realtek HD audio"

vet någon en inställning jag har varit på?

Nivå 16 · Legendfuskare

Vilket OS?

Nivå 8 · Veteranfuskare
Trådstartare #3

windows vista home permium 32

jag tror jag ändra på standard formatet på ljudinspelaren eller ngt. men sen när ljudet försvann så ändrade jag tillbaks till det va innan.

btw: den gröna stapeln rör sig iaf när jag lyssnar på musik. vet inte varför men... den ska väl bara röra sig när man pratar i mikrofonen eller?

Senast ändrad:

Nivå 16 · Legendfuskare

Borde bara vara att kolla runt på inställningarna, så här ska det iaf se ut i XP...

http://i35.tinypic.com/25znl36.jpg

Nivå 8 · Veteranfuskare
Trådstartare #5

ah. fan vad jag hatar vista ibland. vet inte alls hur man får fram den rutan du har med dom sakerna i. någon som vet?

Nivå 16 · Legendfuskare

Jag brukar googla eller leta ett bra tag om jag vill få fram nåt på vista. Kontrollpanelen > Ljud > Avancerat kanske. Även de mest simpla inställningarna ligger under "avancerat" på vista.

Protip: Uppgradera till XP.

edit: såg att du lagt upp ett screenshot, prova att högerklicka på mikrofonen och välj egenskaper.

Senast ändrad:

Nivå 8 · Veteranfuskare
Trådstartare #7

så nära jag kan komma den bilden du posta..

Nivå 16 · Legendfuskare

Jag menar att du ska högerklicka på mikrofon-ikonen. Om det inte går, lyser egenskaper-knappen när man markerar ikonen?

Och varför ser det ut som att du pratar i micen? den funkade väl inte?

8 Nov 2009
Nivå 8 · Veteranfuskare
Trådstartare #9

ok högerklickade och detta kom.

↗ till inlägget

Jag menar att du ska högerklicka på mikrofon-ikonen. Om det inte går, lyser egenskaper-knappen när man markerar ikonen?

Och varför ser det ut som att du pratar i micen? den funkade väl inte?

nej det är det jag inte gör. men den har stannat på den nivån fast jag inte har något ljud på eller snackar i mic.

en bild när jag högerklicka på ikon(sista bilden).

Senast ändrad:

Nivå 16 · Legendfuskare

Står inte så mycket vettigt... öh, prova att uppdatera drivers.

Nivå 8 · Veteranfuskare
Trådstartare #11

men fan. mikorfonen spelar ju in det som kommer ur högtalaren. hur fan va det man fixade det? har gjort detta misstag förut vet jag.

Nivå 16 · Legendfuskare

Det är stereo mix som gör det. Men det står ju att den är inaktiverad...

Nivå 8 · Veteranfuskare
Trådstartare #13

ja :S men hur fan kommer det sig att mikrofonen spelar in det då fast stero mix är av?

Nivå 16 · Legendfuskare

Du har förmodligen bara stängt av stereomix från panelen där man ställer in ljud, när stereomix fortfarande är på... en kompis hade råkat göra det. Så gå in på stereo mix inställningar och sätt den på 0. Men det borde inte göra nåt åt micen.

Nivå 8 · Veteranfuskare
Trådstartare #15

btw: att stapeln är grön är för att jag har mikrofonboost på 20 db

Nivå 8 · Veteranfuskare
Trådstartare #16

har fixat det nu iaf. men jag fick avinstallera realtek sen hämta hem det igen. det måste vart en bugg eller ngt.

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in