Hoppa till innehåll

Fatta Innebörden Med Att Ha En Flickvän


DiRtY
 Dela

Rekommendera inlägg

Tja, jag vet inte hur många trådar det har kommit upp där folk säger att de vill ha en flickvän och frågar sen hur man får kontakt med dem tjejer osv, Inte att de har träffat en tjej de gillar och vill komma närmare.

 

Nu ska jag förklara en sak för alla er som känner sig träffade av den överstående.

 

En flickvän är nåt man kallar en person som man tycker VÄLDIGT mycket om och vill dela sitt liv med.

 

Inte ett objekt som man ska visa upp för polarna och tävla om vem som har bäst, eller nåt man bara plockar fram när man ska ha roligt.

 

 

Srry om nåt är felstavat, men klockan har passerat 22 och då har jag dyslexi.

/agree till 100%

Man ser ju sjukt många P12or som letar efter en flickvän bara för att man vill ha en. Ett status-objekt.

En riktig flickvän/pojkvän letar man inte efter.

kan man ju visst göra ;o

nej, man kan inte leta efter nåt om man inte vet exakt vad man letar efter.

Eh jo det kan man? När du ska köpa kläder, vet du exakt vilket märke, vilken butik och vilket pris varje plagg har?

Det är ju klart att man kan leta efter en flickvän/pojkvän

 

Helt olika saker, nej man kan inte leta efter en flickvän, de kommer automatiskt och man vet när det är den ¨rätta¨

Har man letat efter en flickvänn och hittar en och kastar sig in i ett förhållande med engång är det bara oseriöst och barnsligt.

 

Känner en tjej som är så, hon byter pojkvän typ hela tiden, dock är hon rätt snygg (iallafall om man jämför med de andra här:D).

 

Nu har du väl ändå sätt alldeles för många kärleksfilmer? Tror du alla lyckade par i världen var menade för varandra? Inte en enda av dessa hundra-nånting miljoner personer letade just då efter en partner?

 

ps. mitt exempel var mot ditt "man kan inte leta efter nåt om man inte vet exakt vad man letar efter"

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
  • Svar 58
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Tja, jag vet inte hur många trådar det har kommit upp där folk säger att de vill ha en flickvän och frågar sen hur man får kontakt med dem tjejer osv, Inte att de har träffat en tjej de gillar och vill komma närmare.

 

Nu ska jag förklara en sak för alla er som känner sig träffade av den överstående.

 

En flickvän är nåt man kallar en person som man tycker VÄLDIGT mycket om och vill dela sitt liv med.

 

Inte ett objekt som man ska visa upp för polarna och tävla om vem som har bäst, eller nåt man bara plockar fram när man ska ha roligt.

 

 

Srry om nåt är felstavat, men klockan har passerat 22 och då har jag dyslexi.

/agree till 100%

Man ser ju sjukt många P12or som letar efter en flickvän bara för att man vill ha en. Ett status-objekt.

En riktig flickvän/pojkvän letar man inte efter.

kan man ju visst göra ;o

nej, man kan inte leta efter nåt om man inte vet exakt vad man letar efter.

Eh jo det kan man? När du ska köpa kläder, vet du exakt vilket märke, vilken butik och vilket pris varje plagg har?

Det är ju klart att man kan leta efter en flickvän/pojkvän

Helt olika saker, nej man kan inte leta efter en flickvän, de kommer automatiskt och man vet när det är den ¨rätta¨

Har man letat efter en flickvänn och hittar en och kastar sig in i ett förhållande med engång är det bara oseriöst och barnsligt.

 

Känner en tjej som är så, hon byter pojkvän typ hela tiden, dock är hon rätt snygg (iallafall om man jämför med de andra här:D).

 

Nu har du väl ändå sätt alldeles för många kärleksfilmer? Tror du alla lyckade par i världen var menade för varandra? Inte en enda av dessa hundra-nånting miljoner personer letade just då efter en partner?

 

ps. mitt exempel var mot ditt "man kan inte leta efter nåt om man inte vet exakt vad man letar efter"

 

Håller med dig.

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tycker allt som skrivits är skitsnack förutom det Mindtwistah skrivit.

Kan ärligt säga att alla som jag vart ihop har jag aldrig letat efter, det har bara.. hänt.

Att leta gör det värre, det gör dig desperat, det vill ingen ha..

Och det typer på två saker, ensamhet eller ja, statusobjekt.

