Hoppa till innehåll

Hade Föräldrar Låtit Sina Barn Under 18 Dricka Om Det Var Lagligt?


DiRtY
 Dela

Rekommendera inlägg

  • Svar 82
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

"Indirekt olagligt", fortfarande lagligt^^

Alltså, det står inte i lagen att "Personer under 18 får ej nyttja tobak". Istället går man runt detta genom andra lagar som gör det omöjligt för personer under 18 att använda tobak utan att det har skett ett brott.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

"Indirekt olagligt", fortfarande lagligt^^

Alltså, det står inte i lagen att "Personer under 18 får ej nyttja tobak". Istället går man runt detta genom andra lagar som gör det omöjligt för personer under 18 att använda tobak utan att det har skett ett brott.

 

Du skulle bli förvånad av hur dumma lagarna kan vara ibland, jag menar- i något land, kan vara Sverige får man sälja sex men man får inte köpa sex. Det är ungefär samma sak -.-
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

"Indirekt olagligt", fortfarande lagligt^^

 

Alltså, det står inte i lagen att "Personer under 18 får ej nyttja tobak". Istället går man runt detta genom andra lagar som gör det omöjligt för personer under 18 att använda tobak utan att det har skett ett brott.

 

Du skulle bli förvånad av hur dumma lagarna kan vara ibland, jag menar- i något land, kan vara Sverige får man sälja sex men man får inte köpa sex. Det är ungefär samma sak -.-

 

Man får ha sex med djur, fina lagar.

 

Om det inte står i lagen borde någon jävel skriva in det..

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

"Indirekt olagligt", fortfarande lagligt^^

 

Alltså, det står inte i lagen att "Personer under 18 får ej nyttja tobak". Istället går man runt detta genom andra lagar som gör det omöjligt för personer under 18 att använda tobak utan att det har skett ett brott.

 

Du skulle bli förvånad av hur dumma lagarna kan vara ibland, jag menar- i något land, kan vara Sverige får man sälja sex men man får inte köpa sex. Det är ungefär samma sak -.-

 

det är så juridik funkar

 

och jag blir mer förvånad över hur dumma internetanvändare kan vara. Att köpa och sälja sex är inte samma sak. Lagen finns till för att skydda människor som blir tvingade in i prostitution, vilket majoriteten av prostituerade är. It makes perfect sense

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

och jag blir mer förvånad över hur dumma internetanvändare kan vara. Att köpa och sälja sex är inte samma sak. Lagen finns till för att skydda människor som blir tvingade in i prostitution, vilket majoriteten av prostituerade är. It makes perfect sense

Att köpa och använda tobak är inte heller samma sak :rolleyes:

 

Brudarna som väljer att sälja sex gör detta pga. pengar brist inte att de blir tvingade in till detta, det är inte precis en svart kille med lila pimpcoat som går och handplockar brudar från stan och tvingar in dem till detta. Så då är det alltså brudarna själv som väljer detta, då vill dem kanske också tjäna pengar på det också, därav så är inte inte så klokt att låta dem sälja sig men inte låta någon köpa dem. Makes no sence at all.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

och jag blir mer förvånad över hur dumma internetanvändare kan vara. Att köpa och sälja sex är inte samma sak. Lagen finns till för att skydda människor som blir tvingade in i prostitution, vilket majoriteten av prostituerade är. It makes perfect sense

 

Brudarna som väljer att sälja sex gör detta pga. pengar brist inte att de blir tvingade in till detta, det är inte precis en svart kille med lila pimpcoat som går och handplockar brudar från stan och tvingar in dem till detta. Så då är det alltså brudarna själv som väljer detta, då vill dem kanske också tjäna pengar på det också, därav så är inte inte så klokt att låta dem sälja sig men inte låta någon köpa dem. Makes no sence at all.

 

Den här bilden är relevant för ovanstående.

http://i406.photobucket.com/albums/pp145/angiec211/Graphics/facepalm_implied_super.jpg

 

"Ibland är människohandeln av sexuell natur. De drabbade har ofta erbjudits andra jobb, men blir istället sexslavar. Olika aktörer mot sexuell människohandel förklarar problematiken på olika sätt. Till exempel betonar Unicef fattigdom som huvudskälet till varför personer blir offer för sexuell människohandel. ECPAT som arbetar mot barnsexhandel betonar snarare köparnas efterfrågan som den huvudsakliga drivkraften till handeln med människor.