 

Om båda vill se varandra som statusobjekt så ser jag inga fel i det, men om man nu bara leker runt med någons känslor så är man ett patetiskt svin =)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nu har ni väl ändå fått "leta" om bakfoten,

 

Leta betyder inte som ni verkar påstå att man desperat vill ha någonting och är villig att ta första bästa, snarare en synonym till söka, allmänt vara intresserad av att ha en relation om man skulle träffa rätt person

 

edit* Du har haft flera olika förhållanden som har klickat på momangen? Säger du inte emot dig själv nu

Redigerat av Hivee
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nu har ni väl ändå fått "leta" om bakfoten,

 

Leta betyder inte som ni verkar påstå att man desperat vill ha någonting och är villig att ta första bästa, snarare en synonym till söka, allmänt vara intresserad av att ha en relation om man skulle träffa rätt person

 

edit* Du har haft flera olika förhållanden som har klickat på momangen? Säger du inte emot dig själv nu

Nej, vi vart vänner, men med tiden börjar man få starka känslor för personen.

 

Leta är oftast det man gör när man är desperat, dvs när man vill ha en tjej.

Men du har rätt, finns olika meningar av ordet leka när det gäller vid detta tillfälle.

Leta = söker efter en tjej av antagligen två anledning.

Desperat och måste ha en tjej för antingen statusobjekt eller att man är otroligt ensam.

Eller så vill man bara ha någon att mysa med, spendera tid med och ja.. ha en flickvän.

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ordet leta i detta sammanhang betyder inte att man ska gå på "flickväns jakt". Utan som Hivee sa "intresserad av att ha en relation".

 

Och kärleken kommer inte alltid i första ögonkastet (som på film), utan istället byggs upp från en vänskap. Som Malkers gjorde. De är fortfarande så att man måste vara intresserad av en person för att det ska hända något.

 

Och om man går in på en dejtning sajt och bokstavligen letar efter någon, då anser jag dig desperat, men många gör det, speciellt vuxna. Och gissa vad, många blir lyckliga så.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ordet leta i detta sammanhang betyder inte att man ska gå på "flickväns jakt". Utan som Hivee sa "intresserad av att ha en relation".

 

Och kärleken kommer inte alltid i första ögonkastet (som på film), utan istället byggs upp från en vänskap. Som Malkers gjorde. De är fortfarande så att man måste vara intresserad av en person för att det ska hända något.

 

Och om man går in på en dejtning sajt och bokstavligen letar efter någon, då anser jag dig desperat, men många gör det, speciellt vuxna. Och gissa vad, många blir lyckliga så.

Tills dom inser att deras partner letade inte efter just han.. utan efter vem som helst.

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ordet leta i detta sammanhang betyder inte att man ska gå på "flickväns jakt". Utan som Hivee sa "intresserad av att ha en relation".

 

Och kärleken kommer inte alltid i första ögonkastet (som på film), utan istället byggs upp från en vänskap. Som Malkers gjorde. De är fortfarande så att man måste vara intresserad av en person för att det ska hända något.

 

Och om man går in på en dejtning sajt och bokstavligen letar efter någon, då anser jag dig desperat, men många gör det, speciellt vuxna. Och gissa vad, många blir lyckliga så.

Tills dom inser att deras partner letade inte efter just han.. utan efter vem som helst.

 

whatever you say big guy.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ordet leta i detta sammanhang betyder inte att man ska gå på "flickväns jakt". Utan som Hivee sa "intresserad av att ha en relation".

 

Och kärleken kommer inte alltid i första ögonkastet (som på film), utan istället byggs upp från en vänskap. Som Malkers gjorde. De är fortfarande så att man måste vara intresserad av en person för att det ska hända något.

 

Och om man går in på en dejtning sajt och bokstavligen letar efter någon, då anser jag dig desperat, men många gör det, speciellt vuxna. Och gissa vad, många blir lyckliga så.

Tills dom inser att deras partner letade inte efter just han.. utan efter vem som helst.

 

whatever you say big guy.

 

Kan du inte debattera om något, så håll käften från början.

 

Jag tycker hela tråden är bara en massa skitsnack.

Skaffa en flickvän, lev livet, bli dumpad/dumpa henne, in med nästa.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...

Ordet leta i detta sammanhang betyder inte att man ska gå på "flickväns jakt". Utan som Hivee sa "intresserad av att ha en relation".

 

Och kärleken kommer inte alltid i första ögonkastet (som på film), utan istället byggs upp från en vänskap. Som Malkers gjorde. De är fortfarande så att man måste vara intresserad av en person för att det ska hända något.

 

Och om man går in på en dejtning sajt och bokstavligen letar efter någon, då anser jag dig desperat, men många gör det, speciellt vuxna. Och gissa vad, många blir lyckliga så.

Tills dom inser att deras partner letade inte efter just han.. utan efter vem som helst.

whatever you say big guy.

 

Kan du inte debattera om något, så håll käften från början.

 

Jag tycker hela tråden är bara en massa skitsnack.

Skaffa en flickvän, lev livet, bli dumpad/dumpa henne, in med nästa.

 

+1

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...