 

Offren för den sexuella människohandeln får precis som vid slavhandeln löften om jobb i ett annat land, men saknar uppehållstillstånd och vistas illegalt. Arbetsgivaren ordnar bostad, mat och kläder, men garanterar aldrig någon ytterligare ersättning då den ofta tar betalningen för sin egen vinnings skull. Offren ges ingen rätt att varken ifrågasätta sina arbetsvillkor eller att dra sig ur. Barn och unga är den målgrupp som oftast blir offer då det oftast är lättare att manipulera de yngre.

 

Hallicken som är arbetsgivare tvingar sina offer både fysiskt och psykiskt till att genomföra sexuella handlingar hos diverse privatpersoner. När köparen är nöjd återlämnas offret till sin arbetsgivare, som tar emot betalning och i många fall behåller den själv för att köpa det mest nödvändiga och sedan stoppa pengarna i egen ficka."

 

^Majoriteten av prostituerade stämmer in på ovanstående.

 

Att folk prostituerar sig frivilligt är mycket ovanligt. I ett land som Sverige finns det ingen anledning till det, då vi har sociala skyddsnät såsom a-kassa, socialbidrag, diverse välgörenhetsorganisationer och annat för att hjälpa folk som har ont om pengar. Lagen finns för att skydda alla de som har blivit intvingade i prostitution.

 

"Du har blivit kidnappad, misshandlad, hotad, våldtagen och såld till främmande människor. Nu skall vi sätta dig i fängelse. GG" <- Inte så bra.

 

Vanföreställningen om att prostituerade gör det frivilligt är helt efterbliven och om du verkligen tror att det stämmer så är du dummare än vad jag trodde. Öppna ögonen. Ingen (nästan) säljer sig frivilligt.

Redigerat av Guggo
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Visste inte riktigt hur jag skulle bli roligare än dig så jag postar bara samma bild som du, fast två gånger

 

http://i406.photobucket.com/albums/pp145/a...plied_super.jpg

http://i406.photobucket.com/albums/pp145/a...plied_super.jpg

 

Postade dem i länkform så man inte dödar hela sidan :(

 

 

 

Jag pratade ju om att denna regel fanns i Sverige.

Så hela ditt inlägg som du hade säkert lagt ned jätte lång tid på är helt onödig och smutskastar bara dig själv som en tråkig kille som blir lättirriterad, lilla gubben då.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Visste inte riktigt hur jag skulle bli roligare än dig så jag postar bara samma bild som du, fast två gånger

 

Ja, det var kul.

 

Jag pratade ju om att denna regel fanns i Sverige.

 

Ja? Vad fan tror du jag pratar om egentligen?

 

Så hela ditt inlägg som du hade säkert lagt ned jätte lång tid på är helt onödig och smutskastar bara dig själv som en tråkig kille som blir lättirriterad, lilla gubben då.

http://headmountedlasers.com/iceburn.gif

 

F.ö. så kanske du också ville prova att lägga ner lite tid på dina inlägg istället för att bara skriva den första skiten du kommer på? Skulle kanske ge lite mer substans till dina poster.

Redigerat av Guggo
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Meh. Vi började ju gå offtopic för typ 3 sidor sedan.

Det börjar med att jag skriver något litet som egentligen inte tillhör diskussionen men är helt korrekt som du förstorar och sen helt plötsligt så snackar vi om något annat, du ignorerar det jag vill få fram och endast försöker utmärka att du vet hur man googlar något och hur man lägger in en cool bild i ditt inlägg.

 

 

Nåja.

 

Du säger alltså att sexslaveri är vanligt i Sverige?

Och vad har slaveri med prostitution att göra?

Prostitution betyder ju att man gör sextjänster åt någon annan emot betalning.

Att bli tvingad in i det utan betalning eller extremt liten betalning är inte prostitution, det är sexslaveri som du sa, och det är INTE vad jag har pratat om, det har du kommit på själv.

Sen om vi ska backa lite så sa du först att man inte fick bruka tobak innan man fyllde 18 eftersom lagen sa att det var olagligt att köpa tobak när man var under 18, med andra ord så säger du att köpa tobak och bruka tobak är samma sak? Men sedan så säger du att köpa och sälja sex är inte samma sak.

 

Får stora vibbningar att du motargumenterar dig själv där.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...